XXL Nutrition

De grote kwarktest

• Topic Starter Topic Starter
Joh, allereerst gaat daar deze test niet om

En ten tweede.. er zijn 1001 manieren om kwark op te leuken..
uitlekken natuurlijk om die zure smaak er af te krijgen
Vandaag:
50 gram frambozen
1 schep vanille-weipoeder
20 ml diksap
beetje kokos
plus 100 ml water om het weer vloeibaar te maken (is dan weer ongeveer even vloeibaar als het uit de pot kwam).. iemand anders kan er melk bij doen.. maar ik uiteraard niet,anders had ik het nooit laten uitlekken.. in de zure vloeistof zit ook de lactose, althans dt neem ik aan...

en voila.. verrukkelijke kwark..

Espi

Gewoon wat grenadine of iets dergelijks toevoegen..

Esperantisto zei:
Joh, allereerst gaat daar deze test niet om

En ten tweede.. er zijn 1001 manieren om kwark op te leuken..
uitlekken natuurlijk om die zure smaak er af te krijgen
Vandaag:
50 gram frambozen
1 schep vanille-weipoeder
20 ml diksap
beetje kokos
plus 100 ml water om het weer vloeibaar te maken (is dan weer ongeveer even vloeibaar als het uit de pot kwam).. iemand anders kan er melk bij doen.. maar ik uiteraard niet,anders had ik het nooit laten uitlekken.. in de zure vloeistof zit ook de lactose, althans dt neem ik aan...

en voila.. verrukkelijke kwark..

Espi

Ja dat weet ik. Ik vond het alleen niet waard een heel nieuw topic voor te maken. Toch bedankt. :thumb:

Kijk eens hier:

Alleen al 'kwark' levert 500 treffers op (tekst)
[Link niet meer beschikbaar]

Alleen de naam kwark in titel ook 25 treffers:

kwark - smaak - lekker in tekst:

Espi uw documentalist

Vandaag even denken:
- 3 kwarkjes van 2 verschillende merken en 2 verschillende yoghurtjes bij de EDAH (maar stom, stom, stom de rekening vergeten mee te vragen)
- 3 kwarkjes van Hoogvliet, waaronder een 1 kg pot!
- 2 kwarkjes van de AH gekocht

Dan nog volgende week naar de Aldi en nog 1 keer naar C1000 (om prijs van Onken te controleren) en ik ben klaar met de eigen woonplaats qua supers. Dan kan ik nog de toko's afgaan en de eko-winkels, maar dan heb ik het gehad.
De rest laat ik aan anderen over.

Espi

ravensberger is helaas sinds zaterdag uit het assortiment bij bas van der heijden??...Maar ze hadden nu Konings..nog goedkoper..volgens mij 0,45 per bakje van 500 gram..en het smaakt heerlijk!!..topper dus..
ja kwark naturel eten leer je vanzelf hoor..was eerst met suiker of jam en op een gegeven moment eet je het puuuur hahaha.

D.W.

MEISJES, JONGENS .. de nieuwste kwarkjes staan er : maar liefst 8 nieuwe soorten worden deze week getest!

Waaronder een bak van .... 1000 ja d-u-i-z-e-n-d gram kwark. Echter, alleen voor de liefhebbers van lekker vette en dik vloeibare kwark.

O ja, de Ravensburger wordt nu overal vervangen door Konings. Ik vraag me af wat er mee gebeurd is.. is de naam van het bedrijf veranderd?

Was de claim van 11 gram eiwit/100g kwark gelogen?

De consistentie van Konings lijkt nl. exact hetzelfde te zijn.

Namen zijn nu vet gedrukt en gerangschikt op gram eiwit/100 g produkt.

Prijs is nu direct onder de naam ... ik wacht nog op suggesties voor een verwerking van de vaste stof% in de prijs. Evt. prijs per 100 gram VASTE stof?
Ik bedoel: heb weinig zin voor water te betalen, snap je? Where's the beef?

Dat % varieert momenteel tussen 55 en 73%. De grote groep zit tussen 60 en 70% vaste stof, dus het is minder erg dan je zo zou denken.

Espi

Laatst bewerkt:
Zekers Frenkpie, die Aldi Jogging is echt het best. Niet te dik en een lekkere smaak en ook nog eens een heleboel eiwitten en 0 gr vet
Ik houd het ook bij Jogging!!

Iemand zei dat de kwark van Ravensburger dikker was dan die van Konings, kan dat bevestigd worden?

Mijn antwoord:
ik heb toch het idee dat die ravensburger wat dikker was dan konings, in die van ravensburger zat dan ook 11kommanogwat gram eiwit in per 100gr.
Originally posted by AlphA - 20/11/2003 : 08:18:17​
Allleen als je die 2 potten naast elkaar zou hebben en óók zou hebben laten uitlekken. Helaas, helaas ben ik dus net te laat met deze test begonnen. De Ravensburger was al verdwenen toen ik dinsdag bij de Edah ging winkelen.
Vind die pakken vreselijk, heb er al 2 of 3 laten sneuvelen en Edah ook een vreselijke winkel, als ik dan toch moet wachten, dan ga ik liever naar de Aldi.
Ben ik nu paranoïde of wat, dat ik die labels met een flinke schep zout neem?
Het is (om maar weer bij mijn fiets-hobby terug te komen) net als met fietsbanden. Er staat dus bijv op: 25mm. In feite slaat dat op de hoogte, iedereen denkt dat het de dikte is. Nu heb ik ooit (lach niet), speciaal hiervoor een hypernauwkeurige schuifmaat aangeschaft (miss nog eens als huidplooimeter te gebruiken?) en wat bleek (staat ook in fietsbladen): alle banden zijn aanzienlijk smaller.
Nu wordt vaak het gewicht van banden vergeleken en nagewogen, maar bijna nooit de effectieve dikte vermeld.
Als fabrikant scoor je dus het beste door de lichtste banden te maken. Hoe doe je dat: door de band dunner te maken dan de officiële vermelding.
Moraal: schrijf een hoog eiwitgehalte en een laag vetgehalte op de pot, en men gelooft je onmiddellijk.
jammer dat niet meer mensen zin hebben om ook eens een digitale weegschaal en koffiefilters aan te slepen... voor liefhebbers heb ik nog wel een protocolletje liggen (staat miss ook wel ergens hier in de tekst).

Espi

Toegevoegde water-vast-% en oordeel: AH Frans naturel en Koning's magere kwark

Espi

lidl heeft ook goedkope kwark die aardig droog is

Moet ook eens kijken of er een Lidl in de omgeving is dan... weet zeker dat een kennis van me, die vaste klant bij Aldi is, dat wel weet!

Espi

kan je die ravenberger ook in belgie krijgen? Ik eet nu danone, maar 35gr proteinen + 1.83€ de rest vind ik niet te vreten.Die kan je lekker puur eten.Het is wel "magere" met 3g vet/100g

joh, 3g vet per 100g wordt al als vette kwark beschouwd. Is op zich totaal niet erg als je bulkt, maar voor mensen die lijnen en hun vetten uit heel specifieke bronnen willen halen (zelfs voor iemand die bijna geen KH eet en wel redelijk veel vet) is het slimmer magere kwark te gebruiken met minder dan 1 gram vet per 100gram. Kijk maar eens op het lijstje.

Ravensburger lijkt me echt uit de handel te zijn gehaald van het ene moment op het andere. Overal staat nu Koning's ipv Ravensburger.

Ik wacht op bijdragen van de Vlaamse deelnemers, tot nog toe houden die zich angstwekkend stil, laat staan dat iemand het op zich neemt OOK kwark uit te lekken :mad:

Espi

Tjah, ik eet gewoon bakken aldi-kwark. Niet alleen goedkoop maar ook best lekker. Onlangs nog eens van die duurdere delhaize kwark gegeten, en heb het maar weggegooid. Het smaakte gewoon niet, plus er zat maar 7 gram eiwit per 100 gram in.

Volgens mij is de euroshopper kwark een stuk goedkoper geworden. Normaal nam ik altijd de AH kwark (93ct oid) en de ES was 72-75ct.
Afgelopen zaterdag wilde ik m'n karretje weer volladen met AH bakjes toen m'n oog op een kaartje viel dat voor de ES kwark hing: blijvend in prijs verlaag. Prijs is nu iets van 59ct.

Heb dus een lading ES bakken in de koelkast staan. Smaak is niet veel verschillend, alleen is de bak niet meer makkelijk afsluitbaar als de AH versie. Maar voor bijna de helft van de prijs doe ik daar niet moeilijk over.

btw: wie eet hier altijd AH kwark en ergert zich aan het opentrekken van de folie? Ik krijg die folie er nooit in 1x af, altijd scheurt ie voor de helft door midden en dan moet je toch nog die andere helft er weer afhalen.
De folie van de ES krijg je er wel in 1x af.

Laatst bewerkt:
Ja, maar die Euroshopper is net als Ravensburger en nu Koning's is niet hersluitbaar en je moet in feite alles in 1 keer opeten. Voor mij geen punt, ik eet die kwark binnen een paar uur toch op.
Maar idd is erg voordelig, die Euroshopper.
Het grootste probleem is vervoer: heb al eens een pak IN de winkel uit handen laten vallen en er zijn er ook al eens 1 of 2 gesneuveld in mijn fietstassen. Daar moet ik het spul zo voorzichtig (of nog voorzichtiger) vervoeren als eieren.

Espi

even een edit: de ES kwark is 59ct en niet 52-53ct als ik zei...

Heb nu ook berekend wat de prijs is per 100 gram uitgelekte kwark.. dan is het % vaste stof tenminste in iets 'vertaald' wat meteen te gebruiken is.
Ik neem tenminste aan dat er bijv. per 100gram vaste uitgelekte kwark ongeveer evenveel eiwit zit, dat loopt nl. vrij gelijk op met de opgave (wateriger kwark heeft minder opgegeven eiwit/100g dan vaste kwark).

Espi

Terug
Naar boven