AndroidHealthClinic

combinatie

SNC

Novice
Waardering
0
Als je borst traint, combineer je dat dan best met biceps (die je dan eigenlijk dubbel traint), of met triceps?
En bij rug dan biceps of triceps?

momenteel combineer ik borst met biceps en rug met triceps,
omdat dit het vlotst gaat.

• Topic Starter Topic Starter
ooow, foutje :eek:
excuses...
bij bench gebruik je triceps en rug biceps,
maar momenteel combineer ik dus borst met biceps en rug met triceps.

Uit voorgaande discussies over dit onderwerp blijkt meestal dat je moet dan wat je zelf het fijnst vindt.
Ik doe zelf borst-tricep en rug-bicep, zodat je bv eerst je tricep lekker opwarmt tijdens je borst training en daarna de boel lekker laat branden met wat tricep isolatie oefeningen.

Nee hoor bij bankdrukken spreek je de

Biceps
Triceps
Borst

De percentage van triceps en biceps kan wel oplopen tot 50% van waar je de kracht uit haalt om de stang naar boven te drukken.;)

Ik vind het altijd geweldig om te lezen. Die jonge gasten die net een beetje trainen en dan gelijk splitten en schema's uit M&F en Flex alsof ze pro-BB'ers zijn.

Weet je wat je het beste kunt combineren. Alles! ;)

je kunt borst - biceps net zo goed doen als borst - triceps, alleen als je wat vaker naar de sportschool gaat is het lastig om borst - bicpes te doen, lastig in het schema merk ik zelf...

ik ga dus voor de borst triceps en rug biceps, werkt prima. omdat je dan geen last hebt met de rug die ik vaak daarna of daarvoor doe. maaaar het is maar net wat je fijn vind.

Ik vind het altijd geweldig om te lezen. Die jonge gasten die net een beetje trainen en dan gelijk splitten en schema's uit M&F en Flex alsof ze pro-BB'ers zijn.

Weet je wat je het beste kunt combineren. Alles! ;)

wat bedoel je daarmee?
alleen maar compounds doen?

isoleren is toch net zo goed?!
ik doe alleen maar veel geïsoleerde oefeningen, werkt bij mij prima...

"
Squat : 110 kg 1x
Deadlift : 90 kg 1x
Benchpress : 75 kg 1x
"

wat is dat dan?

isoleren is toch net zo goed?!
ik doe alleen maar veel geïsoleerde oefeningen, werkt bij mij prima...

Nou veel succes met je gains dan. Isolatie-oefeningen kun je in principe de eerste paar jaar van het trainen wel weglaten.

Je komt ze altijd weer tegen in de sportscholen. Van die machine-bikkels. Een fatsoenlijke squat of deadlift kunnen ze niet. Als ik ze dan probeer uit te leggen waarom het zooooo belangrijk is om deze oefeningen wel te doen, dan hebben ze een heel scala aan excuusjes klaarliggen van waarom men dit vooral niet hoeft te doen.
Om vervolgens een half-jaartje later (als men dan al niet afgehaakt is) alsnog bij me komen zeuren, hoe of wat.
Maar dan ben ik niet meer zo gemotiveerd om hun te helpen.

Maargoed weer even terugkomen bij jou. 3x per week fullbody. Alleen basisoefeningen. NO EXCUSESS!
Die legextension en legcurl zit er maar even op als zijnde stoeltje om uit te rusten na een zware squat of deadlift. Doe ik ook. ;)

Duidelijk?

Nice post mike diesel :)

Volg zijn advies jongens, check his stats...

Haha ok, maar even buiten me stats om, is dat wel waar.
Het is heel simpel allemaal. Trainen is niet ingewikkeld. Men maakt het vaak ingewikkeld en überinteressant.
Men wil vaak ook trainen als een pro- , maar vergeten dan, dat pro's al jaren en jaren van trainen achter de rug hebben. Hoe hebben ze al die massa en kracht opgebouwd? Juist, met basisoefeningen en 3x per week.
Daarna wordt het trainen heel specifiek.

Dus is het alles beginner dan slecht om bijvoorbeeld na je Squat een Leg Press te doen, na je Benchpress een paar setjes Dumbbell Flyes om maar even iets te noemen.

Ik train 4 keer in de week en doe 2x Bench, 2x Squat en 2x Deadlift (waarvan 1 keer 5x5 is en de andere keer 4x8) Aangevuld met andere oefeningen voor die spiergroep.

Doelen jullie nu echt op het feit dat je de basis compounds moet doen en niet alleen isolatie of dat je alleen maar die 3 oefeningen moet doen.

En nu alsjeblieft niet gaan beginnen over die stats van me, ik train pas 4 maanden..;)

Laatst bewerkt:

Stats zeggen iets over kracht, niet over hoe het eruit ziet (qua ontwikkeling van individuele spiergroepen en proporties). Ik ben van mening dat isolatie oefeningen wel degelijk belangrijk zijn voor een compleet fysiek.

en ontopic: borst met triceps en rug met biceps vind ik persoonlijk ideaal.

Dus is het alles beginner dan slecht om bijvoorbeeld na je Squat een Leg Press te doen, na je Benchpress een paar setjes Dumbbell Flyes om maar even iets te noemen.

Ik train 4 keer in de week en doe 2x Bench, 2x Squat en 2x Deadlift (waarvan 1 keer 5x5 is en de andere keer 4x8) Aangevuld met andere oefeningen voor die spiergroep.

Doelen jullie nu echt op het feit dat je de basis compounds moet doen en niet alleen isolatie of dat je alleen maar die 2 oefeningen moet doen.

En nu alsjeblieft niet gaan beginnen over die stats van me, ik train pas 4 maanden..;)

Niet alles geloven wat hier wordt gezegd, ik doe bij mijn trainingen altijd eerst compounds en daarna isolatie oefeningen. Benen bijvoorbeeld: eerst squats, dan leg-press, dan leg extensions.

Nou veel succes met je gains dan. Isolatie-oefeningen kun je in principe de eerste paar jaar van het trainen wel weglaten.

Je komt ze altijd weer tegen in de sportscholen. Van die machine-bikkels. Een fatsoenlijke squat of deadlift kunnen ze niet. Als ik ze dan probeer uit te leggen waarom het zooooo belangrijk is om deze oefeningen wel te doen, dan hebben ze een heel scala aan excuusjes klaarliggen van waarom men dit vooral niet hoeft te doen.
Om vervolgens een half-jaartje later (als men dan al niet afgehaakt is) alsnog bij me komen zeuren, hoe of wat.
Maar dan ben ik niet meer zo gemotiveerd om hun te helpen.

Maargoed weer even terugkomen bij jou. 3x per week fullbody. Alleen basisoefeningen. NO EXCUSESS!
Die legextension en legcurl zit er maar even op als zijnde stoeltje om uit te rusten na een zware squat of deadlift. Doe ik ook. ;)

Duidelijk?

no offence....

ik gain prima met isolatie oefeningen. geen machine shit, all dumbbell and barbbell and cables.

maar ik doe alle standaart compounds.

DL
SQ
BP
BOR
MP
PullUp

en dan naast die comp ook altijd 1 of 2 iso's... werkt bij prima? of zit ik nu mis?
anyway thanx for je comments/advies:)

Terug
Naar boven