XXL Nutrition

DB Press als Compound

supreme

Ripped Bodybuilder
Waardering
43
Lengte
1m93
Massa
83kg
Laatst bewerkt:
als het toch 1 van de 2 moet zijn, stem ik ja.

Hoe anders? Als isolatie?

• Topic Starter Topic Starter
Sommige claimen dat DB Press niet te vergelijken is met BP als compound.
Vraag me af waarom

zal wel iets te maken hebben met het feit dat je op BP een stuk zwaarder gewicht kan hanteren...

je moet je keuze hier tussen gewoon afstemmen op je doelen, hoewel de afwisseling uberhaupt nooit kwaad kan imo... ik hou ook wel van dumbbell werk voor assistance

Ik doe al een hele tijd db presses ipv bp, voel veel meer spanning op mn borst en kan een grotere rom maken. Ik heb wel het idee dat er bij bp meer schouderwerk aan te pas komt

Volgens mij is dp beter, meer stabilisatie spieren worden aangesproken

DB Press is zo compound als het maar kan. Sterker nog als het je puur om borst massa gaat is het een nog betere bouwer dan bench press volgens een interview met een paar pro's in de Muscle & Fitness van vorige maand.

DB Press is zo compound als het maar kan. Sterker nog als het je puur om borst massa gaat is het een nog betere bouwer dan bench press volgens een interview met een paar pro's in de Muscle & Fitness van vorige maand.

Als het in Muscle&Fitness stond moet het wel waar zijn.:rolleyes:

Als je fullbody trained, train je toch meerdere dagen. Dan kan je toch op 1 dag een DP doen en de andere een BP en flyes op de derde?

Beste van drie werelden ;)

Qua kracht is BP wel wat beter, maar voor spiergroei boeit het nauwlijks imo.

DP voelt veel lekkerder aan bij mij alleen vind ik het moeilijk om de dumbbells goed in positie te krijgen voor je gaat DP'en.
We heten niet allemaal Ronnie Coleman die altijd een assistent hebben en we kunnen ook niet allemaal de dumbbells laten stuiteren als we klaar zijn...
Dat is eigenlijk mijn enige bezwaar:D

Ik doe ze altijd samen in één training. Eerst Dumbbells en daarna nog bench press.

DB press rules... heerlijke oefening en minder belastend voor de schouders.

Terug
Naar boven