MuscleMeat

cultuur??.. ouders opnemen in jouw huis

specialpaint

Ripped Bodybuilder
Waardering
479
Lengte
1m60
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
heren/ dames dbb-ers

ik weet dat in een hoop culturen het normaal is dat als jou ouders op leeftijd zijn je ze niet in een
bejaardenhuis/ verzorgingshuis doet maar opneemt bij jou thuis....

dit naar aanleiding van een surinaamse vrouw die ik ken en nu hulpbehoevend is en alleen in een groot
huis zit en door haar familie aan haar lot word overgelaten ..

ik zelf ben getrouwd met een poolse vrouw en zou er geen seconde aan twijfelen om mijn schoonmoeder
bij mij in huis te nemen ..( mij eigen ouders leven niet meer) ..

ervan uitgaande dat jullie ouders niet echt medische verzorging nodig hebben .. .nu is mijn vraag ???

.... zouden jullie als het moest en kon jullie ouders opnemen bij jullie in huis ????????????????

Ik niet. Mijn vader leeft niet meer en mijn moeder is 88. Nog redelijk goed gezond en ter been. Maar ik moet er niet aan denken om haar in huis te hebben, ik zou echt mijn vrijheid kwijt zijn en bovendien vind ik vaak dat ze "zeurt" en word ik kribbig als ik er te lang bij ben. Nu ga ik naar haar toe, hou haar in de gaten en blijf gemiddeld niet langer dan een uurtje of soms anderhalf en dat gaat prima. Ze mag me altijd bellen als er wat is, ze heeft hulp in de huishouding en een ketting om haar nek voor als ze valt dat er een hulpdienst komt. Het kan in veel culturen de gewoonte zijn maar voor mij hoeft het echt niet..........

Nee, die gaan mijn leef en werk stijl nog geen week volhouden plus dat er geen tijd zal zijn voor verzorging etc. :)

Mijn eigen ouders wel, schoonouders niet. Als het nodig is dan hè? Ik heb het ze toegezegd. Zij hebben altijd voor mij gezorgd, dus als ik tegen die tijd wat terug zou kunnen doen, ja, is het een opoffering, maar ik ga ze niet laten wegkwijnen in een bejaardentehuis, never!

Op school zijn we nu bezig met actuele thema's in de zorg.

Maar toekomst richtig zich wel op mantelzorg. De zorgkosten reizen de pan uit.

Verzorgingstehuizen zijn in de toekomst alleen voor de elite onder ons en voor de personen die het echt nodig hebben.

Waarom geen topic over coïtus, stront, pis en schapennken? ???

Ik zou ze niet in huis nemen. Er voor zorgen is een ander verhaal... Af en toe langsgaan om te kijken als alles goed gaat, eventueel helpen met huishouden (in beperkte mate) is ook een mogelijkheid. Misschien ligt het aan m'n leeftijd, maar ik zou het echt niet willen.

Als je niet meer zelfstandig kan leven door ouderdom moet je mss maar eens gaan nadenken over euthanasie. Waarom je leven eindeloos rekken en anderen zo tot last zijn..

Als je niet meer zelfstandig kan leven door ouderdom moet je mss maar eens gaan nadenken over euthanasie. Waarom je leven eindeloos rekken en anderen zo tot last zijn..

Geld dat ook voor jongeren van in de 20 die niet zelfstandig kunnen leven?

Mijn moeder zal mij overleven, dus geen probleem.

Waarom zou je überhaupt uit huis gaan?

Mijn moeder woont bij mij thuis.

Weet ik niet, als het echt niet anders zou kunnen ws wel.

Waarom geen topic over coïtus, stront, pis en schapennken? ???

Ik zou ze niet in huis nemen. Er voor zorgen is een ander verhaal... Af en toe langsgaan om te kijken als alles goed gaat, eventueel helpen met huishouden (in beperkte mate) is ook een mogelijkheid. Misschien ligt het aan m'n leeftijd, maar ik zou het echt niet willen.

Typisch Nederlands Cultuur.. Waar je ouders als een "last" worden gezien :o De liefde voor ouders gaat hier niet zo heel diep.

Overigens, nee dat zou ik niet doen.

Typisch Nederlands Cultuur.. Waar je ouders als een "last" worden gezien :o De liefde voor ouders gaat hier niet zo heel diep.

Overigens, nee dat zou ik niet doen.
Ik ben Belg... :trollface:

En wie ben jij om te bepalen hoe ik ze zie en hoe het met de liefde zit? Praat voor jezelf...

• Topic Starter Topic Starter
Mijn eigen ouders wel, schoonouders niet. Als het nodig is dan hè? Ik heb het ze toegezegd. Zij hebben altijd voor mij gezorgd, dus als ik tegen die tijd wat terug zou kunnen doen, ja, is het een opoffering, maar ik ga ze niet laten wegkwijnen in een bejaardentehuis, never!

reina jij bent een vrouw naar mijn hart ... zo denk ik er ook over .. ga je karma geven

Terug
Naar boven