AndroidHealthClinic

Daar gaan we weer .....

Little Me

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
24/06 Jongeren slaan en schoppen buspassagier

De politie van Antwerpen is op zoek naar zes jongeren die mogelijk verantwoordelijk zijn voor het overlijden van een 54-jarige man uit Antwerpen. De man overleed kort nadat hij op buslijn 23 rake klappen had gekregen van enkele van die jongeren.

Dat meldt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen. De feiten vonden even na 16 uur plaats op buslijn 23. Een groepje van een zestal jongeren, vermoedelijk tussen 18 en 21 jaar oud, maakte amok op de bus. Een 51-jarige man uit Antwerpen probeerde de gemoederen te bedaren, maar daarop keerden enkele van de jongeren zich tegen hem.

Ter hoogte van het Koningin Astridplein stopte de buschauffeur. De aangevallen man was op de bus in elkaar gezakt en overleden. "Of dat het gevolg is van de slagen of van een andere oorzaak zoals een hartstilstand zal later moeten blijken", aldus het parket.

De zes jongeren zijn na het voorval gevlucht. De politie speurt ze op. Het parket heeft een onderzoeksrechter gevorderd die ter plaatse moet komen. Wie van de jongeren de man heeft geslagen en wat uiteindelijk de betichting zal zijn, zal pas later blijken wanneer alle details bekend zijn.

Bron GVA

• Topic Starter Topic Starter
24/06 Zes jongelingen beticht van doodslag op Antwerpse bus

Het parket van Antwerpen heeft de zes voortvluchtige verdachten, die een man op een Antwerpse bus van De Lijn zodanig toetakelden dat hij op de bus overleed, officieel van doodslag beticht.
br> De Lijn en Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt, premier Verhofstadt en burgemeester Janssens zijn "erg gechoqueerd" door het incident van zaterdag op een bus van De Lijn in Antwerpen.
br> Een passagier kreeg klappen van enkele jongeren en overleed kort daarna. Dat melden ze zaterdag in een gezamenlijk persbericht. De Lijn en de minister veroordelen de feiten sterk, zo luidt het. "De Lijn zal zich maximaal inspannen om aan het onderzoek, dat nu loopt, mee te werken. Er wordt voort gewerkt aan het veiliger maken van het openbaar vervoer", besluit het bericht.
br> Het slachtoffer kreeg het op buslijn 23 aan de stok met enkele jongeren. Die sloegen en schopten hem, waarop het slachtoffer een hartstilstand kreeg en in elkaar stuikte. De bus stopte op het Astridplein, waar de jongelingen de benen namen. De hulpdiensten probeerden het slachtoffer tevergeefs te reanimeren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bron GVA

Maandag gesprekken tussen stad Antwerpen en De Lijn :

De stad Antwerpen en vervoersmaatschappij De Lijn gaan maandag rond de tafel zitten om te kijken welke extra maatregelen er genomen kunnen worden om gebeurtenissen als zaterdagmiddag te vermijden.

De GDA (gerechtelijke dienst van het arrondissement) voert momenteel het onderzoek, maar ook de lokale politie heeft haar hulp aangeboden.

De 54-jarige man zat op bus 23 van Luchtbal naar Het Zuid. Toen hij wilde tussenkomen tussen een groepje jongeren die amok maakten, keerden die zich tegen hem. Er ontstond wat paniek op de bus en ter hoogte van het Astridplein zette de chauffeur de bus aan de kant. De jongeren vluchtten weg. De man overleed op de bus en niet nadat hij was uitgestapt, zo verduidelijkt de parketwoordvoerder eerdere uitspraken.

Eerder zei de burgemeester al dat hij geschokt was door de feiten. "De Lijn en de vakbonden hebben gevraagd om een gesprek en dat gaan we maandag ook doen", zegt Janssens. "We doen nu al wel heel wat inspanningen met onder meer de lijnspotters, maar we zullen kijken wat er uit de bus komt."

Het onderzoek naar de zes daders is in handen van de GDA Antwerpen.
Bron GVA

Antwerpen....

Ik ga er niet meer graag heen, k*tstad.

akiraC zei:
Antwerpen....

Ja het is al een tijd slecht maar nu kom ik er ook niet vaak meer . Soms op zondag nog eens in de middag en dan enkel bepaalde zone's .

Zonde eigenlijk dat je als echte antwerpenaar je stad zo ziet verloederen .

:no:

Waar gaat dit over. Wat bezielt zulke achterlijke idioten. Hopen dat ze snel gepakt worden.

A'pen is geen k*tstad... kom er al jaren zonder problemen
Het is idd wel erg de laatste tijd: begrijp ook niet waarom dit weer moest gebeuren... stel randdebielen

akiraC zei:
Antwerpen....

Hoop dat dit niet komt door dergelijke berichten??

Antwerpen is namelijk echt een gezellige stad. Heb er nog nooit problemen gehad en ben er ook nooit getuige van geweest.

Ben 1x in Nederland geweest en had m'n eerste klap(pen) in het gezicht gekregen... :D

Bracke zei:

Antwerpen is namelijk echt een gezellige stad. Heb er nog nooit problemen gehad en ben er ook nooit getuige van geweest.

Ben 1x in Nederland geweest en had m'n eerste klap(pen) in het gezicht gekregen... :D

Zo doen wij dat met Belgen.

Bracke zei:

Je gaat toch niet ontkennen dat antwerpen niet meer is wat het was 10 a 15 jaar geleden . Sommige buurten word je gewoon bang als je daar doorgaat 's avonds .

Bracke zei:

4 weken geleden ben ik beroofd geweest in het station

gekken. Wat bezielt je om een 51 jarige man te gaan meppen, omg...

zulke dingen gebeuren overal, alleen worden ze vaak niet eens opgemerkt:(
ze zouden die jongens echt eens goed moeten straffen: ik weet niet hoe het in België zit, maar dat moet de overheid en het OM in Nederland nog leren:sob:

luuc zei:
zulke dingen gebeuren overal, alleen worden ze vaak niet eens opgemerkt:(
ze zouden die jongens echt eens goed moeten straffen: ik weet niet hoe het in België zit, maar dat moet de overheid en het OM in Nederland nog leren:sob:

In belgie ook ze

Het VB heeft weer stemmen bij waarschijnlijk

Vlaamse extreem rechtse partij

Dat gebeurd nu eenmaal in een maatschappij...

pech zou ik zeggen

Het gaat stilaan overal de verkeerde kant op. :mad:

Terug
Naar boven