- Waardering
- 0
Na al 3 weken last van mijn rechter en 1 week van mijn linkerschouder te hebben ben ik vandaag maar eens naar de dokter gegaan en ja hoor, tenniselleboog.
Laat dit gelijk een waarschuwing zijn voor andere beginnende BB-ers: Je spierkracht groeit sneller dan de kracht/sterkte van pezen en aanhechtingen, Ik heb daar te weinig rekening mee gehouden.
Volgens de dokter was de langste weg tot genezing rust voor misschien wel 6 maanden of langer
, een wat snellere maar niet echt zekere manier is intense fysio en de beste en snelste manier is een injectie Cortison, daarmee moet het in een week of 3, 4 over zijn bij voldoende rust. Ik heb dus maar een injectie in de rechter arm genomen.
Ondertussen kan ik gewoon blijven trainen denk ik. ik voel het namelijk alleen maar als ik iets bovenhands vastpak. Maar voorzichtigheid is geboden, je mag eigenlijk niet meer dan 3 van die spuiten krijgen op 1 plek anders wordt het weeefsel aangetast.
Schouders trainen is dus lastig, verder gaat t wel.
Paar vraagjes:
* Zijn er goede alternatieven voor front/side Bb/Db raises zonder bovenhandse greep?
* Iemand nog tips om de genezing te bespoedigen?
Greets
P.
Laat dit gelijk een waarschuwing zijn voor andere beginnende BB-ers: Je spierkracht groeit sneller dan de kracht/sterkte van pezen en aanhechtingen, Ik heb daar te weinig rekening mee gehouden.
Volgens de dokter was de langste weg tot genezing rust voor misschien wel 6 maanden of langer
, een wat snellere maar niet echt zekere manier is intense fysio en de beste en snelste manier is een injectie Cortison, daarmee moet het in een week of 3, 4 over zijn bij voldoende rust. Ik heb dus maar een injectie in de rechter arm genomen.Ondertussen kan ik gewoon blijven trainen denk ik. ik voel het namelijk alleen maar als ik iets bovenhands vastpak. Maar voorzichtigheid is geboden, je mag eigenlijk niet meer dan 3 van die spuiten krijgen op 1 plek anders wordt het weeefsel aangetast.
Schouders trainen is dus lastig, verder gaat t wel.
Paar vraagjes:
* Zijn er goede alternatieven voor front/side Bb/Db raises zonder bovenhandse greep?
* Iemand nog tips om de genezing te bespoedigen?
Greets
P.
Laatst bewerkt:

. Na die week zal ik voorzichtig Goku's oefening eens proberen.

dus ben ook nog niet aan de reverse wristcurle toegekomen. Kzal morgen wel eens kijken, mijn linkerarm is nog niet behandeld maar die begint nu toch ook wel op te spelen omdat ik meer met links doe nu :sob: