MuscleMeat

Captain Obvious to the rescue. Minister Donner 'minder koopkracht, stook minder!'

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken ziet geen reden om de portemonnee van mensen te ondersteunen. Onder de hogere inflatie neemt het kabinet geen maatregelen om de koopkracht op te trekken.

Donner zal daarover dinsdag een brief aan de Tweede Kamer sturen. Een woordvoerder van zijn ministerie bevestigt een bericht over het schrijven in De Telegraaf. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volgens Donner is de inflatie weliswaar iets hoger dan eerder verwacht, maar ligt dat vooral aan de gestegen prijzen voor energie en de hogere lonen. Hij roept op tot matiging van de lonen.

Zuiniger
De hogere prijzen voor energie ziet het kabinet niet als een probleem, aldus de woordvoerder. Integendeel, het stimuleert mensen om zuiniger om te gaan met gas en elektriciteit, en dat is belangrijk voor het milieu.

nu.nl/economie | 'Reparatie koopkracht niet nodig'

Snuggere kerel. De energieprijzen zijn de laatste 8 jaar bijna verdubbeld. Als je dus wil bezuinigen moet je zo ongeveer de helft gaan verbruiken om je rekening gelijk te houden.

Ooit zou na het zuur het zoet komen (afschieten degene die zulke mongoloide uitspraken deed) maar nu lijkt het toch meer op zoutzuur dat in aantocht is.

Persoonlijk maak ik me geen zorgen over mijn koopkracht maar dit beleid zal er wederom voor zorgen dat een eventuele recessie langer duurt dan nodig is en dat het herstel weer ontstellend traag zal zijn. Maar ach met een beetje geluk kunnen ze weer cadeautjes uitdelen als de verkiezingen er aankomen.

Tjah, ik vind het koopkracht verhaal aan de ene kant ook grote onzin. Maar dan heb ik het vooral over de voedselprijzen in België, die gestegen zijn als een gevolg van verhoogde energieprijzen. Tijd geleden werd mooi aangetoond dat de lonen de laatste decennia procentueel méér zijn gestegen dan de voedselprijzen, de recente forse stijgingen van voedselprijzen zijn niets meer dan een correctie. Overigens ben ik niet zo rouwig om die stijging, gezien 50% van de bevolking toch te vet is, misschien lost het ene probleem zo het andere op. Ondertussen ga ik zelf wel eten kopen in de C1000 over de grens in NL :D

Ik ben blij dat mijn loon nog stijgende is. Alhoewel dat ook niet door blijft gaan. Maar met name mensen die echt cao gebonden zijn, en de ouderen die krijgen het erg zwaar de komende jaren.

overtreffende trap van dom: dom - dommer - donner

Terug
Naar boven