AndroidHealthClinic

BW meenemen op vakantie (Azië)

Ruben80

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal, ik ben van plan om een vial bacteriostatisch water en een aantal insulinespuitjes mee te nemen op vakantie naar Hong Kong en Maleisië. Zou dit voor problemen kunnen zorgen bij de douane aldaar?

Groet,
Ruben

Laatst bewerkt:
Goeie eerste post ;-)
Geen idee, maar succes. Ik zou het risico niet nemen!

2x langs douane gekomen met circa 500 naalden in mijn handbagage, ze keken mij niet eens raar aan. Was naar griekenland. Denk niet dat insuline naalden een probleem mogen zijn, enkel scherpe voorwaarden moet je meestal wel aangeven.

• Topic Starter Topic Starter
Binnen Europa heb ik het meerdere malen meegenomen in mijn ruimbagage. Geen problemen naar Spanje, Portugal en Gran Canaria. Naar Azië heb ik echter nog nooit geprobeerd.

BW lijkt me niet zo boeiend voor de douane, hoewel je er natuurlijk wel iets in opgelost zou kunnen hebben.

Doktersverklaring waarom je ze nodig zou hebben doet een hoop goed. (alhoewel geen enkele diabeet nog insuline uit een vial spuit hier, maar misschien daar nog wel)

Trouwens sowieso niet in je handbagage lijkt me, lijkt me meer iets voor in je koffer ?

als je alleen bac water en naalden meeneemt is het niet zo spannend. Als je stiekem toch nog wat anders meeneemt zou ik zeker wel oppassen. Om risico te minimaliseren nooit in je handbagage stoppen.

stop het bij je toiletspullen dan is het geen probleem

2x langs douane gekomen met circa 500 naalden in mijn handbagage, ze keken mij niet eens raar aan. Was naar griekenland. Denk niet dat insuline naalden een probleem mogen zijn, enkel scherpe voorwaarden moet je meestal wel aangeven.
wat was je van plan met 500 naalden op vakantie?

In China kan je alles gewoon kopen geloof ik, dus waarom zou je uberhaupt iets meenemen ?
Koop lekker kitje groeihormoon en wat testo's daar ofzo :P

• Topic Starter Topic Starter
Ik was sowieso van plan om alles in m'n toilettas als ruimbagage mee te nemen, maar BW blijft toch een vial met vloeistof erin en ik heb eigenlijk geen idee of ze iets dergelijks als verdacht bestempelen.

Ik was sowieso van plan om alles in m'n toilettas als ruimbagage mee te nemen, maar BW blijft toch een vial met vloeistof erin en ik heb eigenlijk geen idee of ze iets dergelijks als verdacht bestempelen.

natuurlijk doen ze dat. Vraag is of het het opmerken. Alles vloeistoffen zijn verdacht,

Vloeistoffen niet in handbagage, als je de pech hebt dat ze je tas checken wordt het ingenomen, zelfs al was het gewoon water.

Terug
Naar boven