AndroidHealthClinic

Daar zijn ze dan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat21

Lamme tak
Elite Member
Waardering
425
Allochtone partij PAN presenteert zich

Uitgegeven: 22 maart 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 22 maart 2006 15:37

DEN HAAG - Nederland moet zich verder ontwikkelen als een multiculturele samenleving. Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren. Met die boodschap wil de Partij voor allochtone Nederlanders (PAN) volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen. De partij presenteerde zich woensdag in Den Haag.

De PAN wil geen 'allochtonenpartij' zijn. Wel wil ze dat allochtonen met trots hun waarden en kwaliteiten uitdragen en dat de autochtone bevolking hiervan wil leren. "Wij willen een land waar we het beste van elkaar ineenvoegen", zei een van de oprichters, managementtrainer Hans Hoogerdijk, woensdag.

Volgens de PAN vestigt Nederland er nu te veel aandacht op dat nieuwkomers zich moeten aanpassen en hun waarden moeten loslaten. "Terwijl allochtonen met hun dubbele culturele achtergrond en hun specifieke kwaliteiten door opvoeding en ervaring juist iets toevoegen", zei Hoogerdijk.

Twintig zetels

Samen met enkele allochtone collega-trainers en zelfstandige ondernemers vormt Hoogerdijk de PAN-leiding. De partij hoopt in 2007 twintig zetels in de Tweede Kamer te halen. Een lijsttrekker is er nog niet. "Die staat de komende maanden vanzelf uit ons midden op." Er is contact met een nog geheim gehouden bekende allochtone politicus.

In het verkiezingsprogramma van PAN staan voorstellen die het huidige integratiebeleid overhoop zouden gooien. Zo wil de PAN via trainingen van autochtonen nieuwkomers laten integreren en niet langer via inburgeringscursussen.

Hoofddoek

Ook zou er een ministerie voor culturele ontwikkeling moeten komen, moet het schooluniform terugkeren ("geeft een wijgevoel"), moet een hoofddoek overal kunnen, moeten bedrijven verplicht allochtone sollicitanten uitnodigen en is een generaal pardon noodzakelijk voor asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn. Ook zou Turkije volgens de PAN zo snel mogelijk lid moeten worden van de Europese Unie.

De PAN wil verder het contact herstellen met geradicaliseerde moslimjongeren en hen uit hun isolement halen. De partij heeft overigens de intentie om haar naam binnen een paar jaar te veranderen in de Partij voor alle Nederlanders.

• Topic Starter Topic Starter
zouden ze daadwerkelijk wat kunnen toevoegen en is de partij daarmee levensvatbaar denken jullie? Zie er eerlijk gezegd weinig in.

Genoeg allochtonen en supersociale mensen in Nederland, dus waarschijnlijk zullen ze weel wat stemmen krijgen. Alleen zal dan het contrast tussen "links" en "rechts" waarschijnlijk nog groter gaan worden, denk ik.

Mighty zei:
Genoeg allochtonen en supersociale mensen in Nederland, dus waarschijnlijk zullen ze weel wat stemmen krijgen. Alleen zal dan het contrast tussen "links" en "rechts" waarschijnlijk nog groter gaan worden, denk ik.

Precies.
Ik ben ook benieuwd welke partijen die 20 zetels moeten gaan inleveren. Maar ik denk zoiezo dat iedere allochtoon zonder te weten wat het verdere programma van deze partij is erop zal gaan stemmen.

oh ja slim.

laten we intergreren, maar laten we vooral dan een " eigen" partij oprichten zodat we ons niet apart voelen.

dit is net als dat een homo roept : homo's willen niet apart gevonden worden, daarom is deze dag nu uitgeroepen als officiele homo dag. :rolleyes:

PvdA is nog niet erg genoeg, nu gaan ze heel het land veroveren. Jammer dat iedereen te blind is om dat te zien, maar het gaat ook erg langzaam en geraffineerd...

Dit is natuurlijk het bewijs van een mislukte integratie, want blijkbaar willen allochtonen zich niet aanpassen naar de normen van de bestaande partijen en moeten ze nodig hun eigen regels gaan bepalen.

Nederland gaat langzaam maar zeker ten onder aan haar eigen democratie en knuffelbeleid.

Big_T zei:
PvdA is nog niet erg genoeg, nu gaan ze heel het land veroveren. Jammer dat iedereen te blind is om dat te zien, maar het gaat ook erg langzaam en geraffineerd...

Dit is natuurlijk het bewijs van een mislukte integratie, want blijkbaar willen allochtonen zich niet aanpassen naar de normen van de bestaande partijen en moeten ze nodig hun eigen regels gaan bepalen.

Nederland gaat langzaam maar zeker ten onder aan haar eigen democratie en knuffelbeleid.

Vriend, dat kan nooit. Nederland kan geen islamitische staat worden, als je daar bang voor bent.
Misschien kan deze partij alleen maar voordelen opleveren door eigenvolk aan te sturen. Allochtonen luisteren niet naar een of andere nederlander die denkt dat die het beter weet, misschien lusiteren ze wel naar fatima met hoofddoek? Wie weet.. ik ben benieuwd.

Ik vind het allemaal best zolang ze maar niet aan mijn vrijheden komen. Ik wil zomers blote meisjesborsten blijven zien op het strand.

Misschien levert het juist wel voordeel op als we ook nog vrij krijgen op Islamitische feestdagen. :) Dan eet ik die dag speciaal iets met varkenvlees, om het te vieren.

Guido20 zei:
Precies.
Ik ben ook benieuwd welke partijen die 20 zetels moeten gaan inleveren. Maar ik denk zoiezo dat iedere allochtoon zonder te weten wat het verdere programma van deze partij is erop zal gaan stemmen.

Doet me denken aan een doorsnee Pim fortuin stemmer of aan een Wilders stemmer.. net zoals deze partij niet echt serieus te nemen.. ik vind allochtonen in de politiek positief.. hoe je het wend of keert ze zijn namelijk een onderdeel van de maatschappij en vind ik hun goed recht dat zij inspraak willen en wat willen betekenen voor de maatschapij.. helaas denk ik dat deze partij niet serieus te nemen valt maar dan zou ik hun politieke programma moeten kennen en die ken ik niet...

In 2003 deed ook de VIP (Vooruitstrevende Integratiepartij) mee aan de TK-verkiezingen, maar wist geen enkele zetel te behalen. Die hadden zich ook vooral op allochtone Nederlanders gericht.
Misschien dat deze partij 3 tot 5 zetels behaald, maar als de PvdA zich weer op dezelfde manier als voor de gemeenteraadsverkiezingen opstelt, dan misschien wel helemaal geen zetels.

Guido20 zei:
Precies.

Top dat je ons weer over één kam scheert :thumb:

Socrates zei:
Doet me denken aan een doorsnee Pim fortuin stemmer of aan een Wilders stemmer.. net zoals deze partij niet echt serieus te nemen.. ik vind allochtonen in de politiek positief.. hoe je het wend of keert ze zijn namelijk een onderdeel van de maatschappij en vind ik hun goed recht dat zij inspraak willen en wat willen betekenen voor de maatschapij.. helaas denk ik dat deze partij niet serieus te nemen valt maar dan zou ik hun politieke programma moeten kennen en die ken ik niet...

Helemaal mee eens. De meerderheid van ons land stemt niet eens met een partijprogramma in gedachte, maar meer uit eigenbelang en wat ze oppikken uit hun omgeving.

Pff zie hier ook geen lang leven in. Echter zullen vooral wat linkse rakkers hier op stemmen.

EricR, is het lijsttrekkersschap niks voor jou? ;)

SageFrancis zei:
Vriend, dat kan nooit. Nederland kan geen islamitische staat worden, als je daar bang voor bent.
Misschien kan deze partij alleen maar voordelen opleveren door eigenvolk aan te sturen. Allochtonen luisteren niet naar een of andere nederlander die denkt dat die het beter weet, misschien lusiteren ze wel naar fatima met hoofddoek? Wie weet.. ik ben benieuwd.

Waarom kan dat nooit vriend?

In grote steden is meer dan de helft allochtoon, en nu is de volgende stap gezet: een eigen partij om eigen regels te maken (want dat is wat partijen doen in samenwerking met andere partijen die het eens zijn). Ik denk niet dat de steeds groter wordende PvdA daar problemen mee zal hebben, al was het maar om de macht te winnen.

Als je 50 jaar geleden zou gezegd hebben dat hier in 2006 bijna evenveel door de overheid gesubsidieerde Moskeeën staan als kerken, en dat de vrije meningsuiting tot zwijgen zal worden gebracht, en dat cartoons een taboe zouden worden en dat er dagelijks rellen en moorden tussen de burgers zouden komen, dan zou iedereen je uitgelachen hebben, maar kijk eens het is de maatschappij waarin wij nu leven. Dus zeg nooit: dat kan nooit, want ALLES kan.

Big_T zei:
Als je 50 jaar geleden zou gezegd hebben dat hier in 2006 bijna evenveel door de overheid gesubsidieerde Moskeeën staan als kerken, en dat de vrije meningsuiting tot zwijgen zal worden gebracht, en dat cartoons een taboe zouden worden en dat er dagelijks rellen en moorden tussen de burgers zouden komen, dan zou iedereen je uitgelachen hebben, maar kijk eens het is de maatschappij waarin wij nu leven. Dus zeg nooit: dat kan nooit, want ALLES kan.
Volgens mij wisten de christenen dat al 100-den jaren geleden...zoiets staat toch ook in de bijbel dat islam-shizzle op gegeven moment overal zal heersen...tenminste zoiets werd op de middelbare school keertje verteld tijdens godsdienst...

Big_T zei:
Waarom kan dat nooit vriend?

In grote steden is meer dan de helft allochtoon, en nu is de volgende stap gezet: een eigen partij om eigen regels te maken (want dat is wat partijen doen in samenwerking met andere partijen die het eens zijn). Ik denk niet dat de steeds groter wordende PvdA daar problemen mee zal hebben, al was het maar om de macht te winnen.

Laat ik het zo stellen, nederland zal nooit een islamitische wetgeving krijgen noch een islamitische staat worden.
Daarnaast heeft nederland uitstekende wetten om dit te voorkomen. Wat betreft het rechtsysteem hebben wij te maken met Trias politica, zeker wel eens van gehoord: wetgevende macht, uitvoerende macht en controlerende macht. Daar begint het dus al.

Ik heb in nederland er weinig van gemerkt wat betreft het beledigen van een profeet. Mensen in het middenoosten, zij zijn niks anders gewend dan wat de wet daar nu is. Alles wordt gerelateerd aan god. Zij voelen zich bedreigt door het westen etc etc etc bla bla. Je kan toch duidelijk een verschil zien tussen westerse allochtonen, en mensen uit het midden oosten? Ik iig wel. Hier steken ze geen deense melkpakken in de fik. ;)

Als er een partij zou komen, zou het alleen maar gunstig zijn. Het zal er nooit op uitdraaien dat er een of andere allochtoon de sharia hier gaat uitvoeren. Of nederland moet een dictatuur worden.

SageFrancis zei:
Laat ik het zo stellen, nederland zal nooit een islamitische wetgeving krijgen noch een islamitische staat worden.
Daarnaast heeft nederland uitstekende wetten om dit te voorkomen. Wat betreft het rechtsysteem hebben wij te maken met Trias politica, zeker wel eens van gehoord: wetgevende macht, uitvoerende macht en controlerende macht. Daar begint het dus al.

Ik heb in nederland er weinig van gemerkt wat betreft het beledigen van een profeet. Mensen in het middenoosten, zij zijn niks anders gewend dan wat de wet daar nu is. Alles wordt gerelateerd aan god. Zij voelen zich bedreigt door het westen etc etc etc bla bla. Je kan toch duidelijk een verschil zien tussen westerse allochtonen, en mensen uit het midden oosten? Ik iig wel. Hier steken ze geen deense melkpakken in de fik. ;)

Als er een partij zou komen, zou het alleen maar gunstig zijn. Het zal er nooit op uitdraaien dat er een of andere allochtoon de sharia hier gaat uitvoeren. Of nederland moet een dictatuur worden.

Volgens mij kan je als je aan de macht bent de wetten wel aanpassen en nieuwe wetten maken en uitzonderingen op .

Integratie is als buitenlander met de nationaliteit van het land waar je je bevind jezelf inschrijven in een bestaande partij en daar een verschil maken . Niet je eigen partij creëren om in de coalitie te gaan zetelen of met de één of de andere kleine partij samen te hokken om toch maar eens aan de macht te geraken .

Ik ben geen racist en sta open voor andere culturen maar er zijn wel degelijk grenzen . Ander moet je misschien de hel van Tanger maar eens geen bekijken in de bioscoop .......

Allochtonen is een verzamelnaam van mensen met turks, koerdisch,arabisch, berbers, afrikaans, chinees, etc. achtergrond.

zeekip zei:
Allochtonen is een verzamelnaam van mensen met turks, koerdisch,arabisch, berbers, afrikaans, chinees, etc. achtergrond.

Echt ? Buitenlanders dus net zoals een belg in nederland een allochtoon is .

Maargoed ieder zijn idee zeker , het is vandaag blijkbaar geitenwollensokkendag :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven