XXL Nutrition

Daar gaan we dan !

MysteryMethod

Novice
Waardering
0
Zoals jullie natuurlijk ALLEMAAL is opgevallen heb ik me een minuut of 5 geleden netjes voorgesteld als nieuw lid op dit forum.
[Link niet meer beschikbaar]

Zoniet, dan heb je duidelijk iets gemist en wil ik je vragen om even te checken wie ik ben voordat je je helemaal kapot lacht om m'n achterlijke opvattingen of voedings schema.

1,92m lang en 75kg zwaar, heavy weight dat mag duidelijk zijn.
De boodschap is 'bulken' zo heb ik begrepen en ik ben dan ook van plan me de komende maanden compleet ziek te vreten met van alles dat goed voor me is.
Ik woon op kamers en de eerste drempel die ik moet overwinnen is dan ook de moeite te nemen om volgens een bepaalde structuur te zorgen dat ik vreten in huis haal en deze 's ochtends klaar te maken.

Waar ik tot nu toe ben beland is het volgende boodschappen lijstje en "voedingsschema" ;

Ontbijt: Gebakken ei, veel melk en Havermout.
Snack: Kwark met Appel, Noten en proteine shake
Lunch: Broodjes met Kip/kalkoen salade, PASTA.
Avond: VLEES, rijst/pasta +groente/peulvruchten, FRUIT voor na.
Voor slapen: MELK, stuk kaas, vruchten.

Boodschappen Lijstje:

Eieren
Havermout
Kwark
Pindakaas
Noten
Brood
Kip/kerrie Salade
Pasta
Rijst
Peulvruchten
Fruit (bananen)
Kaas

Graag wil ik van jullie weten welke essentiele dingen ik vergeten ben, en wat er allemaal nodig is om me even met een kickstart opweg te helpen.
Bij voorbaad dank heren !

Laatst bewerkt:
kip kerrie salade is troep;) vol met suiker en kleurstoffen enzo. Hou het gewoon lekker bij stukken gebakken kip!

Voor de rest, mits in goede porties gegeten en goed verdeeld over de dag ziet het er lekker voedzaam uit ;)

• Topic Starter Topic Starter
Goede porties, daar gaan we:

Is het mogelijk om het schema voor mij even wat exacter vorm te geven ?
Ik voorzie al wel dat ik straks elke morgen met moeite een berg ontbijt naar binnen zit te hengsten en vervolgens 's middags geen hap door m'n keel krijg waardoor het hele idee van het voedingsschema alwer teniet word gedaan.

Ervanuitgaande dat ik gigantisch wil aankomen maar nog niet erg bekend ben met het bulken fenomeen zou ik graag wat gericht advies willen m.b.t de porties ! Als iemand hiervoor de moeite zou willen nemen, super!

Verder misschien wat handige tips, om het voor mij wat REEELER te maken ook echt gare kip, rijst, pasta e.d voorhanden te hebben. Ik weet niet of jullie enig idee hebben hoe weinig ik tot dusver kook, of hoe weinig zin ik heb om hier 3x per dag mee bezig te zijn, maar ik neem aan dat de universele vent daar ook niet om staat te springen en er wel wat collectieve handigheden bestaan.

Oh, tot slot; waar bestel ik het goedkoopst snelst en betrouwbaarst dat Whey gebeuren?

Begin maar eens met om de 2-3 uur lekker te eten. Zorg dat er KH's Eiwitten en (goede) vetten inzitten. Ontbijt mag best zwaar zijn, bijvoorbeeld 50-75 gram havermout met 500 ml melk! 3 uur later heb je echtw el weer honger hoor (als je goed sport) ZO moet je het zelf een beetje aanpassen naar je eigen behoeftes.

Als je het echt helemaall goed wil doen moet je ff in het voedings forum sickys lezen. Dan kan je helemaal je dagelijkse behoeftes uitrekenen. Maar ik zeg als je echt wil aankomen ga dan geen kCal tellen maar vreet tot je erbij neer valt! en dan nog meer...

suc6!

Haha prima, duidelijke taal :) Ik sta ook nog niet ingeschreven bij een sportschool; geen overbodige luxe ook, ik zal vanmiddag eens langs gaan. Is er verder een leuk lijstje met oefeningen welke ik alvast op de vloer kan beoefenen voor het effectief gebruiken van het voer dat ik er de komende tijd in ga proppen ?

Relaxed, heb een kilo'tje besteld. Ook m.b.t het gebruik van dat spul zou ik dus graag wat advies willen krijgen!

Goede keus! Normaal heb je het morgen al in huis.. XXL is overigens ook een sponsor van dit forum.

40gr (3 maatscheppen) mixen in water of melk. Melk zou in jou geval de beste keuze zijn i.v.m. de toegevoegde vetten/Calories/en natuurlijk nog meer eiwit ;)

Sochtends als je wakker word en na het trainen neem je een shake (shake beker is ook geen overbodige luxe). Maar er is genoeg over te vinden op het forum.. lezen lezen lezen!

Die kilo is zo op, 't best bestel je per 10kg ;)

(Zie je dat XXL? extra punten voor mij! :D)

Laatst bewerkt:
Wat mis ik m.b.t die laatste zin ? ;)

En wat een duur goedje trouwens, 1000/(40g+40g) = nog geen 14 dagen met een kilo !

Ho! Jij bent echt snel, had je 2e reactie alweer gemist dus m'n vraag is overbodig :)

Laatst bewerkt:
Valt wel mee hoor qua prijs...

Je moet er wat voor over hebben he... als je die eiwitten uit kip wil halen ben je nog wel een stukje duurder uit denk ik

Maar ga eerst nou maar eens lekker knallen in de sportschool dan ga je vanzelf zien wat je er allemaal bij nodig hebt!

Vooral ook veel lezen op dit forum

suc6!

Zo, net voor 40 euro boodschappen gedaan ( lauter voedingsschema ) dus nu maar eens m'n koelkast volrammen :) Verder lijkt het me handig om gewoon op een lijstje bij te houden wat er op is zodat ik dat steeds als nieuw boodshcappenlijstje kan hanteren. ( maargoed dit zijn technieken die al decennia lang door vrouwen worden beoefend is het niet ? ;) )

Zoals ik al zei heb ik gister boodschappen gedaan en ben ik vandaag voor het eerst begonnen.

Wat schema betreft zit ik nu aan het volgende te denken, met als doel gewoon zo snel mogelijk VEEL en HARD aankomen.

10:30 60g havermout + 0.5L Melk
2 gebakken eieren
2 bruine boterhammen met pindakaas + 0.25L Melk
1 Banaan

13:00 250g quark + 1 banaan,
40g noten +
40g Whey Shake + 0.5L Melk

15:30 Pasta
0.5L Melk

19:00 Sperziboontjes + broccoli
200g Kipfilet
Aardappelen
1 Banaan

22:00 250g Quark
1 banaan
Stuk kaas

Dit is wat ik vandaag naar binnen ga werken, ik zal er dan ook wel achter komen hoeveel moeite me dat kost en of ik ergens nog dingen aan kan vullen. Graag hoor ik van jullie of dit al ergens op lijkt, en waar ik essentiele dingen mis. De pot met Whey krijg ik vandaag of morgen binnen dus die doet vandaag nog niet mee, maar ook zou ik graag weten waar die het beste tussen past.

Mijn dank is groot !

5 maaltijden is te weinig vind ik ! Probeer er 6 te doen. Eentje erbij voordat je gaat slapen... grote bak kwark met lijnzaadolie ofzo! (lijkt me niet dat je om 22:00 gaat slapen als je er om 10 uur pas uit gaat?)

Klopt inderdaad, ik slaap meestal rond een uurtje of 3 a 4 maar dat wil ik veranderen naar 1 a 2.

Als je de rest bekijkt, wat zou je dan aanraden als laatste maaltijd nog toe te voegen ? Nogmaals het gaat me om aankomen aankomen aankomen.

dan om 10 uur nog gewoon eten (bruione boterhammen met pindakaas ofzo) en voordta je gaat slapen die kwark doen.

Ontbjt ziet er goed uit... 13:00 zou ik een warme maaltijd doen (bijcvv kip en rijst) bewaar die sahake maar voor na je training. noten is altijd goed :)

En voor de rest moet je gewoon zelf ff inpassen, =je merkt vanzelf wat goed is en wat niet.

Bedankt, en wat is dit een extreem relaxte site met ontzettend goede en snelle reacties/hulp. Erg fijn en motiverend. Ik schuif de kwark naar bedtijd en prop er boterhammen tussen ! Ik moet me ook nog inschrijven bij een sportschool maar heb me gister al even wat verdiept in theorie die een vriend van me heeft gegeven m.b.t het beginnen met trainen en bulken. ( Hij doet HBO Sport & Beweging ). Samen met hem en evt. een instructeur bij de school waar ik bezig ga maar een full body workout schema opstellen, en dan pas ik daar de Whey porties ook een beetje op aan denk ik.

Nogmaals bedankt

Pff je train nog niet eens:p Ga daar eerst is mee gbeginnen anders schiet je nix op hé!

Laatste tip: eet voor het slapen gaan geen Koolhydraten maar alleen eiwitten (dus bak kwark)

Terug
Naar boven