XXL Nutrition

Conditioneel

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
aangezien ik over aantal maanden bij de marechaussee hoop te gaan wil ik mijn conditie op peil brengen en heb daarvoor een nieuw schema laten maken op de sportschool, 3keer per week hele lichaam en dan maar 1 oefening per spiergroep en de benen en rug ietsje meer. onderlichaam veel herhalingen, maar ik vraag me nu het volgende af
levert extra herhalingen voor benen 20-30reps. ook meer droge massa en meer detail op aangezien er dan meer gebeurd met diepe spiervezels?
en hoe zit t met mijn massa, kben toch bang dat ik door meer conditioneel te gaan mn massa en kracht snel kwijtraak, waardoor terugkomen op kracht wel weer poosje zal duren.

kbedoel ben toch gewend zwaar en kort te trainen en dan zijn die 20herhalingen erg veel:(
maja moek maar ervoor over hebben maar wat denken jullie levert het beendetail op? en zou t erg ten koste gaan op den duur van pure kracht en massa? of moet ik gewoon blijven proppen met t eten en me er niet druk om maken?:D stel me gerust:D

Tja over het algemeen heb je niets aan massa als je bij defensie gaat werken.

Daar is het belangrijk dat je spieruithoudingsvermogen en kracht goed zijn.
Dus zou zeggen ga zeker voor de langere setjes voor de benen, vooral de aflopende setjes dan verzuur je ze tot op het bot.
En ga veel lopen, conditie is namelijk erg belangrijk, bij de Kmar wel minder dan bij de andere.
Dus iets meer eten denk ik dan.

Ik zou gewoon zwaar blijven door trainen. Gewoon 1 keer het hele lichaam per week en verdeeld over 3 trainingen. Als je de conditie wilt verbeteren wil nog niet zeggen dat je een high rep systeem moet doen toch? Dit moet je buiten je krachttraining houden en op een aparte dag doen. S avonds ff wat hardlopen of zo. Gewoon voor massa blijven trainen anders zakt het uniform straks van je schouders..Succes

• Topic Starter Topic Starter
thnx

jah idd kben wel bang dak mn massa kwijtraak niet dat ik enorm breed ben ofzo maar tis toch zonde:( vooral hele lichaam aanspreken en daarnaast gewoon extra conditie trekt me wel, dan hebben ze daar gewoon poech met t schema dat ze opgesteld hebben:D als je daar beveiligd is een brede schouder ook belangrijk, dan hoef je geen conditie te bouwen om weg te rennen voor probleem-lui;):D:D

Niet overschakelen op een high rep systeem.
Gewoon op massa blijven trainen. Dus gewoon lager in reps blijven. Op je rustdag gewoon cardio gaan doen. Ik weet niet hoe goed je conditie al is, anders kan je ook warmin-up dmv van 10a15min. cardio doen en eventueel na je workout nog 10a15min.

mn conditie is nu niet heel goed maja kheb iig nog 6 maanden ofzo schat ik:D
zal die instructeur leuk vinden:D:D werkt zich kapot voor een schema
gnenenene ik vindt t ook niet leuk al die herhalingen:(
ik blijf gewoon trainen denk ik
en idd 2 keer per week cardio
hou ik dat vol?;)

Als je conditie nog niet echt super is kan je ook na je workout nog 10-15min. cardioen. Heb je daar moeite mee? bouw dan eerst hiermee conditie op, ga daarna pas langere tijd cardioen. Als je langer dan 10-15min. nonstop wil cardioen kun je het beter op je rustdag doen (mits je voor conditie gaat). Voor vetverbranding zou je ook nog wel na je workout een langere tijd kunnen cardioen (hou dan wel rekening met de tijd van je workout).

Voordat ik begin met krachtoefeningen doe ik 15 minuten cardio "rennen" af en toe 30 minuten. Als ik benen heb meestal maar 15 minuten anders gaat dat niet meer zo lekker :D . Bij de krachtoefeningen hou ik het momenteel op 15 herhalingen, doel is een betere conditie en vetverbranding. Conditie is al een stuk verbetert en de kracht ook, maar wat ik belangrijk vind is dat je ook aan je uithoudingsvermogen werkt ;) . Dat is waarschijnlijk ook in jouw situatie gewenst neem ik aan :) .

Ik heb 2 basketbal trainingen + 2 matchen per week ... genoeg cardio dus voor mij :D

Niet zo ideaal om weight te gainen bij het powertrainen, maarja het lukt toch nog redelijk..

Ik ga 4 maal per week poweren ...

Jinsu zei:
Voordat ik begin met krachtoefeningen doe ik 15 minuten cardio "rennen" af en toe 30 minuten. Als ik benen heb meestal maar 15 minuten anders gaat dat niet meer zo lekker :D . Bij de krachtoefeningen hou ik het momenteel op 15 herhalingen, doel is een betere conditie en vetverbranding. Conditie is al een stuk verbetert en de kracht ook, maar wat ik belangrijk vind is dat je ook aan je uithoudingsvermogen werkt ;) . Dat is waarschijnlijk ook in jouw situatie gewenst neem ik aan :) .
idd uithoudingsvermogen wordt belkangrijk tijdens de opleiding en aangezien ik niet zo'n watje wil zijn die na 2 meter al hijgend en kreunend in elkaar zakt moet er wat gedaan worden:D:D:D
kheb mijn schema gepost waarin 2 keer cardio staat 2*30minuten en 1*3kwartier-uur.
hopelijk wordt het wat :)

Waar staat je schema dan ???

yw :D We zijn hier immers om elkaar te helpen he! Geven en nemen ;)

Terug
Naar boven