AndroidHealthClinic

combinatie

Dus is het alles beginner dan slecht om bijvoorbeeld na je Squat een Leg Press te doen, na je Benchpress een paar setjes Dumbbell Flyes om maar even iets te noemen.

Ik train 4 keer in de week en doe 2x Bench, 2x Squat en 2x Deadlift (waarvan 1 keer 5x5 is en de andere keer 4x8) Aangevuld met andere oefeningen voor die spiergroep.

Doelen jullie nu echt op het feit dat je de basis compounds moet doen en niet alleen isolatie of dat je alleen maar die 3 oefeningen moet doen.

En nu alsjeblieft niet gaan beginnen over die stats van me, ik train pas 4 maanden..;)

Nee op zich is dat prima hoor. Ik begrijp uit de post dat basisoefs plaats gingen maken voor iso's en dat is echt not-done!
Blijf iig die basisoefeningen doen en een evt. aanvulling is prima!

Stats zeggen iets over kracht, niet over hoe het eruit ziet (qua ontwikkeling van individuele spiergroepen en proporties). Ik ben van mening dat isolatie oefeningen wel degelijk belangrijk zijn voor een compleet fysiek.

Ik weeg op het moment 145kg met een vet% van 22% dus ruim 113kg VVM! Dat ziet er met een dunner jasje niet slecht uit vriend! Ik weet echt waar ik over praat. Heb verschillende serieus trainende (wedstrijd)jongens
begeleid.

en ontopic: borst met triceps en rug met biceps vind ik persoonlijk ideaal.

Ik vind een setje concentration-curls ook lekkerder aanvoelen dan deadliften met 320kg :rolleyes:, maar dat zegt niets over de trainingsprikkel die afgegeven wordt.
De pomp is geen goed trainingsdoel op zich. Belangrijker is de groeiprikkel die wordt afgegeven.

Niet alles geloven wat hier wordt gezegd, ik doe bij mijn trainingen altijd eerst compounds en daarna isolatie oefeningen. Benen bijvoorbeeld: eerst squats, dan leg-press, dan leg extensions.

Jij bent 24jaar, ik ga er even van uit dat je al een aantal jaren traint. Hier komen over het algemeen jonge jongens die net trainen met vragen. Dan is dat wat jij voorstelt niet de meest effectieve training. 3xfullbody is voor deze jongens en eigenlijk ih algemeen de beste manier om snel veel massa en kracht te winnen. Period. Dat het zwaar is, is niet belangrijk. Dat het lekker is om een beetje pompsetje zus en zo te doen...tjaa. Prima, maar dan moet men ook niet na een jaar komen janken dat men de gains tegen vind vallen! :(

no offence....

ik gain prima met isolatie oefeningen. geen machine shit, all dumbbell and barbbell and cables.

maar ik doe alle standaart compounds.

DL
SQ
BP
BOR
MP
PullUp

en dan naast die comp ook altijd 1 of 2 iso's... werkt bij prima? of zit ik nu mis?
anyway thanx for je comments/advies:)

Nee, is op zich goed zo, kijk alleen uit voor een overkill aan oefeningen, omdat dit geen extra prikkel geeft en de kans op bijv. overtraining wel verhoogd. Daarom heb ik zoiets van KISS (keep it simple stupid).

En die gains krijg je niet van die iso's maar komt door de compounds. ;)

Train al een jaar zonder isolatie oef, 3xpw squats en no complaints over small biceps, no abs, etc...

Train al een jaar zonder isolatie oef, 3xpw squats en no complaints over small biceps, no abs, etc...

Precies, die iso's zijn zoo zwaar overrated. Ik vind flyes wel een goede aanvullende oefening, omdat borstspieren prikkelen met alleen compounds lastig is.
Ik doe nagenoeg nooit leg-extensions, behalve in pre-exhaust schema.
Als ik es een keer op dat ding ga zitten maak ik zonder moeite 40 reps met fullstack. Legpress zelfde verhaal. Altijd zwaar squatten, bijna nooit legpressen en ga daar een keer op zitten duwen en duw makkelijk 12x550kg weg.
Dus dat geeft imo al aan dat het uitvoeren van veel squats zoveel meerwaarde heeft boven voornoemde oefeningen, dat je die bijna wel weg kunt laten. Als je specifiek voor een BB-ing wedstrijd traint, dan wordt het uiteraard een ander verhaal. Maar 85-90% van de forumleden doen geen BB-ing wedstrijden.....dus.;)

Ik heb me naar aanleiding van alle posts in dit forum toch wat verdiept in dergelijke traininsschema's. Ik heb daarom besloten om per direct ( vandaag was toch mijn rustdag) over te stappen op een Rippetoe Traininsschema. Alleen maar compounds, het schijnt dat ik daar als beginner veel meer bij gebaat ben dan een split schema. Let's find out!

Terug
Naar boven