XXL Nutrition

Creatine Ongezond ???

dirkske015

Cool Novice
Waardering
0
is creatine ongezond zoals sommige beweren, door het te mengen met water vormt dit creatinine en dit is zogezegd schadelijk, gasten beweren dat je er tumors van krijgt enzovoort ??????? hoe zit het nu werkelijk ???

is creatine ongezond zoals sommige beweren, door het te mengen met water vormt dit creatinine en dit is zogezegd schadelijk, gasten beweren dat je er tumors van krijgt enzovoort ??????? hoe zit het nu werkelijk ???

Wat een onzin geloof jij allemaal maat ?

Dat die gasten daar anders eens een studie van posten.

Creatine kan geen kwaad zolang je het op de juiste manier gebruikt.. ik heb wel eens last gehad van een hogebloedruk.. maar dat kwam dat ik elke dag wel 20gram innam.. kijk dan is het slecht voor je.. maar als je het normaal gebruik is er niets aan de hand

gewoon niet te veel nemen, liever wat te weinig dan teveel..gezondheid first

Creatine is 1 v.d. meest genomen supplementen, als het zo ongezond zou zijn zouden er al volgens mij al veel meer studies moeten zijn die dit aantonen. Hoeveel mensen zijn er hier niet op het forum die creatine gebruiken of hebben het gebruikt, nog geen enkelen horen klagen over nierklachten of serieuse schadelijke effecten.

Creatine kan geen kwaad zolang je het op de juiste manier gebruikt.. ik heb wel eens last gehad van een hogebloedruk.. maar dat kwam dat ik elke dag wel 20gram innam.. kijk dan is het slecht voor je.. maar als je het normaal gebruik is er niets aan de hand

Oplaadfase is 20 gram per dag, of deed je de volle 2 maanden 20 gram?

Zorg dat je goede crea koopt,dus niet van een b merk als bijv Fitshape.
Houd je aan de dosering en drink 2flessen spa rood of blauw per dag....en het hele oplaad verhaal is allang achterhaald.

20gr is teveel man en opladen is allang achterhaald. :rolleyes:

Hoezo achterhaald :rolleyes:.

Het HOEFT niet, maar laden werkt wel gewoon hoor. Je bent sneller verzadigd als je laad (zeg 4 dagen 20 gram verdeeld over de dag oid) dan als je iedere dag 5 gram neemt.

Het HOEFT niet, maar laden werkt wel gewoon hoor. Je bent sneller verzadigd als je laad (zeg 4 dagen 20 gram verdeeld over de dag oid) dan als je iedere dag 5 gram neemt.
Bij veel mensen neemt op het moment dat ze gaan laden ook de evt bij verschijnselen toe,waaronder spierkrampen,hoofpijn ,diarree en een opgeblazen gevoel...maar ja niet dit is niet bij iedereen het geval.

Exactly, gaat gewoon sneller als je het een 3-4tal dagen doet.
Daarna idd gewoon elke dag 5gram.
Als er creapure op je potje staat weet je zeker dat je goede mono hebt.

Creatinine word het als afvalprodukt,dit urineer je er gewoon weer uit

na 4 weken wordt geadviseerd om te stoppen.
is lang genoeg ook.
doe je het langer , merk je er toch niks meer van.
je lichaam neemt het niet meer op .

na 4 weken wordt geadviseerd om te stoppen.
is lang genoeg ook.
doe je het langer , merk je er toch niks meer van.
je lichaam neemt het niet meer op .

Dat je er niets van "merkt" klopt niet. Je creatinefosfaat-niveaus zijn nog steeds boven wat je natuurlijk aan zou maken, dus je blijft er effect van ondervinden tijdens je workout. Je lichaam neemt net zoveel op als het uitscheidt.. dus een onderhoudsdosis is voldoende (ehm.. iets van 3 gram per dag meen ik, afhankelijk van je formaat, dus 5 gram zal zeker genoeg zijn)

hmm, ik vroeg het me ook al eens af, had het gevraagd aan 1 van de mensen van prometeus, hij zei me dat de hele oplaadfase onzin was en dat het puur een truc is om zoveel mogelijk supplementen te verkopen. De ene supplement heeft het wel en de ander niet.

Creatine is op zich niet ongezond: het is in veel voedingsproducten terug te vinden. Alleen een te grote hoeveelheid is ongezond. Je lichaam verbruikt dit niet en dus hoopt het zich alleen maar op. Dit zal inderdaad voor de nodige bijwerkingen zorgen.

Terug
Naar boven