XXL Nutrition

Controleur 5 dagen vast na 'mishandeling'

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Buscontroleur vrij na kort geding tegen Staat
Uitgegeven: 9 februari 2005 21:32

ZWOLLE - Een controleur die zaterdag in Almere werd aangehouden wegens zware mishandeling van een zwartrijder, is woensdag vrijgelaten nadat hij een kort geding tegen de Staat had gewonnen.

De man zat vast sinds hij zaterdag de zwartrijder in een houdgreep had genomen. Die verloor daarbij het bewustzijn en moest naar het ziekenhuis, waar hij een nacht ter observatie moest doorbrengen.

De werknemer van Connexxion spande het kort geding aan bij de rechtbank in Zwolle, toen bleek dat justitie hem nog veertien dagen wilde vasthouden, ook nadat de rechter-commissaris dat verzoek had afgewezen. Toen bleek dat de officier van justitie tegen die beslissing in beroep ging, stapte de man naar de rechter. Die stelde hem in het gelijk.

Volgens de advocaat van de controleur, C. van Bavel, gebeurt het zelden dat een gang naar de civiele rechter in dit soort gevallen succesvol is. " Meestal wordt je dan terug verwezen naar de strafrechter."

Connexxion noemt het 'noodzakelijk' dat er onderzoek wordt gedaan naar het incident. "Dat onze medewerker echter al vijf dagen vastzit zonder dat er sprake is van vluchtgevaar of een gevaar voor de maatschappij, is voor ons onverteerbaar", aldus een verklaring.

Het Openbaar Ministerie maakte bekend het beroep tegen de beslissing van de rechter-commissaris in te trekken. "Maar we vinden de zaak ernstig genoeg om voort te zetten", aldus persofficier D. Sarian. Hij vindt het te vroeg om zich uit te laten over de kans dat de man zich voor de rechter moet verantwoorden, "maar dat behoort zeker tot de mogelijkheden". Justitie verdenkt de man van poging tot doodslag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/17981491/Controleur_vrij_na_kort_geding_tegen_Staat.html

Het slachtoffer en de dader worden weer eens omgedraaid. Echt zeer triest. De zwartijder was een tasjesrover en recidivist wat zwartrijden betreft.

We weten natuurlijk niet waarom en hoe die worsteling precies heeft plaatsgevonden, maar come on, de man 5 dagen vasthouden omdat hij een crimineel een beetje hardhandig aanpakt is echt weer typisch NL hoor.

Waar is het OM nu in godsnaam mee bezig door hem perse nog langer te willen vasthouden?! Men (de burger) heeft op deze steeds minder vertrouwen in ons Justitieel apparaat. En terecht vind ik. Slachtoffers worden daders en vice versa.

PS: Ik vind het een goede zaak van Connexxion dat ze voor die man opkomen trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
StarF*cker van Geenstijl zeg dit er nog over:

In Almere zijn ze gek geworden

Ik ga het niet allemaal herhalen, dus even een samenvatting: buscontroleurs pakken zaterdag een beruchte 19-jarige zwartrijder op die in Almere voor de zoveelste keer lachend voor niets wil reizen. Er ontstaat een kleine worsteling waarbij een controleur wellicht, ik herhaal wellicht, iets te hard doorduwt en het crimineeltje raakt bewusteloos. Even later duiken er wat Almeerse veldwachters op de buscontroleurs, om ze zonder pardon het cachot in slepen. Even later blijkt bij onderzoek dat het boefje ook nog eens voorzien was van wat buit van een straatroof even eerder.

UPDATE: De controleur is weer vrij, alleen is dit niet zonder slag of stoot gegaan...

Een van de controleurs zit al vijf dagen in een cel en de hufter van een Officier van Justitie wilde daar in eerste instantie maar even 30 dagen van maken. Een wijze rechter vond dat onzin en wilde de man 'heenzenden' maar daar ging de idioot van het Openbaar Ministerie niet mee akkoord en tekende beroep aan.

Nee, in Almere zijn ze echt gek geworden. Daar zit een burgemeester die vooral wil stralen in het gezelschap van bouwfraudeurs en tweederangs artiesten. Annemarie Jorritsma is de koningin van de poenpenose en de held van plebs en ander ongedierte.

Bij iedere opening staat het onzalige schepsel op de eerste rij en is uitgegroeid tot de nationale wethouder Hekking. Almere is al jarenlang een broednest van uit Amsterdam gevluchte criminelen. Conducteurs en buschauffeurs rijden met gevaar voor eigen leven door het betondorp in de polder waar ik zelfs nog niet dood gevonden zou willen worden. Ja, de politie heeft uiteraard extreem veel laserkanonnen om de hardwerkende burger het zuur verdiende geld uit de zak te kloppen, maar faalt als het om misdaadbestrijding gaat.

Vergeleken bij het traject Lelystad – Amsterdam is de Zoetermeerlijn een pretlijntje. Bovendien neemt in heel Nederland het geweld in het openbaar vervoer hand over hand toe.

Nu is de praktijk al heel lang dat een 19-jarige straatrover na een arrestatie sneller buiten staat dan dat een slachtoffer zijn aangifte heeft kunnen doen. De Officier van Justitie van Lelystad seponeert tientallen zaken per jaar, maar wil nu blijkbaar tot zijn schouder een bruine arm halen bij zijn grote baas, de steeds engere Piet Hein Donner. Dus zit de buscontroleur nog steeds achter de tralies. Een compliment aan zijn werkgever, Connexxion, die het zojuist in een vlammend persbericht opnam voor het personeelslid. Let wel: De controleur is buitengewoon opsporingsbevoegd, dus een strafblad heeft hij niet.

Het busbedrijf is terecht zeer bezorgd. Natuurlijk wordt er lijfelijk geweld gebruikt als een crimineeltje wordt opgepakt, maar de gevolgen van dit incident kunnen zijn dat een controleur maar besluit om niks meer te doen. Want de wereldvreemde hufters op het Openbaar Ministerie kunnen je zomaar opsluiten. Welke controleur zal nu nog zijn nek uitsteken en het vervoer iets veiliger maken...

Wie brengt hier nou de rechtstaat in gevaar? Een buscontroleur die zijn werk doet of een van de pot gerukte Officier van Justitie? Ik weet het antwoord wel. Hier in het zuiden van India, Madras om exact te zijn, zou de bus-man de held van de week zijn. Maar in Nederland ga je achter de tralies. Brrr...

[Link niet meer beschikbaar]

Aan de ene kant wil justitie dat we ingrijpen als er iets gebeurd op straat. Maar als we daarin iets te enthousiast zijn dan worden we zelf opgepakt en gestraft.
Een aantal mensen bij justitie zijn echt helemaal de weg kwijt….. Ze zitten schijnbaar in een hele hoge ivoren toren en hebben geen flauw idee meer hoe het er aan toegaat op straat.
Wat denken ze zelf? Dat je een notoire zwartrijder en straatrover met een vriendelijke glimlach en wat zalvende woordjes in bedwang houdt?

totally losted , en elke dag lees je weer een aantal van die berichtjes.

meestal heel klein en nauwelijks drie zinnetjes waard.

Vind het wel een pluspunt dat onze grote vriend joan de Wijkerslooth is opgehoepeld. :)

Tja, een beetje zwartrijder geeft een kopstoot naar achter :cool:

Was het een Marokkaan? :D

• Topic Starter Topic Starter
ik vind sowieso dat ze alle controleurs op moeten sluiten:D

Ze zijn inderdaad volledig de weg kwijt bij het OM. Wat een klootzakken zijn die officiers toch. Wat gaat er in het hoofd van zo'n man om?

Hoe moet je als conducteur nog je werk doen als iedereen weet dat als je je verzet tegen een bekeuring niemand je wat kan maken?

Net al die doodgereden tasjesdief had deze crimineel kunnen weten dat je in de problemen kan komen als je dingen doet die verboden zijn.

Ik krijg vaker een bekeuring voor te hard rijden dan zo'n klotecrimineel voor zijn gedrag.

Hmm, wat wordt het? Australië, Canada, Zuid Afrika....

Hmm, wat wordt het? Australië, Canada, Zuid Afrika....

Zuid afrika hoe kom je er op dat is een van geweldadigste landen van de wereld.
daar rippen ze zo een blankie met een mooi auto.

blijf ik toch liever in N.L

Ik denk er aan om te emigreren naar Friesland. Hopelijk word ik daar niet te veel als "buitenlander" gezien. :D

zeekip zei:
Ik denk er aan om te emigreren naar Friesland. Hopelijk word ik daar niet te veel als "buitenlander" gezien. :D

Ik geef je weinig kans....zelfs de koeien loeien er in het Fries. :cool:

De oplossing:

Een kaarten controle VOORDAT je op het station komt, netzoals ze in frankrijk hebben, heb je geen kaartje om in een controle automaat te drukken, kan je ook niet op het station komen! Simple as that! Zo heb je ook geen zwartrijders meer, en geen gezeik van mishandelde controleurs of rijders.

Ik bedoel dus niet een persoon die kaartjes gaat afstempelen voor het station, maar een automaat met een doorloop deur die pas werkt als je je kaartje erdoor heen hebt gehaald. De oplossing! Of niet?

SageFrancis zei:
De oplossing:

Een kaarten controle VOORDAT je op het station komt, netzoals ze in frankrijk hebben, heb je geen kaartje om in een controle automaat te drukken, kan je ook niet op het station komen! Simple as that! Zo heb je ook geen zwartrijders meer, en geen gezeik van mishandelde controleurs of rijders.

Ik bedoel dus niet een persoon die kaartjes gaat afstempelen voor het station, maar een automaat met een doorloop deur die pas werkt als je je kaartje erdoor heen hebt gehaald. De oplossing! Of niet?

:rolleyes: ja dat werkt bij metrostations maar je wilt toch niet overal van die poortjes gaan plaatsen waar de bus komt (bijv halte akersloot?)

Halte akersloot? weet ik niet? ken ik niet?
Het is toch de bedoeling dat het werkt voor de zwartrijders in de trein? in frankrijk werkt het ook, dus hier moet dat ook lukken, het zou best kunnen dat het in spanje was ipv frankrijk, weet het zo niet meer zeker!

hahahahaha shiiit sorry, gewoon overheen gelezen, ik legde direct het verband met een zwartrijder in een trein..
in dat geval.. mag je het idee van die poortjes wel weggooien.. behalve op treinstationen :D

Terug
Naar boven