Fitness Seller

cheat meal

ownuall2

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik zoek al een paar dagen naar een antwoord op deze vraag maar ik heb nog niks gevonden.. dus vandaar stel ik deze vraag maar hier.

Er wordt beweerd dat een cheat meal in de cut je metabolisme weer versneld. Omdat als je cut je lichaam gaat wennen aan het calorie tekort.

Mijn vraag:
Moet de cheat meal iets 'slechts' zijn zoals pizza(i.v.m de glycemische waarde), of betekent een cheat meal gewoon een extra maaltijd om weer een dag hoog in calorieën te zitten?

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,
ownuall2

Het mag een junk maaltijd zijn of een extra "schone" maaltijd...whatever makes u happy. Het gaat om het overschot van Kcal.....jij hebt tijdje tekort en dan 1 keertje te veel :P
Zo zie ik dat in ieder geval.

Gaat idd om het overschot van kCal, aangezien je al een tijdje onder je kCal zit. Dan komt je metabolisme meer wat op gang.. Je moet zelf weten of je het met junk doet of met meer 'schone' maaltijd zoals 3nigma zegt.. Ik prefereer zelf een junkmaaltijd :D

feelsgood, na een week cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke top, bedankt mannen!

Als je 300 kcal onder onderhoud zit de hele week, dan heeft het toch geen zin om op zaterdag een patat oorlog met vet broodje bal met mayo te eten?

Als je 300 kcal onder onderhoud zit de hele week, dan heeft het toch geen zin om op zaterdag een patat oorlog met vet broodje bal met mayo te eten?

Ik zit meestal ook rond de 600 kCal onder mijn behoefte in een cut, bij 300 kCal wordt het idd anders.

Wie zegt dat pizza's slecht zijn???

lees je in over reefeed, hiervan zijn stickies te vinden op t forum.. het heeft meer te maken met leptine dan met metabolisme..

• Topic Starter Topic Starter
Wie zegt dat pizza's slecht zijn???

Slecht staat tussen aanhalingstekens ;)

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:52 ----------

lees je in over reefeed, hiervan zijn stickies te vinden op t forum.. het heeft meer te maken met leptine dan met metabolisme..

Heb ik gedaan, maar ik kon toch niks vinden over wat voor voedsel ik als cheat meal het beste zou kunnen eten. Of heb ik er overheen gelezen?

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:53 ----------

Ik zit meestal ook rond de 600 kCal onder mijn behoefte in een cut, bij 300 kCal wordt het idd anders.

Ik zit overigens +- 500 kcal per dag onder onderhoud.

Een cheatmeal is een maaltijd die psychologische impact heeft en hoeft niet clean te zijn en mag in sommige gevallen ook buiten het kcalbereik van de dag liggen. Een refeed is echter een maaltijd volgens het boekje en zeker geen maaltijd waar je alles naar hartelust mag eten.

Slecht staat tussen aanhalingstekens ;)

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:52 ----------

Heb ik gedaan, maar ik kon toch niks vinden over wat voor voedsel ik als cheat meal het beste zou kunnen eten. Of heb ik er overheen gelezen?

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:53 ----------

Ik zit overigens +- 500 kcal per dag onder onderhoud.

dan heb je eroverheen gelezen

Terug
Naar boven