XXL Nutrition

caffeine hoofdpijn

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
Ik voelde een opkomende hoofdpijn toen ik me ineens bedacht dat ik vanochtend geen tablet caffeine gehad had. Nu drink ik geen koffie, anders was het vast minder opgevallen, maar gelukkig had ik op het werk nog wat liggen. Een half tabletje (100 mg dus) was voldoende om de hoofdpijn in de kiem te smoren.

zie ook: [Link niet meer beschikbaar]

Meer mensen die daar last van hebben? (1 op de 3 statistisch gezien volgens een onderzoek) en bouwen jullie zoiets ook af?

Schoonvader heeft daar ook last van ... drinkt liters koffie per dag. Op een dag had mijn
schoonmoeder per ongeluk deca koffie gekocht. Schoonvader liep dus ook rond met barstende
hoofdpijn.

Cafeine junkies :p

Zelf heb ik er geen last van ...

Ja altijd.. zodra ik on ben geen probleem. Zodra ik stop met cafeïne dan heb ik barstende koppijn.

• Topic Starter Topic Starter
En ik gebruik maar 200 mg/dag.. da's zoiets als 4 kopjes koffie... (nou ja koppen dan)

Wandelweekend in the middle of nowhere, al het eten mee maar geen koffie. Zondag middag pas weer in de bewoonde wereld en met mijn eerste bak koffie hield koppijn op. Dat was de eerste keer dat ik doorhad dat gewenning en afhankelijkheid aan koffie er toch echt is.

Laatst bewerkt:
IMO kan koffie zeker nare withdrawals geven als stevige sloomheid, dismotivatie en stevige koppijn, warm hoofd en griepachtige verschijnselen. Hoewel allemaal niet ernstig, wel zwaar irritant.

Meerdere grammen per dag schijnt volgens de literatuur zelfs tot stuiptrekkingen te kunnen leiden en ademhalingsmoelijkheden.

Ik neem nooit meer dan 8 koppen op 1 dag, vaak 's morgends 4 en voor het trainen nog eens 3 of 4 en dan sta ik voor mijn doen goed stijf.

Maar dat kan ik echt niet zomaar 1 dag weglaten want dan voel ik me saai met pijn m'n harses. IMO elke dag een kopje of 100 mg minder als je wilt 'afkicken' zonder nadeligheden.

Volgens de literatuur v/d farmacie levert direct stoppen met hoge innames van cafeine schade op aan hart en bloedvaten. En ik moet zeggen dat m'n hart het idd ook niet fijn vind als het opeens niets meer krijgt. Krijg ook van die spelden prikjes in m'n kop. Direct stoppen doe ik dus niet meer.

Als fanatiek aan de cafeine zit, kun je beter dat voortzetten want je komt dan positief op de balans uit aangezien je bloedstroom goed blijft doorstromen en je bloeddruk ook niet schommelt. En je darmen blijven op hetzelfde niveau functioneren alsmede je urine productie.

Als je een roker bent of bloot staat aan stress moet je jezelf wel achter de oren krabben. Koffie opzichzelf is bij het regelmatig aanhouden van je dagelijkse hoeveelheden prima, maar zijn tal van mede factoren waardoor het best schadelijk kan zijn, als je het een levensloop lang doet.

Vanavond een thermos koffie op het nachtkastje zetten. Dat zal ze leren!:D

Geen koffie is op het eind van de dag hoofdpijn. 1 bakje is al genoeg om geen hoofdpijn te krijgen. Maar heb het dus wel "nodig" Als ik 2 dagen geen koffie drink heb ik er geen last meer van.

Ja had het eerst ook altijd (toen dronk ik meestal wel 6 a 8 bakjes per dag). Nu drink ik niet meer zo veel koffie (bakje of 2 soms 3) en ook wel eens een dagje niet en heb er niet echt veel last meer van. Niet al te lang geleden ook nog eens een keer 2 maanden helemaal geen koffie gedronken, maar merkte niet echt verschil met een paar bakjes per dag.

Geen last van, maar ik heb ook echt nooit hoofdpijn. Ik heb inmiddels wel zo'n verslaving opgebouwd dat ik het slecht trek om 's ochtends geen kofie te drinken. Ik ben wel eens linea recta uit bed naar de supermarkt gelopen om daar een bakkie te scoren. :p Als ik veel koffie drink krijg ik trouwens altijd last van bovenmatig zweten.

Heb ik ooit wel es gehad na een zwaardere periode qua koffie / redbull gebruik.
Meestal voel ik me dan dof. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven mottig...

vroeger meer al durf ik geregelt wel eens te stoppen bij de esso of derg. voor eens bij te tanken:rolleyes:

True :) Gewoon rustig afbouwen als je even decaf wil gaan :) zomaar stoppen met die tabs kan nog wel eens voor die zeurende hoofdpijn zorgen

Terug
Naar boven