AndroidHealthClinic

Creatine

vixion1337

Novice
Waardering
0
Heey iedereen,

Ik heb een paar vraagjes over het gebruik van creatine (caps). Ik ben 19 jaar en doe al een jaar aan fitnis en thai-boxen, nu ben ik in dat jaar wel een stuk(je) breder geworden en heb wat meer spiermassa. Maar mijn trainer zei laatst tegen mij dat ik als ik meer spiermassa wil dat ik aan de creatine zou kunnen gaan.

Maar ik heb daar dus 0 ervaring mee en zou dus eerst het 1 ent ander te weten willen komen voordat ik er aan ga beginnen.

mijn eerste vraag: Hoe goed werkt het?

2. ik lees op websites waar ik dus creatine zou kunnen kopen dat je het gewoon 7 dagen per week kan/moet gebruiken, maar ik sport maar 3x of 4x in de week, kan dat dan geen kwaat? of moet ik het alleen maar gebruiken op de dagen dat ik ga sporten?

3. Is het geen verslaving? Bedoel als je stopt met het gebruiken ervan, mis je dan niet de energi die je van creatine krijgt?

Alvast bedankt

mijn eerste vraag: Hoe goed werkt het?

2. ik lees op websites waar ik dus creatine zou kunnen kopen dat je het gewoon 7 dagen per week kan/moet gebruiken, maar ik sport maar 3x of 4x in de week, kan dat dan geen kwaat? of moet ik het alleen maar gebruiken op de dagen dat ik ga sporten?

3. Is het geen verslaving? Bedoel als je stopt met het gebruiken ervan, mis je dan niet de energi die je van creatine krijgt?

Alvast bedankt

1. Dat hangt van de persoon af. Het werkt bij de ene beter dan bij de ander. Als je elke dag een kilo biefstuk eet of als je spieren van nature al vol creatine zitten dan zou het resultaat van creatine suppletie niet zo spectaculair zijn. Bij mij werkt creatine overigens goed. Mijn spieren kunnen door creatine meer verdragen en mijn lichaam gaat er beter door uit zien(ook omdat creatine ervoor zorgt dat er vocht in de spier wordt gepompt).
2. In principe gebruik je creatine behalve op de sportdagen ook op rustdagen.
3. Het risico van verslaving lijkt me niet groter dan het risico op verslaving aan eten. Na een kuur van een week of zes een maandje geen creatine gebruiken is wel aan te raden om te voorkomen dat je lichaam creatinelui wordt(sommigen geloven hier niet zo in en gebruiken creatine het hele jaar door).

Terug
Naar boven