XXL Nutrition

Cafeine tabletten + anticonceptiepil??

Metalwolfje

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m66
Massa
50kg
Hi,

Ik neem nu al ruim 4 jaar de pil, en ik zou graag eens caffeïnepillen proberen omdens me tijdens mijn cardio en krachttraining een energieboost te geven, want ik mis nogal wat fut.
Ik heb echter op een supplementensite gelezen dat vrouwen die de pil nemen, op moeten letten met caffeinepillen.
Is hier wat van aan?

Anders even een link naar een site ofzo?

Euhm, zal volgens mij wel iets te maken hebben met je bloeddruk. Could be mistaking...

• Topic Starter Topic Starter
Nou ja, probleem is dat ik die site echt niet meer weet, en ook niet meer kan terugvinden :/

Doelen ze wellicht niet op verhoogde kans van uitdroging bij hogere doseringen cafeine.
Algemeen bekend dat een te kort aan vocht de pil minder betrouwbaar maakt.

Er zijn toch ook zat vrouwen die aan de pil zitten en koffie drinken.Ik hoor er weinig van,wat uiteraard nog niet wil zeggen dat het geen kwaad kan.Ik gebruik het beide elke dag .

helpt het ook niet als je een uur van tevoren multivitamine inneemt en dan een half uur voor je training 1 of 2 bakken koffie (een espresso wil ook wel werken) dat werkt voor mij meestal goed, mits je normaal gesproken geen tot zeer weinig koffie drink, maar als je sowieso al veel koffie drinkt hebben die caffeine tableten ook geen zin.

• Topic Starter Topic Starter
helpt het ook niet als je een uur van tevoren multivitamine inneemt en dan een half uur voor je training 1 of 2 bakken koffie (een espresso wil ook wel werken) dat werkt voor mij meestal goed, mits je normaal gesproken geen tot zeer weinig koffie drink, maar als je sowieso al veel koffie drinkt hebben die caffeine tableten ook geen zin.

Ik drink momenteel altijd deca.
Zou het dan hetzelfde effect hebben moest ik alle dagen enkel zo'n uurtje voor ik ga trainen, gewone koffie drinken?
En hoeveel dan?

Dat is gn probleem ik neem ook de pil en een redelijke zware!
Af en toe een cafeine tablet kan geen kwaad!
Een energieboost kan eens goed doen zeker als je cardio gaat doen!

Ik drink teveel espresso om wat te merken van cafeïnetabletten (vlak voor het slapen gaan drink ik nog wel eens een bakkie: ik blijf er niet wakker van) - heb -gelukkig!- nooit gemerkt dat mijn pil er minder door werkte...

Anders even een link naar een site ofzo?

Euhm, zal volgens mij wel iets te maken hebben met je bloeddruk. Could be mistaking...

Dat zou inderdaad wel het enige zijn maar dan mag je ook geen paracetamol bij de pil omdat het allebei door de lever moet. Het is niet verkeerd dat mensen op de hoogte zijn van dat medicijnen interacties hebben, maar je kunt ook overdrijven.
Ze (die supplementensite) zijn zeker bang om aansprakelijk gesteld te worden en verzinnen daarom zoveel mitsen en maren dat iedereen eigenlijk wel een risicofactor heeft en het bedrijf daarom nooit aansprakelijk is als je iets krijgt met hun tabletjes in lichaam.:rolleyes:

Waarschijnlijk willen sommigen ons gewoon schrik aanjagen!!
Voor nikske nodig want wat mannen kunnen dat kunnen wij toch ook!!!

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Terug
Naar boven