MuscleMeat

De grootste Nederlander aller tijden

:roflol: Kijk eens naar wat je neerzet man. Blijkbaar is het lastig voor je om niet te vervallen in steeds dezelfde persoonlijke retoriek.

Ik vind Cruijf niet de grootste Nederlander aller tijden. Puur omdat ik daar niet zo in geloof. Het was enkel de bedoeling om aan te geven dat je op zoveel verschillende factoren kunt beoordelen dat een titel als deze nergens op slaat. Zo kan je dus tot de conclusie komen dat Cruijf een grotere NL is, omdat deze meer internationale bekendheid geniet. En kan je Fortuyn de grootste NL noemen omdat hij de eerste was die bepaalde scherpe uitlatingen deed in de politiek. Overigens niet helemaal de eerste trouwens.

Ik ben het helemaal met jou eens.

Groetjes!

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Kijk eens naar wat je neerzet man. Blijkbaar is het lastig voor je om niet te vervallen in steeds dezelfde persoonlijke retoriek.

Ik vind Cruijf niet de grootste Nederlander aller tijden. Puur omdat ik daar niet zo in geloof. Het was enkel de bedoeling om aan te geven dat je op zoveel verschillende factoren kunt beoordelen dat een titel als deze nergens op slaat. Zo kan je dus tot de conclusie komen dat Cruijf een grotere NL is, omdat deze meer internationale bekendheid geniet. En kan je Fortuyn de grootste NL noemen omdat hij de eerste was die bepaalde scherpe uitlatingen deed in de politiek. Overigens niet helemaal de eerste trouwens.

Jij noemt Cruiff de grootste, ja ik acht je er gek genoeg voor dat je dat meent hoor.
Als je dat niet meende snap ik niet waaorm je loopt te trollen hier in een serieuze afdeling als "Politiek en Religie"
Titel is persoonlijk en om uit te dagen tot zinvolle discussie.
Heb het niet neer gezet als feit, maar op mij heeft Pim de grootste indruk gemaakt.

Kan aan mij liggen maar ik vind zo'n discussie sowieso vrij nutteloos, omdat het erg subjectief is. Wat voor de ene groots is is voor de andere irrelevant. Voor mij vormt voetbal bijv. geen enkele meerwaarde tot cultuur, ontwikkeling of wat dan ook voor een land. Voor anderen wellicht juist wel. Het zou oneerlijk zijn om 1 iemand aan te wijzen, tenzij je een categorie kiest (politiek, sport, cultuur, wetenschap...).

Via een soort van Idols-systeem, wat natuurlijk nergens op slaat omdat bij zo'n manier van stemmen rekening gehouden dient te worden met de waan van de dag.

Was overigens wel een aardige tijd na de moord op Fortuyn en in feite had Willem van Oranje gewonnen en dus niet Pim Fortuyn.

Dat was als de stemming een X tijd was doorgegaan met stemmen dan was Willem van Oranje het geworden.
Had je weer een uur langer doorgegaan was er wellicht weer iemand anders de winnaar, dus dit is bullshit van je Eric en dat weet je dondersgoed.
Zijn niet voor niks regels, en volgens de regels had Fortuyn gewonnen.

Kan aan mij liggen maar ik vind zo'n discussie sowieso vrij nutteloos, omdat het erg subjectief is. Wat voor de ene groots is is voor de andere irrelevant. Voor mij vormt voetbal bijv. geen enkele meerwaarde tot cultuur, ontwikkeling of wat dan ook voor een land. Voor anderen wellicht juist wel. Het zou oneerlijk zijn om 1 iemand aan te wijzen, tenzij je een categorie kiest (politiek, sport, cultuur, wetenschap...).

Ligt aan jou ;):P:D

Gaat over Fortuyn en niet of hij de grootste Nederlander was, dat is op persoonlijke titel zoals ik duidelijk aangeef, verder heb je volkomen gelijk.

Thx voor de karma Big T, vind het wel een leuke eigenlijk :D:$

Je kan wel een discussie voeren over wat Pim betekent heeft, wat zijn invloed was. Zonder er een label aan te plakken.
Maar dit soort discussies stranden vrij snel op DBB de.laatste tijd.

Je kan wel een discussie voeren over wat Pim betekent heeft, wat zijn invloed was. Zonder er een label aan te plakken.
Maar dit soort discussies stranden vrij snel op DBB de.laatste tijd.

Idd maar dat bedoel ik ook. Maar dan vind ik 'grootste Nederlander' ongelukkig gekozen. 'grootste NL politicus' is een beter vertrekpunt waar je met rationele argumenten over kan discussiëren. En dat is tenslotte waar deze sectie over gaat.

Dat was als de stemming een X tijd was doorgegaan met stemmen dan was Willem van Oranje het geworden.
Had je weer een uur langer doorgegaan was er wellicht weer iemand anders de winnaar, dus dit is bullshit van je Eric en dat weet je dondersgoed.
Zijn niet voor niks regels, en volgens de regels had Fortuyn gewonnen.

Daarom was het ook een onzinnige uitverkiezing, daar doelde ik op. Gaat gewoon nergens over dat soort mongoloide verkiezingen wie de beste of grootste is. Rachel Hazes is ook een keer verkozen tot grootste Nederlander van het jaar, geeft precies aan waar het schort bij dit soort bullshit verkiezingen.

Een staatsman als Thorbecke heeft vele malen meer betekend voor Nederland dan Pim Fortuyn maar zal niet bij iedereen een belletje laten rinkelen.

Ook op mij heeft hij veel indruk gemaakt, toen al. Ik herinner t me als de dag van gisteren. Grootste nederlander vind ik echter niet, hoort wel in de top 20 thuis.

Maak ur top 10 van en ben het met je eens;) wat als hij nou geleefd had :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Daarom was het ook een onzinnige uitverkiezing, daar doelde ik op. Gaat gewoon nergens over dat soort mongoloide verkiezingen wie de beste of grootste is. Rachel Hazes is ook een keer verkozen tot grootste Nederlander van het jaar, geeft precies aan waar het schort bij dit soort bullshit verkiezingen.

Een staatsman als Thorbecke heeft vele malen meer betekend voor Nederland dan Pim Fortuyn maar zal niet bij iedereen een belletje laten rinkelen.

Hahaha Rachel Hazes.
Doet voor mij helemaal niet ter zake hoe groot of van mij part klein Fortuyn was, op mij heeft hij veel indruk gemaakt en daarom vond ik die titel wel leuk.

Discussie over wie de grootste is, is toch niet te achterhalen, dit topic gaat gewoon over Fortuyn.
Ben trouwens wel benieuwd naar over die uitzending die Peter gemaakt heeft ivm Fortuyn en dat hij pedo zou zijn.
Vind allemaal wel vaag hoor, net voor de verkiezingen dat er dan zoiets uitlekt met bewijzen van de AIVD.

Wat ik ook niet snap, als Fortuyn zo'n pedo is waarom hij toch zo populair werd en hier nauwelijks tot niets over terug te vinden is?
Als dit echt zo vast als een huis stond, waarom is hier dan niet meer aandacht aan besteed in de media?

Jij noemt Cruiff de grootste, ja ik acht je er gek genoeg voor dat je dat meent hoor.
Als je dat niet meende snap ik niet waaorm je loopt te trollen hier in een serieuze afdeling als "Politiek en Religie"
Titel is persoonlijk en om uit te dagen tot zinvolle discussie.
Heb het niet neer gezet als feit, maar op mij heeft Pim de grootste indruk gemaakt.
Ik zou het geen trollen willen noemen. De grootste NL aller tijden bestaat wat mij betreft niet, maar blijkbaar was ik daar beetje omslachtig in, hoewel het in mijn hersens een heel duidelijk punt was.
Maar het standaard belachelijk vinden dat een voetballer hoger in mijn achting kan staan dan een politicus, die m.i. niks constructiefs heeft bijgedragen aan NL vind ik dan weer belachelijk.

What he said!

Ik zou het geen trollen willen noemen. De grootste NL aller tijden bestaat wat mij betreft niet, maar blijkbaar was ik daar beetje omslachtig in, hoewel het in mijn hersens een heel duidelijk punt was.
Maar het standaard belachelijk vinden dat een voetballer hoger in mijn achting kan staan dan een politicus, die m.i. niks constructiefs heeft bijgedragen aan NL vind ik dan weer belachelijk.

Je bent wel Oost-Indisch blind he beginnerbb :D
Ik zei dat ik het raar vind een voetballer als grootste Nederlander, zei niet dat een voetballer niet boven een politicus kan staan.

Nu weer over Fortuyn, geen zin in dit soort discussies.

Komt in deze toch op hetzelfde neer?

Haha, je weet ook niet wat je wil met je topic he. Wel discussie/geen discussie/wel discussie/geen discussie.

Een Antoni van Leeuwenhoek is ook vele malen invloedrijker geweest dan notoire ruziemaker Pim Fortuyn. Dankzij van Leeuwenhoek is de microscopische wereld geopend, ook al was hij niet dan niet zelf de uitvinder van de microscoop.

Ik vraag me serieus af wat Pim Fortuyn heeft neergezet dat hem de grootste Nederlander aller tijden maakt. Beetje rellen en overal tegenaan schoppen lijkt me geen verdienste en iets bespreekbaar maken wat volgens sommigen onbespreekbaar was is ook niet echt een verdienste. PF heeft niet het migratiedebat op gang gebracht hooguit scherper ingezet en angstvisioenen als waarheid neergezet door stelselmatig cijfers te verdraaien. O.a. het doodleuk verdubbelen van het aantal moslims in Nederland zijn gewoon doortrapte taktieken om de angst voor een bepaalde groep groter te maken.

Komt in deze toch op hetzelfde neer?

Haha, je weet ook niet wat je wil met je topic he. Wel discussie/geen discussie/wel discussie/geen discussie.

Discussie over Fortuyn is prima, niet over onzinnigheden als wie de grootste Nederlander is.

Zit me nu te bedenken he beginnerbb, we zouden een praatprogramma samen moeten hebben :roflol:
Nu levert het nog niks op dan misschien wel, Politiek International ofzo?

Zie jou daar wel zitten als een soort Hans Kraaij. :D

mwoah, dan zou ik oprecht boos moeten worden. Zoals die Hans kraaij hele tijd zit te janken, daar moet je talent voor hebben hoor.

mwoah, dan zou ik oprecht boos moeten worden. Zoals die Hans kraaij hele tijd zit te janken, daar moet je talent voor hebben hoor.

Zal je vertellen heb niks met voetbal, maar dat programma vind ik prachtig en dan met namelijk Johan Derksen.

Kraaij is ook onvervangbaar, eigenlijk allemaal. :roflol:

Terug
Naar boven