Fitness Seller

De Bingoavond blijft voortduren! Groeihormonen aangetroffen bij kalveren.

Waarom ben je vegetarisch, Eric?

Lang verhaal, korte versie : Ik respecteer iedere levensvorm. Voordat er wordt gewezen op plantaardig leven, daar maak ik dus zelf het onderscheid. Morele keuze, net zoals ieder ander het recht heeft om keuzes te maken.

Lang verhaal, korte versie : Ik respecteer iedere levensvorm. Voordat er wordt gewezen op plantaardig leven, daar maak ik dus zelf het onderscheid. Morele keuze, net zoals ieder ander het recht heeft om keuzes te maken.

eet jij eigenlijk wel vis?

Ik eet bijvoorbeeld pertinent geen varkensvlees.

Allebei mijn ouders zijn vegetarisch omdat ze er rotsvast van zijn overtuigd dat er gewoon teveel bende door voornamelijk het vlees wordt gedonderd.

Je bent me net voor.

Vanwaar dan die kruistocht voor de wetenschap in het 'glaasje draai topic'. Respect voor iedere levensvorm en opinie Eric, ouwe entiteitenjager. Of is 't omdat entiteiten niet leven? :D

OT: Je vind vlees dus ook niet lekker? ???

Waar ik écht benieuwd naar ben... EricR hoe ziet jouw voeding eruit man?

Vriend van mij is vegetarisch en hij kwam gisteravond meeeten... Ik ketste gewoon wat eitjes in de pan en wat roerbak erbij en wat vers brood :D Vond ie goed te doen, maar was vergeten te vragen wat ie normaal gesproken als avondeten vreet!

hmmmm sth. En nog gratis ook.

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Zou Wikipedia niet als bron gebruiken in dit soort gevallen. Ben jarenlang veganist geweest en heb geen percenieuze anemie opgelopen.

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Het is vrij onnozel nieuws, wij hebben er absoluut niets mee te maken; alleen de boer die monster-kalfjes probeerd te maken, hij weet nu dat het niet mag.:)

Om serieus op dit artikel in te gaan zeg ik dat die boeren redelijk wanhopig zijn; concurentie uit het goedkope buitenland maakt door de vele regels en wetten de Nederlandse veeboer weinig kans.
De Nederlandse boeren verdienen (deels) hun brood door kalveren en koeien te verkopen, dit gaat op grote en gewicht, logisch maar wel dom.

:study:

De gemiddelde Nederlandse boer heeft last van regels en concurrentie, maar dat geldt zeker niet voor de gemiddelde kalverboer in NL en zeker niet voor deze boer..

we hebben er niks mee te maken? juist wel! later hebben wij dat stuk groeihormoon vlees op tafel.

Het is geen groeihormoon. Het is een hormoon waar je van gaat groeien. Significant verschil.

Ook geven ze soortgelijk spul als inhaler aan kleine kinderen tegen astma, en dan dus direct en in veel hogere dosissen dan er in een stukje vlees zit. Kortom: gezeur om niets.

Het voedingscentrum heeft het er vaak genoeg ook over.

[Link niet meer beschikbaar]

Het voedingscentrum raadt ook halvarine aan in reclamespotjes.
Het voedingscentrum moet al JAAAAREN weten dat ons voer vol wordt gepropt met transvetten en wat de schadelijke effecten er van zijn.

Het is geen groeihormoon. Het is een hormoon waar je van gaat groeien. Significant verschil.

Ook geven ze soortgelijk spul als inhaler aan kleine kinderen tegen astma, en dan dus direct en in veel hogere dosissen dan er in een stukje vlees zit. Kortom: gezeur om niets.

In het geval van medicijnen is het natuurlijk wel een kosten/baten analyse. Maar je hebt wel een punt.
Daarnaast: wat de boeren doen, daar vraagt de consument om.
Onverdoofd gecatreerde varkens? Zielig he? Niet castreren betekent voor beren boven de 80 a 100kg wel dat de smaak van het vlees een stuk slechter wordt: niet castreren: geen vleesverkoop. Verdovingen? -> DUUUUR, dus duurder vlees = minder inkomsten.
(De oplossing hiervoor wordt gezocht in het vooraf bepalen van het geslacht van biggetjes, de bedoeling is om alleen maar dametjes geboren te laten worden)

mwa, dit is nog niet zo'n enorme kick, valt mee :D

Hoezo hebben de nederlandse kalverenboeren (en met name deze, ken je em?) het niet zo moeilijk?

Ooooooooooooh, paniek paniek paniek... dat er in ons eten troep zit weten we al jaren, leef ik nog? jah!

Terug
Naar boven