MuscleMeat

Chins of curls?

Mishkovitsch

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Hallo,

Ik doe nu een rippetoe schema waarbij je dus chin ups moet doen, maar ik vroeg me af of ik niet gewoon curls kan doen (want ik heb nog geen chip up stang, word wel geregeld). Waarom zouden chins beter zijn dan curls?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Chin ups is een compound oefening waar je ook je lats mee traint, terwijl curls alleen maar voor je biceps is.

met chins train je ook je vleugels. curls is een isolatie-oefening voor je biceps.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, ik weet genoeg.

Je moet wel je handen ofwel palmen naar binnen, of palmen naar buiten hebben volgens mij, palmen naar binnen is alleen biceps. maar waarom zou je dat doen?

chin ups zijn toch gewoon handpalm naar binnen?

Omdat het niet draait om de spieren, maar om de kracht. Curls are for gurls... chin-ups daarentegen zijn een serieuze oefening. Als je meer als 10-15 clean reps kunt doen, doe er maar gerust 15kg bij op je riem.

Omdat het niet draait om de spieren, maar om de kracht. Curls are for gurls... chin-ups daarentegen zijn een serieuze oefening. Als je meer als 10-15 clean reps kunt doen, doe er maar gerust 15kg bij op je riem.

Ja want Jay Cutler doet geen curls :rolleyes:

hehe curls are for gurls ga ik onthouden :D dan word het gewoon chin ups.

Chinups werken je gehele armen, schouders, en rug samen om zo zwaar mogelijke gewichten te kunnen tillen. Dat is dus wat je daarmee als gehele lichamelijke functie traint. Curls zijn er dan nog om kracht te ontwikkelen specifiek in de biceps, en daarom zijn ze ook heus een serieuze oefening. Als je het serieus aanpakt tenminste. 4x10 met 4 variaties per dag doen is wat anders, maar een degelijke geprogrammeerde barbell curl kan zeker ook toegevoegde waarde hebben voor kracht in de armen en zo je chinups of rows weer sterker maken of helpen je biceps te beschermen tijdens deadlifts.

Ja want Jay Cutler doet geen curls :rolleyes:

M 16j 1m87 72kg

:roflol:

Jay is een trieste beach boy :p

---------- Post toegevoegd Sun 25 Sep 2011 om 20:19 ----------

Chinups werken je gehele armen, schouders, en rug samen om zo zwaar mogelijke gewichten te kunnen tillen. Dat is dus wat je daarmee als gehele lichamelijke functie traint. Curls zijn er dan nog om kracht te ontwikkelen specifiek in de biceps, en daarom zijn ze ook heus een serieuze oefening. Als je het serieus aanpakt tenminste. 4x10 met 4 variaties per dag doen is wat anders, maar een degelijke geprogrammeerde barbell curl kan zeker ook toegevoegde waarde hebben voor kracht in de armen en zo je chinups of rows weer sterker maken of helpen je biceps te beschermen tijdens deadlifts.

Word.

+1 weinig aan toe te voegen.

Indien je jezelf niet kan optrekken, zou ik eerder voor db row opteren dan voor een curl in SS.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen altijd vragen ''Deze oefening, of deze oefening"

Is dat een manier om te vragen welke ''beter'' is zodat ze de andere kunnen laten zitten?
Waarom niet gewoon gvd alle oefeningen doen die er zijn? Ik bedoel afwisseling is altijd goed, en de vraag zou overbodig moeten zijn omdat je ze gewoon allebei moet doen. Punt.

Misschien niet in 1 training, maar 2 oefeningen zijn niet voor niets 2 oefeningen, ze zijn niet voor niets verzonnen en globaal in gyms te vinden om uit te voeren.. Doe ze dan ook :D :P

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen altijd vragen ''Deze oefening, of deze oefening"

Is dat een manier om te vragen welke ''beter'' is zodat ze de andere kunnen laten zitten?
Waarom niet gewoon gvd alle oefeningen doen die er zijn? Ik bedoel afwisseling is altijd goed, en de vraag zou overbodig moeten zijn omdat je ze gewoon allebei moet doen. Punt.

Misschien niet in 1 training, maar 2 oefeningen zijn niet voor niets 2 oefeningen, ze zijn niet voor niets verzonnen en globaal in gyms te vinden om uit te voeren.. Doe ze dan ook :D :P

Ik doe rippetoe, dus kan niet alle oefeningen voor biceps gaan doen omdat gewoon niet in het schema past. Ik wil best chins doen maar omdat ik eerst nog geen optrek stang had vroeg ik me gewoon af of curls niet gewoon hetzelfde effect hadden.

Bent-over rows komen het meest overeen, die zitten ook al in je schema waarschijnlijk (afhankelijk van de variant die je doet).

Bent-over rows komen het meest overeen, die zitten ook al in je schema waarschijnlijk (afhankelijk van de variant die je doet).

Ja die doe ik, ik doe nu gewoon deze oefeningen zoals het hoort:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent over Rows
2x8 Chin -ups

Terug