MuscleMeat

cultuur??.. ouders opnemen in jouw huis

• Topic Starter Topic Starter
Waarom geen topic over coïtus, stront, pis en schapennken? ???

Ik zou ze niet in huis nemen. Er voor zorgen is een ander verhaal... Af en toe langsgaan om te kijken als alles goed gaat, eventueel helpen met huishouden (in beperkte mate) is ook een mogelijkheid. Misschien ligt het aan m'n leeftijd, maar ik zou het echt niet willen.

ben je verbaasd he ??? dat ik ook nog wat anders te melden heb ??????? hahahaha

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 16:03 ----------

Als je niet meer zelfstandig kan leven door ouderdom moet je mss maar eens gaan nadenken over euthanasie. Waarom je leven eindeloos rekken en anderen zo tot last zijn..

ik had geen ander antwoord verwacht van jou ..corleone .. hihihi

Typisch Nederlands Cultuur.. Waar je ouders als een "last" worden gezien :o De liefde voor ouders gaat hier niet zo heel diep.

Overigens, nee dat zou ik niet doen.

Hoe komt dit dan? Het mooie van deze cultuur vind ik dat er eerlijk voor een mening kan worden uitgekomen en geen schone schijn wordt gespeeld.
Houden van je ouders en ze in je huis laten opnemen zijn 2 verschillende dingen.

In andere culturen moet je je hele leven bij je familie, zelfs neefjes en nichtjes (ik ken die van mij niet eens) contact blijven houden want....het is familie.
Houd je je niet aan de regels en normen en waarden van pa en ma (ofwel een eigen mening hebben) dan wordt je letterlijk het huis uit getrapt. Nee dat zijn pas culturen waar de liefde erg diep gaat...

Ik zal voor mijn ouders zorgen zoals zij dat voor mij hebben gedaan indien nodig (en mogelijk)... financieel dus.

Ik zou het zo doen !

Hoe kun je niet voor je ouders zorgen als ze oud zijn en beginnen te sukkelen met hun gezondheid..
Ik zou sterven van schaamte moest ik hen in een rusthuis dumpen...
Denk aan je jeugd en hoe ze 24u per dag klaar staan om voor je te zorgen.

Als m'n moeder niet meer voor haarzelf kan zorgen neem ik dr in huis, liever zo dan dat ze weg moet kwijnen in zo'n verzorgingstehuis.
Ze staat altijd voor me klaar dus ik vind t niet meer dan normaal dat ik hetzelfde voor haar terug doen.

Als je niet meer zelfstandig kan leven door ouderdom moet je mss maar eens gaan nadenken over euthanasie. Waarom je leven eindeloos rekken en anderen zo tot last zijn..

Geld dat ook voor jongeren van in de 20 die niet zelfstandig kunnen leven?

:roflol:

g1358818785124001955.png

Euthanasie is niet iets dat je zomaar over moet nadenken .. zeker niet omdat het "praktisch" zou zijn voor een ander.Wat is me dat voor een lompe redenering.
Als je wil leven zoveelste beter.

Service flats zijn duurder maar het principe erachter vind ik beter.Als je ze de illusie van zelfstandigheid kan geven,waarom niet.
Zou mijn moeder wel in huis nemen maar ik denk niet dat het zoveel verschil zou zijn als dat ik een praktische regeling zou uitwerken zodat ze ook haar eigen plek heeft.

Maar als het gewoon draait rond "iemand" in huis te hebben why not.
Thuisverpleging en wat goede multimedia vr entertainment en we zijn vertrokken.;)
Betekent niet dat ik mijn leven moet aanpassen toch...

Ik ben er in principe helemaal voor om ouders in huis te nemen. Er zitten veel voordelen aan, wel afhankelijk hoe goed je met elkaar kan opschieten, hoe groot het huis is enz. Niet voor iedereen maar een stuk menselijker en potentieel aangenamer dan de alternatieven. En denk eens aan de kosten die worden uitgespaard. Het sociaal model dat we nu hebben is trouwens onbetaalbaar en eigenlijk asociaal.

Euthanasie is niet iets dat je zomaar over moet nadenken .. zeker niet omdat het "praktisch" zou zijn voor een ander.Wat is me dat voor een lompe redenering.
Als je wil leven zoveelste beter.

Als je niet meer zelfstandig kan leven door ouderdom moet je daar imo wel over nadenken. Nietzsche verwoord het goed in z'n rede 'Van de zelfgekozen dood' uit Zarathoestra (laat je sterven geen belastering zijn voor mens en aarde, sterf dus te rechter tijd). Einstein heeft z'n leven ook niet eindeloos gerekt btw.. Als ik bv ooit 90 jaar zou worden en maar amper meer op m'n benen en zo kan staan, mij moet laten wassen, bijna volledig blind en doof ben zou het vlug gedaan zijn. (als ik denk aan m'n grootmoeder en nog wat familieleden die vrijwel compleet dement nog jaren in een rusthuis gezeten hebben, leven om te leven, om maar niet te sterven) Lijkt me positiever om dan euthanasie te plegen dan op zo'n manier nog jaren verder te leven. Maar ieder z'n keuze natuurlijk.

Zitten de ouders er wel op te wachten? Denk hierbij aan drukke sociale leven die de hun kinderen hebben. Drukke kleinkinderen. Misschien zitten ze wel liever tussen wat leeftijdsgenoten.
Zolang mijn beide ouders leven komt dit onderwerp nooit ter sprake.
Mocht 1 van beiden overlijden is het misschien een actueel onderwerp. Scheelt wel dat ik hele jonge ouders heb. Maar op mijn 80 ste voor mijn 100 jarige ouders zorgen gaat denk ik ook niet echt lukken:D

Ik ben er in principe helemaal voor om ouders in huis te nemen. Er zitten veel voordelen aan, wel afhankelijk hoe goed je met elkaar kan opschieten, hoe groot het huis is enz. Niet voor iedereen maar een stuk menselijker en potentieel aangenamer dan de alternatieven. En denk eens aan de kosten die worden uitgespaard. Het sociaal model dat we nu hebben is trouwens onbetaalbaar en eigenlijk asociaal.

Heb jij de ruimte en tijd om ze 24/7 te verzorgen?

Heb jij de ruimte en tijd om ze 24/7 te verzorgen?
Dan spreek je wel over een ver stadium, mijn ouders hadden vaak juist hulp van hun bejaarde ouders in het huishouden. Pas het laatste jaar lag ze in bed en had ze echt verzorging nodig. Hangt er dus beetje vanaf. Maar het feit dat koppels tegenwoordig beiden uit huis werken en daardoor weinig tijd hebben vind ik sowieso een slechte zaak zowel voor de kinderen als eventuele ouders. Zelf werk ik van thuis uit.

Terug
Naar boven