Fitness Seller

Calorie inname voor massa

Iron Grip

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Hi all,

Nog steeds vraag ik mij af wat nou de juist calorie inname is wanneer je spiermassa wilt opbouwen. Er gaan verhalen rond dat wanneer je exact eet als wat je verbrandt al maximaal het opbouw spiermassa ondersteund (En elke extra cal gewoon vet wordt).

Maar soms lees je weer, nee, als het gaat om eten voor massa, dan moet je meer calorieën eten dan verbrandt. Omdat er naast de energie die je verbruikt bij de dagelijkse bezigheden (Van trainen, werken tot tv kijken) nog voldoende moet overblijven voor de opbouw van spiermassa.

Betekend dit, dat wanneer je meer eet dan je verbrandt, je nog steeds niet vet wordt omdat je spieren het zullen gebruiken voor hun herstel?

Met andere woorden: wanneer bereik je de grens dat 1 calorie meer gewoon vet wordt? (Ik neem aan dat wanneer calorieën worden omgezet tot vet, je lichaam het niet meer kan gebruiken omdat er al genoeg was)

Is hier nu echt duidelijkheid in of bulken de meesten van jullie gewoon maar een eind in de rondte? :p

Laatst bewerkt:
Je hebt ongeveer 3071.36 calorien nodig om te groeien zonder vet aan te maken.

succes.

Hi all,

Nog steeds vraag ik mij af wat nou de juist calorie inname is wanneer je spiermassa wilt opbouwen. Er gaan verhalen rond dat wanneer je exact eet als wat je verbrandt al maximaal het opbouw spiermassa ondersteund (En elke extra cal gewoon vet wordt).

Maar soms lees je weer, nee, als het gaat om eten voor massa, dan moet je meer calorieën eten dan verbrandt. Omdat er naast de energie die je verbruikt bij de dagelijkse bezigheden (Van trainen, werken tot tv kijken) nog voldoende moet overblijven voor de opbouw van spiermassa.

Betekend dit, dat wanneer je meer eet dan je verbrandt, je nog steeds niet vet wordt omdat je spieren het zullen gebruiken voor hun herstel?

Met andere woorden: wanneer bereik je de grens dat 1 calorie meer gewoon vet wordt? (Ik neem aan dat wanneer calorieën worden omgezet tot vet, je lichaam het niet meer kan gebruiken omdat er al genoeg was)

die grens is er niet .. zal wel een dose-response reactie zijn..

zoiets dus:

bij 100 Cal groei je 10 gram spier en 5 gram vet
bij 200 Cal groei je 15 gram spier en 10 gram vet
bij 300 Cal groei je 18 gram spier en 15 gram vet
bij 400 Cal groei je 20 gram spier en 20 gram vet
bij 500 Cal groei je 21 gram spier en 25 gram vet.

(cijfers zijn gewooon verzonnen en hebben geen relatie met de werkelijkheid).

Is hier nu echt duidelijkheid in of bulken de meesten van jullie gewoon maar een eind in de rondte? :p

+1 Ik doe maar wat. (alhoewel ik het laatst gepresteerd heb om 6 weken lang op rij exact 200 gram per week zwaarder te worden (en dat ZONDER voedingsschema))

die grens is er niet .. zal wel een dose-response reactie zijn..

Dit.

Een harde grens is er niet maar er is een moment waarop het winnen van spiermassa niet meer in verhouding staat tot het aankomen in vet. Waar die grens ligt is persoonlijk, afhankelijk van welke vettoename je accepteert en hoe goed je bent in cutten later.

In de praktijk komen mensen vaak 0,2-0,5 kg per week aan, dat lijkt een prima verhouding tussen het aankomen in vetvrije massa en vet.

Opm: Als je beginner bent kunt je accepteren dat je gewicht niet verandert, je hebt dan namelijk het vermogen om tegelijkertijd spiermassa te winnen en vet te verliezen. Hetzelfde geldt voor bodybuilders met veel spiermassa die een tijdje uit de roulatie zijn en wat spiermassa zijn verloren.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Zo had ik het nooit bekeken.. Ik ging er altijd vanuit dat je pas vet wordt wanneer de spieren reeds zijn verzadigd en je blijft doorkanen. Net als dat je pas vet kwijtraakt wanneer de spiervoorraden verbruikt zijn.

Momenteel bulk ik maar een eind in de rondte maar eet minimaal de hoeveelheid calorieën die ik verbrand. Dus 3200 - 3700 per dag. Op traindagen gewoon wat minder.

-Dagelijks eet ik 12 tot 14 volkoren boterhammen met kipfilet (4 met pindakaas)
-1 blik tuna, 1 bak magere kwark a 500 gram
-3 hele eieren, 3 egg whites
-2 Shakes
-1 liter melk
- +/- 1 liter magere yoghurt
-Een appel
-Omega 3 caps en nog wat multi vitaminen / magnesium en zink.
-Geen langzame carbs en dus geen suikers, geen verzadigde vetten (enkel dat kleine beetje in de pindakaas)
-0% Alcohol

Sinds ik zo eet merk ik dat de massa eerder toeneemt dan dat ik netjes rond de 3000kcal blijf. Mijn vet zie ik niet zichtbaar stijgen...
(Jammer dat ik 2 jaar heb gedacht dat meer eten niet nodig was :P)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven