AndroidHealthClinic

De doodstraf: rechtvaardig?

Nee, puur om de reden dat er onschuldigen ook kunnen veroordeeld worden
Wel eens gezien van een vent op discovery die jaren lang in de dodencel zat en constant zijn executie probeerde te verlengen, kan me echt niks ergers bedenken

Neen en neen.

Dood 'straf' is niet echt een straf omdat je niet ervan leert. Straffen moet de mensen veranderen, inzien dat wat ze gedaan hebben fout is en dat ze een 2de kans verdienen om weer herintegreren in de maatschappij. Doodstraf geven of een persoon laten wegkwijnen in een gevangenis leert niets en kost ons ook geld.

Neen en neen.

Dood 'straf' is niet echt een straf omdat je niet ervan leert. Straffen moet de mensen veranderen, inzien dat wat ze gedaan hebben fout is en dat ze een 2de kans verdienen om weer herintegreren in de maatschappij. Doodstraf geven of een persoon laten wegkwijnen in een gevangenis leert niets en kost ons ook geld.

De doodstraf is wel degelijk een straf. Je neemt iemand immers het leven. Verder hoeft een levenslange straf niet de ergste straf te zijn die er is. Ik kan me best voorstellen dat je kunt leren leven met het idee om levenslang achter de gesloten deuren te zitten. De enige voorwaarde is dat de omstandigheden menselijk zijn, en dus niet zoals in Thailand of dergelijke.

Dood straf mag niet worden toe gepast zo komt de dader te makkelijk er van af ik ben trouwens niet tegen martelen:heart: :whip:

De doodstraf is wel degelijk een straf. Je neemt iemand immers het leven. Verder hoeft een levenslange straf niet de ergste straf te zijn die er is. Ik kan me best voorstellen dat je kunt leren leven met het idee om levenslang achter de gesloten deuren te zitten. De enige voorwaarde is dat de omstandigheden menselijk zijn, en dus niet zoals in Thailand of dergelijke.

Ik zie het niet als een straf omdat het 'niets' oplost. Geeft mss een rechtvaardigheidsgevoel voor de slachtoffers, dat is al. Het zou toch beter zijn als de dader paar jaar binnenzit (wat klusjes uitvoeren, toch wat nuutig zijn, whatever), er spijt van heeft en zijn fout inziet en een 2de kans krijgt ?
Veel beter dan hem/haar doden of levenslang laten rotten in een cel.

In principe voor, bv voor pedofielen, massamoordenaars, dictators etc.

In de praktijk tegen: ik zou niet willen dat er een onschuldige de doodstraf krijgt.

Nee, puur om de reden dat er onschuldigen ook kunnen veroordeeld worden
Wel eens gezien van een vent op discovery die jaren lang in de dodencel zat en constant zijn executie probeerde te verlengen, kan me echt niks ergers bedenken

Dat is ook het hele principe achter de doodstraf. De straf is er puur, zodat anderen zich wel zullen bedenken, voordat ze zware criminele feiten zullen begaan.

antwoord op vraag 1: tuurlijk!

antwoord op vraag 2: tuurlijk!

altijd dat gemuggenzift en een wit voetje willen halen, en moraalridder willen zijn met teksten als

- alleen god heeft het recht een leven te geven en te nemen
- wie zijn wij om iemands leven te beeindigen
- de doodstraf: pfff echt iets voor texas of china, wat achterhaalt, daar zijn wij hier veeeeel te veeeel voor ontwikkeld
- dan is het hek van de dam en kun je straks voor te hard rijden de stoel in

dat vind ik allemaal wel zo soft.

Maar het is dus wel eerlijk en rechtvaardig om ik weet niet hoeveel miljard uit tegeven aan gevangenissen, tbsklinieken etc terwijl mensen in bejaarden huizen niet eens meer aangekleed worden: DAT IS PAS LEKKER MENSELIJK! en ga zo maar door.

ik vind, als je je niet wilt aanpassen aan deze maatschappij, en maar wilt stelen etc, dan zet ze maar lekker op de stoel

Maar het is dus wel eerlijk en rechtvaardig om ik weet niet hoeveel miljard uit tegeven aan gevangenissen, tbsklinieken etc terwijl mensen in bejaarden huizen niet eens meer aangekleed worden: DAT IS PAS LEKKER MENSELIJK! en ga zo maar door.

Dan zorg je er gewoon voor dat ze aangekleed worden. Ik zie niet in hoe dat probleem opgelost gaat raken als je een paar criminelen de dood injaagt ?

Terug
Naar boven