Fitness Seller

computer probleem (karma voor help)

Gast 3469

Monstrous Giant
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
2.126
Lengte
1m86
Massa
84kg
mijn computer maakt sinds vanochtend al de hele tijd het geluid alsof hij elk moment kan opstijgen, heb ik wel eens vaker en heb toen geprobeerd met een stofzuiger zoveel mogelijk stof binnen in weg te krijgen, maar het werkt nu niet. weet iemand waar het aan kan liggen, het is namelijk zwaar irritant.

mijn computer maakt sinds vanochtend al de hele tijd het geluid alsof hij elk moment kan opstijgen, heb ik wel eens vaker en heb toen geprobeerd met een stofzuiger zoveel mogelijk stof binnen in weg te krijgen, maar het werkt nu niet. weet iemand waar het aan kan liggen, het is namelijk zwaar irritant.

Voeding naar de klote.

je bedoelt de fan die volle toeren gaat draaien?

doet ie van mij ook, maar dat komt omdat ik hem zo heb ingesteld dat hij, wanneer er veel van de processor wordt gevraagd, harder gaat blazen om te koelen.

• Topic Starter Topic Starter

gewoon de voedingskabel?, ik dacht zelf namelijk dat gewoon aan wat stof lag dat in de buurt van de koeler zat. maar wat zou ik dan moeten doen als dit aanhoud, gewoon nieuwe voedingskabel kopen?

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 11:09 ----------

je bedoelt de fan die volle toeren gaat draaien?

doet ie van mij ook, maar dat komt omdat ik hem zo heb ingesteld dat hij, wanneer er veel van de processor wordt gevraagd, harder gaat blazen om te koelen.

ja dat bedoel ik maar ik zit nu gewoon niks te spelen,maken of downloaden. hij doet het gewoon de hele tijd

Paar keer tegen de zijkant slaan totdat geluid verdwijnt had ik ook tijd last van sindsdien no problem.

En met slaan bedoel ik niet met volle kracht, gewoon paar subtiele tikken met je platte hand.

gewoon de voedingskabel?, ik dacht zelf namelijk dat gewoon aan wat stof lag dat in de buurt van de koeler zat. maar wat zou ik dan moeten doen als dit aanhoud, gewoon nieuwe voedingskabel kopen?

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 11:09 ----------

ja dat bedoel ik maar ik zit nu gewoon niks te spelen,maken of downloaden. hij doet het gewoon de hele tijd

Nee, nieuwe voeding gewoon, kost niet zoveel ook. Weet niet zeker of je daarom meteen een nieuwe voeding moet kopen hoor, maar ik zou 't zekere voor t onzekere nemen.

Paar keer tegen de zijkant slaan totdat geluid verdwijnt had ik ook tijd last van sindsdien no problem.

En met slaan bedoel ik niet met volle kracht, gewoon paar subtiele tikken met je platte hand.

dit werkt niet :roflol:.
ik zal hem nog wel eens van buiten helemaal schoonmaken/zuigen en als ie morge nog zo blaast moet ik eens gaan kijken naar de voeding

Shit hey, jij moet IT'er worden! :roflol:

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 11:18 ----------

dit werkt niet :roflol:.
ik zal hem nog wel eens van buiten helemaal schoonmaken/zuigen en als ie morge nog zo blaast moet ik eens gaan kijken naar de voeding

Dat maakt geen reet uit van stof gaat ie niet harder blazen.

Je moet je pc even openschroeven en dan stofzuigen, doe ik 1x per 2 maanden ofzo, anders krijg ik ook die herrie

heb hetzelfde probleem en nog iets erger als ik aan het spelen ben gaat hij vanzelf uit!

dus ben benieuwd wat het probleem nu is.

betekent dat je cpu op volle toeren draait, wat je moet doen is naar taakbeheer gaan en kijken welke programma meeste activiteit heeft, dit heb ik soms bij chrome dat dan mijn cpu zomaar op 60 procent draait terwijl er niks draait

er is misschien iets met de ingebouwde "ventilator" of hoe je dat ook noemt
mijn pc is al een paar jaar oud en liet hem altijd veel te lang aanstaan en die
maakte ook soortgelijke geluiden alsof hij ging ontploffen (kan ook andere reden zijn)
of het kan zijn dat te veel dingen ineens aan het doen bent of te snel klikt op
pictogrammen en dat hij het niet allemaal ineens kan verwerken.
hij word dan veel te warm en maakt dan veel lawaai omdat hij
meer moeite moet doen om af te koelen & zeker niet op slaan of
hij begint als een echt vliegtuig te klinken

check eerst is waar het geluid vandaan komt voordat je nieuwe onderdelen gaat aanschaffen. is het de voeding, cpu fan, fans in de kast of je videokaart? daarna kan je proberen te achterhalen waarom ze zo hard blazen.

of download deze, om je fans te checken
http://www.filehippo.com/download_speedfan/

De vraag is, stijgt je PC dan ook daadwerkelijk op of niet?

Fans checken die op full throttle gaan.......
kan ook van de videokaart zijn.......

het is al gefixet jongens, ik heb hem opengemaakt en gewoon schoon gemaakt, zat echt een berg stof in

Dit doet mijne alleen als ik een DVD afspeel, echt raar.. Iemand?:o

Terug
Naar boven