XXL Nutrition

De doodstraf: rechtvaardig?

FlyingDot

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie tegenover de doodstraf kijken

Om de discussie te beginnen heb ik 2 stellingen:

1. Is de doodstraf een rechtvaardige straf?

2. Hebben mensen het recht om het leven te ontnemen van iemand anders?

doodstraf sucks, levenslang is een veel ergere straf...

doodstraf is sowieso hypocriet: Degene die hem vermoord (knopje indrukken, hendel over halen, trekker overhalen etc.) verdient ook de doodstraf, maar die komt ermee weg???!

Doodstraf herinvoeren voor het opzettelijk ontnemen van het leven van een ander persoon ( moord met voorbedachte rade )

Levenslang kost allemaal geld, spuitje is veel goedkoper :thumb:

Een mens heeft niet het recht om het leven van iemand anders te ontnemen, maar een 'beul' of hoe je de persoon die de executie uitvoert toch wilt noemen, pleegt geen moord met voorbedachte rade. Eigenlijk wel, maar toch verdiend hij niet de doodstraf, ben 'k nog een beetje te volgen? :p

ik vind dat in sommige gevallen de doodstraf mag worden toegepast.

ik vind ook in sommige gevallen. de straffen moeten zoizo zwaarder in nederland. soms hoor je van die verhalen en als je dan hoort hoelang iemand moet zitten dan sta je echt te kijken. voor een brute geweldadige moord bijv. 2-3 jaar en als je je dan goed gedraagd sta je binnen anderhalf jaar weer op straat en je hebt geleefd in een woning die soms wel luxer is als je eigen huis. of dat meisje een paar jaar geleden dat meerdere malen is verkracht door een groepsverkrachting en daarna levend in de brand is gestoken. die gasten kregen iets van 3 jaar ofsow??? . dit soort gevallen verdienen de doodstraf, en dan geen prikje ofsow. maar tegen de muur zetten of aan de galg. misschien beetje ouderwets maar als het om dit soort dingen gaat ben ik hard.

je komt pas kijken hier, is het niet?

ot: deze discussie is toch al tot in den treure hier besproken dat ik er helemaal niks meer aan toe te voegen heb.

hmm, even in de archieven rondneuzen :D

edit - Doodstraf is dus toch niet goedkoper, ivm allerlei procedures die er overheen komen. Toch ben 'k voor de doodstraf in ernstige misdaden met solide bewijsmateriaal. Als nabestaande/slachtoffer lijkt me dit toch een prettiger idee dan dat de misdadiger in theorie de volgende dag op je stoep zou kunnen staan.

Veel argumenten voor heb 'k niet, is meer een gevoel.

Laatst bewerkt:
laat ze maar lekker wegkwijnen in een kelder.

tja wie heeft het recht om de hendel te trekken/spuitje te geven?

nooit, behalve als iemand die mij dierbaar is de lul is door een crimineel. maar dan voer ik m ook gelijk zelf uit.

Alleen als Chuck Norris de executioner mag zijn. Alleen dan is het pijnloos, want Chuck vermoordt de veroordeelde niet, maar laat hem met 1 klap van de aardbodem verdwijnen.:cool:

kijk als me pa of me ma zou vermoord worden door iemand dan zou ik er ook achter aan gaan om hem te vermoorden. om me gram te halen

maar je pakt iemand meer om ze vrijheid af te nemen maar dan neit in zo cel als in nederland maar gewoon amerikaanse cellen of thaise dat zijn gevangenissen.

die zijn hotelsss

Levenslang kost allemaal geld, spuitje is veel goedkoper :thumb:

Volgens mij is dat in de praktijk toch heel anders. Wat meen je wat die rechtzaken allemaal kosten ?

Verder ben ik zelf niet voor de doodstraf. Ten eerste omdat er voldoende mensen zullen zijn die onschuldig zijn, en toch de doodstraf zullen krijgen. (Puttense moordzaak bv.)

Verder vind ik dat de doodstraf te gemakkelijk is. Uiteraard zullen de meeste mensen niet dood willen. Maar zodra je dat spuitje, of wat dan ook hebt gehad is het snel voorbij.

Nee, want ZÒ makkelijk kom je er bij mij niet van af.

Net als Saddam, man heeft nu geen gevoel meer dat is hem afgenomen, terwijl er bij echt straffen juist gevoel bij moet komen kijken. Ik ben altijd voor psychologische straffen geweest. Want je kunt iedereen zielig maken.

Zet een dictator in een ruimte met keiharde muziek 3 dagen lang, zittend vast aan armen en voeten, voor hem geen slaap. Laat hem slapen een uurtje en laat hem wakker schrikken en dan weer 3 dagen lang.

Vast aan een stoel en uit z'n slaap houdend z'n daden over and over again tonen op een Tv 10 cm voor z'n ogen. Een week lang.

Doe dit jaren lang en hij zal smeken om genade, en dat kan niet, wel verzachting waarneer hij excuses maakt aan de nabestaande.

Net als Saddam, man heeft nu geen gevoel meer dat is hem afgenomen, terwijl er bij echt straffen juist gevoel bij moet komen kijken. Ik ben altijd voor psychologische straffen geweest. Want je kunt iedereen zielig maken.

Zet een dictator in een ruimte met keiharde muziek 3 dagen lang, zittend vast aan armen en voeten, voor hem geen slaap. Laat hem slapen een uurtje en laat hem wakker schrikken en dan weer 3 dagen lang.

Vast aan een stoel en uit z'n slaap houdend z'n daden over and over again tonen op een Tv 10 cm voor z'n ogen. Een week lang.

Respect!

Geen doodstraf maar mensen wel martelen! Wow.

Nee, want ZÒ makkelijk kom je er bij mij niet van af.

Doe dit jaren lang en hij zal smeken om genade, en dat kan niet, wel verzachting waarneer hij excuses maakt aan de nabestaande.

Jij kijkt echt teveel films.......

toch ben ik er liever voor om diegene af te knallen ofsow. niet met de gedachte dat hij nog kan ontsnappen ofsow. natuurlijk is een ernstige marteling wel vet alleen dan moet je wel wat ergs gedaan hebben. ik vindt bijv. iemand neerknallen minder erg dan iemand zwaar verkrachten en vervolgens te wurgen.

Meer dan 50 keer stonden de deuren bij jou open, was 't niet Eric? ;)

Terug
Naar boven