MuscleMeat

credietcrisis

tjebbeveenstra

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
89kg
Vetpercentage
9%
Ik heb zorg om overtraining.
Ik train nu zo'n 1 1/2 jaar 3 keer per week naast mijn kantoorwerk. Ik ben 40 jaar oud en sinds een maand mijn baan kwijt. Werkeloos dus. Om niet deprie te worden train ik nu 5 dagen per week, 1 uur en 15 minuten per keer aan krachttraining en 3 dagen per week cardio, zo'n 20 minuten interval. Daarnaast doe ik weinig tot niets meer. Calorisch gebruik ik 3000 kcl. ik weg 94 kg. 14 % vet.
Moet ik mij zorgen maken dat ik mijzelf overtrain? Alvast dank voor reacties.

nee man, volgens mij kun je rustig doordoen, alleszins heb je toch iets om je tenminste op andere gedachten te zetten

Neen, maar beetje spreiden van de spiergroepen, dus niet alle dagen 'alles' is wel zo verstandig, zeker in het begin.
Beter je baan dan je been kwijt. Werk vind je wel opnieuw en zeker met een gezonde geest in een getraind lichaam maak je meer kans dan de competitie ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik spreid nu de spiergroepen zo dat ik alle spiergroepen 2 keer per week train. Dat ik mij zorgen maak komt omdat ik zo'n beetje overal lees dat rust zeer belangrijk is. Het enige stuk wat ik heb gevonden wat anders reageerd komt van Wil Brink's e-boek 'Bodybuilding Revealed'. Hij haalt een wetenschappelijk onderzoek aan wat spreek dat je adequaat traint als je de spiergroepen 2 keer per week belast. Wie moe ik nu geloven?
Merci voor je optimisme peterkex m.b.t. het vinden van een nieuwe baan!

5 dagen: 2 x kracht training
en 3 x cardio doe je dan, niets mis mee volgens mij.
Klote van je werk man slechte tijden nu voor velen.

5 dagen: 2 x kracht training
en 3 x cardio doe je dan, niets mis mee volgens mij.
Klote van je werk man slechte tijden nu voor velen.

Volgens mij bedoelt ie toch echt 5x KT, en daarnaast nog 3x pw cardio.

OT: Post anders eens hoe je het verdeelt, en wat je doet.
Kan nog wel eens veel uitmaken.

• Topic Starter Topic Starter
ik train nu inderdaad 5 X KT en 3 X cardio. Overtrain ik mijzelf zo?

ik train nu inderdaad 5 X KT en 3 X cardio. Overtrain ik mijzelf zo?

Ik train dan wel nog maar van begin dit jaar (serieus iig), maar ik ga tot 6/7 keer per week. (soms ook maar 5 keer ;-) )

Hou het gewoon tof, luister naar je lichaam.

Als ik mijzelf niet 100% voel of voel dat het niet echt top gaat en toch de drang hebt om te gaan trainen doe ik gewoon 15km roeien tegen een rustig tempo of 100 minuten op de cross trainer. Komt je cardio ten goede.

En spiergroepen splitsen, laat je adviseren zodat je zeker niet elke dag dezelfde spieren stressed ...

Laatst bewerkt:
Ik zit in dezelfde situatie als jou, alleen minder erg dan (ben 18jaar).
Ik doe een fullbody schema (waterbury method) waarbij ik maandag - woensdag - vrijdag train. Dan doe ik nog een dag naar keuze enkel de buikspieren en voor de rest cardio voor conditie op dagen wanneer ik zin heb. Gaat erg goed moet ik zo zeggen, maak veel progressie en heb geen last van overtraining. Maar ik denk dat jou schema ook goed is hoor, overtrainen zul je niet snel.
Zo zijn mijn 5 doelloze dagen toch nog wat nuttig gevuld :p
Morgen nog een sollicitatie gesprek, hopelijk wordt het wat :D

Terug
Naar boven