AndroidHealthClinic

Creatine over de datum

RobinC58

Cool Novice
Waardering
0
ik heb laatst een pot creatine van een vriend van me gekregen die er een tijdje mee gestopt is (ivm school;)), ik gebruik die creatine nu ongeveer 3/4 daagjes totdat ik de houdsbaarheiddatum zag op de pot. Ik heb veel gezocht op fora etc., er wordt gezegd dat je creatine nog wel even kan gebruiken nadat hij volgens de houdbaarheidsdatum verlopen is, maar deze pot was 1,5 jaar over de datum:O volgens mij is dat een beetje te ver over de houdbaarheidsdatum, wat denken jullie?

dit is geen shocking news.

verder zou ik gewoon een nieuwe pot kopen.

Ik blijf altijd dingen die vervallen zijn gebruiken :roflol:
Tenzij het er heel verdacht uitziet of ruikt.

• Topic Starter Topic Starter
ja sorry;) ik wou dat ff uitproberen want ik ben een beetje nieuw hier zegmaar;) was er wel benieuwd na

creatine kan zijn kracht verliezen las ik ergens, als ik het vind plak ik hem even.

Erg shocking, zit er nog van te trillen. Tag aangepast.

oke dank je;p ;)

1,5 jaar over datum lijkt me toch wel teveel van het goede;. er staat tog niet voor niets die datum op?, of kan ik het nog gewoon veilig gebruiken?

denk dat het wel mee valt.. als het droog en dicht gestaan heeft.. vaak nog wel goed

Voor 15 euro heb je 500 gram nieuwe creatine. Ik zou gewoon een nieuw potje kopen...

Als het niet te erg geklonterd is zal hij wel nog goed zijn als hij droog en op kamertemperatuur bewaard werd.

Als je vreest voor een slechtere kwaliteit kan je iets grotere dosis nemen, maar het lijkt me geen kwaad te kunnen dit nog te nemen. Ik doe het zelf ook met een pot vervallen rond maart 2008.

Luchtdicht bewaard is dat superlang houdbaar.
Er staat gewoon een datum op omdat dat wettelijk verplicht is, net als op een pot zout.

Terug
Naar boven