MuscleMeat

Daignose: Tenniselleboog

Bornin7ty2

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Na al 3 weken last van mijn rechter en 1 week van mijn linkerschouder te hebben ben ik vandaag maar eens naar de dokter gegaan en ja hoor, tenniselleboog. :mad:

Laat dit gelijk een waarschuwing zijn voor andere beginnende BB-ers: Je spierkracht groeit sneller dan de kracht/sterkte van pezen en aanhechtingen, Ik heb daar te weinig rekening mee gehouden.

Volgens de dokter was de langste weg tot genezing rust voor misschien wel 6 maanden of langer :o, een wat snellere maar niet echt zekere manier is intense fysio en de beste en snelste manier is een injectie Cortison, daarmee moet het in een week of 3, 4 over zijn bij voldoende rust. Ik heb dus maar een injectie in de rechter arm genomen.

Ondertussen kan ik gewoon blijven trainen denk ik. ik voel het namelijk alleen maar als ik iets bovenhands vastpak. Maar voorzichtigheid is geboden, je mag eigenlijk niet meer dan 3 van die spuiten krijgen op 1 plek anders wordt het weeefsel aangetast.

Schouders trainen is dus lastig, verder gaat t wel.
Paar vraagjes:

* Zijn er goede alternatieven voor front/side Bb/Db raises zonder bovenhandse greep?
* Iemand nog tips om de genezing te bespoedigen?

Greets

P.

Laatst bewerkt:
Rare polcoïtustensortendinopathy, pijn in je schouder?

Na die infiltratie zou ik toch niet trainen, je pezen zijn dan tijdelijk heel wat zwakker.

Geen infiltratie doen, je onderarmen trainen, en dan de extensoren voornamelijk excentrisch. Excentrische trainingsprogramma's lijken goede resultaten te geven bij peesblessures. Dus bijv. dumbbell van 1 of 2 kg nemen om te beginnen (kan je als het goed gaat verzwaren), je onderarmen op een verhoging leggen met je handen vrij en je handpalm naar beneden. (dit kun je doen door op de grond te gaan zitten op jue knieen, en onderarm op een bankje te leggen). Dit is de uitgangshouding voor een reverse curl. Je ANDERE hand brengt je pols omhoog (naar dorsaalflexie), dan laat je los, vervolgens laat je met je geblesseerde hand LANGZAAM het gewichtje zakken (in ongeveer drie seconden). Dit is 1 herhaling, doe vervolgens een herhaling of 12 en doe hier drie setjes van. Drie keer per week uitvoeren en veel geduld. Mag best een beetje pijn doen, geeft niets. Als het goed gaat en het is niet meer vermoeiend genoeg, ga je over op een iets zwaarder gewicht.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven, anders moet je het maar ff zeggen :)
succes

• Topic Starter Topic Starter
GoKU zei:
Geen infiltratie doen, je onderarmen trainen, en dan de extensoren voornamelijk excentrisch. Excentrische trainingsprogramma's lijken goede resultaten te geven bij peesblessures. Dus bijv. dumbbell van 1 of 2 kg nemen om te beginnen (kan je als het goed gaat verzwaren), je onderarmen op een verhoging leggen met je handen vrij en je handpalm naar beneden. (dit kun je doen door op de grond te gaan zitten op jue knieen, en onderarm op een bankje te leggen). Dit is de uitgangshouding voor een reverse curl. Je ANDERE hand brengt je pols omhoog (naar dorsaalflexie), dan laat je los, vervolgens laat je met je geblesseerde hand LANGZAAM het gewichtje zakken (in ongeveer drie seconden). Dit is 1 herhaling, doe vervolgens een herhaling of 12 en doe hier drie setjes van. Drie keer per week uitvoeren en veel geduld. Mag best een beetje pijn doen, geeft niets. Als het goed gaat en het is niet meer vermoeiend genoeg, ga je over op een iets zwaarder gewicht.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven, anders moet je het maar ff zeggen :)
succes

Infiltratie is al gebeurd maar dwnz dat ik geen oefeningen kan doen natuurlijk.

Als ik je goed begrijp moet ik dus de geblesseerde arm alleen gebruiken om het gewicht te laten zakken?

en don't get me wrong maar wat voor achtergrond heb jij dat je deze wijsheid bezit? Dit is niet als flame bedoeld maar ik zou er van balen als ik de boel nog verder verneuk door fout advies, dat zal je wel begrijpen
:D

jammer van die infiltratie, maar dan zou ik je willen aanraden om ieg 1week rust te nemen!!!!! daarna pas beginnen met trainen...

ja, alleen laten zakken.

No offence taken :) Ben fysiotherapeut bij een sportmedisch adviescentrum. Heb mijn studie voor sportfysiotherapeut bijna afgerond. Dit advies wbt excentrich trainen is momenteel eigenlijk de enige behandelmethode die nog enigszins in de literatuur wordt onderbouwd. Met name bij achillespeesletsel geeft een excentrisch programma goede resultaten, maar bij ons op de praktijk gebruiken we het voor allerlei peesblessures, met redelijk goede resultaten. Helaas kunnen bij tennisellebogen nog allerlei andere factoren een rol spelen in het herstelproces, maar ik zou het gewoon gaan proberen.
Houd er rekening mee, dat herstel van pezen lang kan duren, dus heb geduld.

Gozer, stop met trainen en neem rust!!! (in ieder geval bovenlichaam)
Dat je niks voelt wil niet zeggen dat er niets kapot/geirriteerd is.
De injectie die hebt gehad bevat immers ook pijnstillende middelen.

@goku: Bij elke aandoening kunnen er zich toch belemmeringen voor herstel voor doen (lokaal/algemeen)?

@lobsterboy,
ja dat zeg ik :)
maar dat kan ik vanaf mijn pctje niet beoordelen...

sjah,

Ik neem sowieso een week rust op mun bovenlichaam. ga wel ff cardio. benen en abs doen :p. Na die week zal ik voorzichtig Goku's oefening eens proberen.

wb voeding is het denk ik belangrijk hoog in de eiwitten te zitten 2gr. per kilo lichaamsgewicht??

bednkt alvast iig. ;)

Edit: Goku, jij weet vast wel hoelang de pijnstillende werking van deze injectie aanhoudt ???

dacht ongeveer een week, maar hangt natuurlijk ook samen met de ontstekingsremmende werking van het corticosteroid. Als de pijnstiller is uitgewerkt, maar de ontsteking houdt zich koest, duurt het iets langer..

Ik heb dezelfde symptomen gehad in mijn linkerelleboog. Het is een tijdje heel erg geweest, maar gewoon doorgetraind en bepaalde oefeningen niet meer gedaan (hammer curls) en wat vaker straps gebruikt, en nu is in mijn linkerelleboog/onderarm gewoon weg (??)

Echter sinds een paar weken heb ik het dus ook in mijn rechterelleboog en ik ben van plan gewoon weer door te trainen in de hoop dat het ook wegtrekt zoals links het geval was.

Maar ik ga in ieder geval die negativ reverse wristcurls proberen, lijkt me met die lichte gewichten dat het zeker niet schaadt... en misschien baat het wel :)

Metal^militia zei:
Ik heb dezelfde symptomen gehad in mijn linkerelleboog. Het is een tijdje heel erg geweest, maar gewoon doorgetraind en bepaalde oefeningen niet meer gedaan (hammer curls) en wat vaker straps gebruikt, en nu is in mijn linkerelleboog/onderarm gewoon weg (??)

Echter sinds een paar weken heb ik het dus ook in mijn rechterelleboog en ik ben van plan gewoon weer door te trainen in de hoop dat het ook wegtrekt zoals links het geval was.

Maar ik ga in ieder geval die negativ reverse wristcurls proberen, lijkt me met die lichte gewichten dat het zeker niet schaadt... en misschien baat het wel :)

sjah, dat ga ik dus echt niet wagen. een verwaarloosde tenniselleboog kan zeer vervelende gevolgen hebben en zelfs chronisch worden. Dan neem ik liever ff rust.

Moet trouwens zeggen dat ik het steeds wel gevoeld heb ondanks de verdoving maar het wordt nu minder. Misschien is het al aan t genezen :p

Ik heb trouwens maar van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een paar dagen te rusten.
:fu: dus ben ook nog niet aan de reverse wristcurle toegekomen. Kzal morgen wel eens kijken, mijn linkerarm is nog niet behandeld maar die begint nu toch ook wel op te spelen omdat ik meer met links doe nu :sob:

K u t zooi . . .

Terug
Naar boven