MuscleMeat

De Aldi PC

Aldi pc is altijd goed compleet. Mijn zwager heeft er ook 1 en die is er goed te spreken over.

Maar nu komt mijn tip... dit weekend is de HCC beurs in Utrecht.. zoek je specs bij elkaar, spring in de auto en ga je onderdelen los scoren daar.. lekker een middagje shoppen en savond's knutselen..

suc6

Voor die prijs een mooie bak! Die Aldi pc's komen al jaren zeer goed uit de test bij verschillende computerbladen.

Er wordt meestal zo'n 400 euro ofzo aan software meegeleverd. Liever 400 euro korting ofzo...
Download ik de software wel als ik het nodig heb.

Nadeel aan notebooks van de aldi vind ik het formaat en het design (vind die dingen spúúglelijk!)
Maar hardwarematig zijn de aldi shizzle's OK.

Die software is een OEM-versie meestal, Aldi betaalt dus gewoon voor een OEM-licentie, stukken minder dan wat je betaalt bij een volledige versie. Voor een standaard pc gebruiker is het een redelijk compleet pakket, dan kan direct aan de slag zonder allerlei software te moeten installeren.

Het is geen tweakerspc, die stel je gewoon zelf samen.

prima bakkies voor niet al te gek werk.

videokaart is ook niks mis mee, als er wat mee is heb je gewoon garantie en na 3 jaar koop je toch weer een andere pc.

die aldi/lidl machine worden ook veel als onderdelen bak gebruikt onder tweakers. die kopen zo'n ding slopen eruit wat ze nodig hebben en zetten de rest van de onderdelen door aan andere mensen. dan hebben ze cheap de onderdelen die ze nodig hebben.

voor dit geld kan je meestal zelf geen pc in elkaar zetten (van vergelijkbare specs)

• Topic Starter Topic Starter
Thanatos zei:
Maar nu komt mijn tip... dit weekend is de HCC beurs in Utrecht.. zoek je specs bij elkaar, spring in de auto en ga je onderdelen los scoren daar.. lekker een middagje shoppen en savond's knutselen..

suc6

Ja, ik vroeg mij bij die Aldi PC nu werkelijk af of je nu niet nog goedkoper af bent met een zelf in elkaar gestoken PC? Kan iemand mij hierop antwword geven?

Diabolic zei:
Ja, ik vroeg mij bij die Aldi PC nu werkelijk af of je nu niet nog goedkoper af bent met een zelf in elkaar gestoken PC? Kan iemand mij hierop antwword geven?

meestal ben je niet goedkoper uit met,let op hier komt het, GELIJKWAARDIGE onderdelen.

pak bijvoorbeeld eens tweakers.net en stel een pc-tje samen (vergeet verzendkosten niet) dan zie je dat je met samenstellen ook al snel aan dat bedrag zit.

echter misschien wil jij wel een kleinere disk en niet al die tv/multimedia opties.. dan kan je goedkoper uitzijn.

de vraag is wat wil je en wat heb je er voor over?

alles kan als je maar betaald, en wil je minder uitgeven zal je of kwaliteit of kwantiteit moeten inleveren. (dus of minder spullen, of zelfde spullen maar dan mindere kwaliteit)

Diabolic zei:

ligt eraan hoe technisch je bent....

ik zet meestal mijn eigen pc in elkaar; of bij een grote upgrade incl. kast laat ik het aan de winkel over ( mijn eigen zaakje waar ze goed en goedkoop zijn!)
en het ook testen................de rest doe ik thuis wel

voor de prijs kun je het al bijna niet meer zelf doen helaas...........:( :eek:

:cool:

Wat is BTX dan?

Ik ben behoorlijk technisch aangelegd maar uit hetgeen ik hier lees denk ik dat die Aldi PC nog geen zo'n slechte koop is: je krijgt kwaliteit voor weinig geld. Bedankt voor de info;)

Dat kan zeker :

Twinmos 1 Gb (dual channel 2 x 512 Mb) € 83,95
Maxtor 250 Gb SATA HD € 101,95
Asus A8N-E Nforce4 Ultra moederbord € 74,95
AMD X2 3800 dual core processor € 332,75
Leadtek 6600GT 128 MB videokaart € 157,90
Trinity light edition case, 400 watt powersupply € 63,-
NEC 3540 Dual Layer 16x speed DVD-brander € 39,70
Asus TV tuner card € 39,95
Creative Audigy 2 ZS bulk € 59,-

€ 953,15.
Mis je dus de software, maar die hebben de meeste wel via andere kanalen beschikbaar. En je mist de functionaliteit voor satellietbeelden, maar zo'n kaartje is niet extreem duur. €50,- er bij of zo.

Verschil is de processor en je hebt nu de verzekering van een goed moederbord. Die Medionbakken zijn meestal wat kaler qua moederbord.

EricR zei:
Dat kan zeker :

€ 953,15.
Mis je dus de software, maar die hebben de meeste wel via andere kanalen beschikbaar. En je mist de functionaliteit voor satellietbeelden, maar zo'n kaartje is niet extreem duur. €50,- er bij of zo.

Verschil is de processor en je hebt nu de verzekering van een goed moederbord. Die Medionbakken zijn meestal wat kaler qua moederbord.

met het moederbord en processor zijn vele goede & goedkope opties denkbaar, maar een kast + voeding voor maar 63 euri vind ik wat weinig!!

ik besteed liever geld aan een goede kast en voeding dan aan andere bij zaken.............

Ik ging uit van een dual processor, vergelijkbaar met die Aldibak. Kast+voeding ook vergelijkbaar met die Aldibak, je moet geen appels met peren gaan vergelijken. Het ging er om een vergelijkbare bak samen te stellen voor een vergelijkbare prijs.

Je kan ook een 7800GTX in SLI er in gooien en 2 Gb geheugen. Maar dan zit je gelijk aan de 2.000 euro en hoger. Of je kan een pc samenstellen met een AMD 64 bits 3000+ processor, waarmee je 200 euro lager uitkomt dan de pc die ik even snel heb samengesteld. Alle combo's zijn mogelijk, maar dat was het doel niet.

EricR zei:
Dat kan zeker :

€ 953,15.

Dit lijkt wel heel interessant EricR. Ik denk dat ik toch maar samen met een vriend die er wat van kent een PC ga samenstellen want zo doe ik wat ervaring op en zo kan je alles aan je eigen wensen erin stoppen.

Voordeel is dat je nu niet betaalt voor software die je niet nodig hebt. Ook al is een originele XP-licentie wel leuk natuurlijk, je blijft verzeker van updates. Als je er veel mee wilt gamen is een upgrade naar een 6800GS kaart aan te raden, dan moet je er 100 euro bij op tellen, zit je nog steeds onder de ALDI-pc qua prijs. Kast is ook persoonlijke smaak, maar voor 30 a 40 euro meer heb je al goede Anteckasten met wat betere voedingen dan degene die ik er nu bij heb neergezet.

Rest van de onderdelen zijn kwaliteit, in een aantal gevallen beter dan wat er in de Aldi PC aanwezig is.

EricR zei:
Ik ging uit van een dual processor, vergelijkbaar met die Aldibak. Kast+voeding ook vergelijkbaar met die Aldibak, je moet geen appels met peren gaan vergelijken. Het ging er om een vergelijkbare bak samen te stellen voor een vergelijkbare prijs.

Je kan ook een 7800GTX in SLI er in gooien en 2 Gb geheugen. Maar dan zit je gelijk aan de 2.000 euro en hoger. Of je kan een pc samenstellen met een AMD 64 bits 3000+ processor, waarmee je 200 euro lager uitkomt dan de pc die ik even snel heb samengesteld. Alle combo's zijn mogelijk, maar dat was het doel niet.

ik gaf ook aan.. vergelijkbaar.

Punt blijft, dat je voor relatief weinig geld veel opties en bovengemiddelde kwaliteit hebt.
en.. kant en klaar al in elkaar gezet. prima ding en weinig gezeik.

zelf kies ik er niet voor omdat mijn eisen aan de pc gewoon anders zijn.

Mooie pc alleen dual core is meer voor mensen die veel programma's tergelijk aanzetten.
Voor games gebruik je bij dual core niet de gehele processor ,geen een spel ondersteunt dual core....:rolleyes:

lijp zei:
Mooie pc alleen dual core is meer voor mensen die veel programma's tergelijk aanzetten.
Voor games gebruik je bij dual core niet de gehele processor ,geen een spel ondersteunt dual core....:rolleyes:

die games zijn er nog niet, wel geannonceerd voor ergens begin 2006.
maar daarvoor hoef je het niet te laten liggen, de machine presteerd echt niet slechter in games dan een single core proc.

nieuwste Nvidia drivers (81.26 Beta-driver ) doet het ongeveer 10% beter dan de oudere drivers (77.18 ) en dat is puur door de ondersteuning van Dualcore in de drivers.

Bron : http://tweakers.net/nieuws/39054

Terug
Naar boven