XXL Nutrition

Challenge

Vallie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
56kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal, ik train nu ongeveer een maand. Ik doe het graag, maar ik zoek een uitdaging.
Naast mijn training (3x/week) wil ik IEDERE dag het volgende doen:

100 Pushups
100 Pullups
100 Crunches

Deze 300 reps/dag zou ik willen verdelen in 2 delen/dag

Nu is mijn vraag of dit realistisch is, of dit wel nut heeft, of het gewoon een lastige uitdaging is?

Grts Lucas

Lijkt me een leuke toevoeging, wees er wel voorzichtig voor dat dit je herstel van de krachttraining niet hindert. Ik doe op rustdagen thuis ook vaak pushups, pullups, bodyweight squats om bezig te blijven. Maar goed, het belangrijkste is dat je goed herstelt, dus zolang dat goed gaat, kun je gerust deze challenge doen. Succes

die 100 pullups op een dag ga je wel voelen denk ik :D

• Topic Starter Topic Starter
die 100 pullups op een dag ga je wel voelen denk ik :D
Dat denk ik ook, maar het is dan ook een uitdaging :)
Het is dan ook de bedoeling om perfecte form aan te houden. 2s up, 2s hold, 2s down
Geen bewegende of swingende pull ups zoals ik soms van mijn vrienden of zelfs gevorderde bodybuilders zie.

Veel succes alvast! Persoonlijk zou ik wel in het begin opletten dat je je niet overtraind.

Hallo allemaal, ik train nu ongeveer een maand. Ik doe het graag, maar ik zoek een uitdaging.
Naast mijn training (3x/week) wil ik IEDERE dag het volgende doen:

100 Pushups
100 Pullups
100 Crunches

Deze 300 reps/dag zou ik willen verdelen in 2 delen/dag

Nu is mijn vraag of dit realistisch is, of dit wel nut heeft, of het gewoon een lastige uitdaging is?

Grts Lucas

Lijkt mij een beetje overdreven en een redelijke belasting om dit naast je training te doen (weet niet hoe zwaar/intensief je traint e.d. maar toch). Ik zou dan eerder kijken wat je max is met bijv pushups, dan een week trainen en kijken of er verbetering in zit.

Lijkt me toch beter om overal een dag rust tussen te houden, bijv. door push en.pull ups om en om te doen. Je moet je lichaam ff tijd geven te herstellen

Je kan ook nog squaten. (door je benen zaken met je knieën tot 90 graden) Begin me 50 herhalingen en elke keer 5 erbij.

100 pullups lijkt me erg veel.
Maar dit is wel een leuke site voor je denk ik

100 pushups
50 pullups

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben gisteren begonnen met de challenge en ik voel nu al aan dat het te veel van het goede is, dus heb ik besloten om:

Dag A: 100 pushups/ 100 crunches
Dag B: 100 pullups
en zo te blijven herhalen

Terug
Naar boven