XXL Nutrition

Creatine niet te lang gebruiken

manii

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Is het niet dat als je creatine gebruikt je dit niet constant mag gebruiken.

4 weken op 4 weken af ofzo? Heb het al proberen op te zoeken in het forum

Ik gebruik zelf NO Xplode BSN, zit nu op 3 weken en dat gaat erg goed.
Ben toch benieuwd of ik moet doorgaan, aangezien ik niet weer of dit ook pure creatine is..

Creatine kan je het hele jaar door gebruiken.

Je mag het best constant gebruiken, alleen je opname kan afnemen als je voor een lange periode (4 weken) dagelijks een hoge dosering inneemt. In deze fase wordt de spier volledig verzadigd met creatine. Als je langer dan 4 weken hoge doseringen blijft nemen dan wordt het grootste deel van de creatine niet meer opgenomen, maar afgebroken en uitgescheiden via de urine.
Het is dus niet alsof je ineens een derde elleboog krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor jullie antwoord,

Werd namelijk tegen mij gezegd dat als je creatine voor een bepaalde tijd gebruikt, dat je dan een pauze moet nemen omdat je lichaam zelf dan geen creatine meer aanmaakt.

Ik neem geen hoge doseringen en ook niet elke dag... Mocht ik dat wel gaan doen, dan plas ik het wel uit

Nog een vraag over Creatine.
Is het gebruik van Creatine verboden bij Defensie?
zit ervoor in de opleiding en is nogal zonde om daarvoor eruit gemikt te worden.
heb hier gelezen dat het een lichaamseigen stof is en een goed supplement.
Hoorde van een klasgenoot die een kennis had etc etc. dat het verboden is.
wil het zeker weten :)

je lichaam maakt zelf ook creatine aan ja, en het zit ook in rood vlees e.d dus verboden lijkt me nogal raar.

wellicht doelen ze eerder op een algeheel verbod op gebruik van supplementen?

Om even terug te komen op de TS z'n originele vraag, NO Xplode van BSN is officieel gezien een Pre workout booster/shake. Zit vaak ook gewoon creatine in en is bij NO Xplode ook het geval. Ben niet helemaal op de hoogte van de werkelijke hoeveelheid creatine dat erin zit. Persoonlijk zou ik er nog normale creatine monohydraat bij supplementeren maar ik weet niet wat je exacte doelen zijn dus dat ligt aan jezelf.

En voor specifiek duratie gebruik van NO Xplode staat op bodyenfit:
Kan ik NO-Xplode voor elke training gebruiken of moet ik ook rustpauzes nemen?
Het is aan te raden om na 8 weken van gebruik, 4 weken rust te nemen. Na verloop van tijd zal je lichaam aan de ingrediënten wennen en zal de werking minder worden.

Oh hier hebben ze het ook nog over creatine + No Xplode:
Creatine en No Xplode kan dat samen?
Sterker nog het is zelfs belangrijk voor maximale spiergroei om No Xplode en creatine samen te combineren.
No Xplode neem je voor de training. Creatine neem je dan 's ochtends en op rustdagen.

(bron: http://bodyenfitshop.nl/pre-workout/bsn/no-xplode-bsn-25-free)

lijkt me al je vragen wel te beantwoorden :)

Het is niet vanwege de creatine dat er aanbevolen wordt een rustpauze te nemen van 4 weken bij NO-Xplode.. maar omdat het een pre-workoutbooster is waar gewenning bij optreedt en daarom de werking minder wordt.

Degene die roept (die klasgenoot) dat creatinegebruik verboden is bij defensie weet waarschijnlijk niet eens wat het spul IS.
Gebruik Google eens, zijn al je vragen beantwoord.

bovenste

Laatst bewerkt:
Creatine is geen dope voor de duidelijkheid ..

Tijdens opleiding is dit gewoon verboden, je kan het verstoppen maar waarom risico nemen? Begin er gewoon aan na je opleiding dan heb je er wss meer aan ook.

Grtz

@TS: Meningen verschillen, er zijn onderzoeken voor en tegen het langdurige gebruik van creatine. Wat ik zelf zou doen is tijdens je bulk gewoon creatine en tijdens je cut off als je dan toch bezig bent. Ikzelf geloof wel in de theorie dat je lichaam went aan creatine supps dus probeer max 6 weken crea te suppn alsk het doe en dan minimaal 4 weken off. Er zijn echter ook een hoop ws die het al jaren gewoon lekker doorslikken en zeggen dat het gewoon kan en geen problemen geeft, das dus denk een kwestie van smaak of misschien wel budget ook :P

Voor zover ik weet is creatine helemaal niet verboden in de opleidingen van defensie, het is echter de vraag of je hier aan wil beginnen want binnen defensie ben je op een dusdanige fysieke manier bezig waarbij je aan extra kilo's (wat creatine vaak veroorzaakt, uiteraard reageert iedereen hier wat anders op maar over het algemeen kom je toch wel een kilotje of 2 aan) niet echt heel veel baat hebt denk ik. En de krachttoename moet je dan maar afwachten...

Pre-workouts als No-Xplode worden afgeraden om lang achter elkaar te gebruiken vanwege gewenning van het lichaam aan de oppeppende werking van PWO's, echter is 8 weken on 4 weken off ook wat mij betreft niet realistisch want ik merk met een hele hoop PWO's al (ervaring met Jack3d, Shotgun, No-Xplode, UnleashV3, Crack, MaximiseV2, Black Powder, Masacraa etc.) dat ik bij vaker gebruik dan 3x/week van hetzelfde PWO-product toch al snel na 2 weken significant minder op de PWO's reageer, daarom is het een idee om PWO's af te wisselen en vooral ook niet te vaak te nemen (niet met elke training). LEt wel, sommige PWO's bevatten stoffen die bij dopingcontroles (dimethyl nog wat... staat er volgens mij vaak bij) wel verboden zijn en ik weet niet hoe dit bij defensie geregeld is, feit blijft dat je natuurlijk niet echt aan de PWO's moet gaan voor bij Defensie want als je wordt uitgezonden is het volgens mij ook niet zo dat je in je waterbidonnetje wat van die PWO stuff kan gooien of ff een shakebeker meeneemt het veld in :P Daarbij heb ik heeeele slechte ervaringen met langdurge cardio en PWO's (ooit eens UnleashV3 met een voetbal wedstrijd gebruikt, nou je kon me na 20 minuten aan de zuurstoftank leggen, heb het ook niet meer met een andere geprobeerd :P ).

Creatine in de PWO's is naar mijn weten niet genoeg om te spreken over creatine supplementie, je zou heirbij dus gewoon creatine kunnen supp'n als je dat wil, maar nogmaals- binnen een omgeving waar je eigenlijk altijd bezig bent met duur-training en zoveel mogelijk met het eigen lichaamsgewicht werkt moet je je afvragen of je creatine wil gebruiken, van de opleiding zelf wordt je lichaam ook al hard en sterk en een goede voeding zou dan denk ik de eerste stap moeten zijn (en dat zit wel redelijk ok bij defensie als je er beetje rekening mee houd). Woensdag Blauwe hapdag! :D Denk er trouwens ook aan dat je als je uberhaupt begint met supp'n in de opleiding je gewoon niet altijd die potten mee kan nemen het veld in :P Als jij straks je eindmars moet lopen dan kun jij niet ff een potje creatine/PWO meenemen in je rugzak voor 2 weken modderhappen! ;)

Mocht je dit willen doen allemaal, doe het dan als je iig je opleiding hebt afgerond en ergens net gestationeerd, dan heb je meer tijd, iig de mogelijkheid om dagelijks op enigszins vaste tijdstippen te supp'n en dan weet je ook al gewoon hoe ver je bent gekomen zonder supps so far. Succes iig!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven