Fitness Seller

cable crunch

Numba1stunna

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m90
Massa
96kg
die cable crunch he,

heb hem nu 2x gedaan maar voel gewoon niks in me buikspieren.
Ik pak halve stack weight en crunch als een mawfakker naar me knieen toe. Op gegeven moment word ik wel moe ofzo maar voel weinig activiteit in me buikspieren.

Dacht juist dat dit wel goede oefening zou zijn, maar ga hem denk niet meer doen tenzij ik een goude tip krijg.

Kom je wel ver genoeg naar boven toe? Dat je in het bovenste gedeelte van de beweging echt die rek op je buikspieren voelt? Anders misschien is wat meer of juist wat minder gewicht proberen?

Ik zelf pak het touw ook net boven mijn hoofd vast en zorg er voor dat mijn handen niets meer doen dan alleen vasthouden. Ik zit ook vrij dicht naar de kabel toe zodat ik in het bovenste gedeelte aardig rechtop kom te zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Kom je wel ver genoeg naar boven toe? Dat je in het bovenste gedeelte van de beweging echt die rek op je buikspieren voelt? Anders misschien is wat meer of juist wat minder gewicht proberen?

Ik zelf pak het touw ook net boven mijn hoofd vast en zorg er voor dat mijn handen niets meer doen dan alleen vasthouden. Ik zit ook vrij dicht naar de kabel toe zodat ik in het bovenste gedeelte aardig rechtop kom te zitten.

Ik hou altijd spanning erop , ik ga terug omhoog tot gewicht bijna de stack raakt.
En touw hou ik vast naast mn oren.

misschien trek je teveel vanuit je armen/schouders? echt focussen op je buikspieren

Ik hou altijd spanning erop , ik ga terug omhoog tot gewicht bijna de stack raakt.
En touw hou ik vast naast mn oren.

Misschien is met de positie spelen waar je zit ten opzichte van de kabel? Ik merkte dat als ik er ''te ver'' vanaf ging zitten dat ik ook minder voelde.

Misschien is met de positie spelen waar je zit ten opzichte van de kabel? Ik merkte dat als ik er ''te ver'' vanaf ging zitten dat ik ook minder voelde.

ik ga er ver af zitten zodat ik wat speling heb met lengte van de kabel. Dat zou goed verklaring zijn, ik ga dichter bij probere!

Ik denk dat je dan gewoon meer gewicht moet pakken. Ik doe de oefening zelf nooit maar zag laatst scott herman op zo'n filmpje de hele weight stack pakken. Dus zou dat eens proberen.

:)

Laatst bewerkt:
gouden tip;):
je moet juist een korte beweging maken. Ik vind het lastig uit te leggen zo. Maar het voelt een beetje alsof je je lichaam bol trekt. Je navel blijft de hele tijd op dezelfde plek ipv dat deze naar voren komt. Je beweegt dus alleen met je buikspieren.
De manier waarop jij het doet (denk ik) train je je heupbuigers..

mss moet je hem s minder als een "mawfakker" doen en hem op de juiste manier doen en minder gewicht pakken.
Jij doet alle kracht met armen en rug ipv je buik ,anders voelde je hem wel want dit is imo nog altijd debeste oefening voor de buik.

:)

Laatst bewerkt:
mss moet je hem s minder als een "mawfakker" doen en hem op de juiste manier doen en minder gewicht pakken.
Jij doet alle kracht met armen en rug ipv je buik ,anders voelde je hem wel want dit is imo nog altijd debeste oefening voor de buik.

Ik voer hem zo strict mogelijk uit maar ook als een mawfakker want als je met babyweights trained maak je ook geen gains.

Terug
Naar boven