AndroidHealthClinic

de hele dag door winden

D. zei:
Nee daar ook niet, maar als jij het de hele dag hebt, dus ook bij je vrienden, familie op je werk school etc. Daar pas ik voor, winden zijn echt smerig.

Zo is dat. IK heb er amper last van, en als ik dan scheten laat is het meestal al 's avonds laat als ik volgevreten ben. Van die koolhydraat scheten die met een flinke "BRRRRRRRRRRRRMMM" naar buiten komen, de druk in je buik op een heerlijke manier laten zakken maar niet echt stinken.

D. zei:
Nee daar ook niet, maar als jij het de hele dag hebt, dus ook bij je vrienden, familie op je werk school etc. Daar pas ik voor, winden zijn echt smerig.

Neej, ik heb het vooral tijdens het trainen, of dat dat nu komt omdat het na mijn avondeten is, of omdat ik meestal voor het trainen nog ff een poepie doe. Of omdat het trainen wat stress oplevert op de darmen, weet ik niet.
Maar het lijkt zich te concentreren tijdens mijn trainingstijd.

In andere situaties ben ik het volkomen met je eens D. en is het gewoon goor, maar ook dan kan je er niet altijd wat aan doen.

lekker ruften, soms el 1 flinke bel per minuut...... Komt door teveel eiwit, tevens doen krentebollen het bij mij ook super.

ps ik zou niet gaan roken bij de midzomerwok.

Had ik ook altijd last van. Nu eigenlijks bijna nooit meer.
Weet niet waar door het over is gegaan???.

'k Stink eigenlijk alleen door KH. Het lijkt erop dat er in die zuivel van je nogal veel lactose zit (melksuiker) en dat je bij te grote hoeveelheden niet genoeg lactase aanmaakt om het te af te breken.
Lactose is een disaccharide bestaande uit glucose en galactose.

Je zou eens
- wat minder zuivel kunnen nemen
- supplementeren met lactase
- langzamer drinken.. vandaar die tip met dat rietje

Ik had deze week erge last van erwtensoep die te waterig was.. ook hier gold: te veel ineens om afgebroken te worden.---> stank!
Ik neem wel standaard als ik een hoog-KH dag heb (di & za) en veel zetmeel ga eten een Jarro-zymes pil met zowel enzymen voor eiwitten, KH als vetten.

Het kan natuurlijk komen van wat je eet. Maar als je ook nog last hebt van een 'opgeblazen'buik dan kan het zijn dat je last hebt van parasieten. Dat geeft ook verschrikkelijke winden, ongeacht wat je eet.

Het kan ook nog komen door te gulzig/snel eten. Dan neem je vaak teveel lucht mee naar binnen en dat moet er ook weer uit.

jaapie zei:
Ik heb hier sinds een paar weken echt ongelovelijk last van. Het is normaal niet zo erg als je een bout laat, maar sinds een tijdje ruiken ze echt ongelovelijk chemisch. Mijn moeder zegt dat het door veel vlees eten komt. Hebben andere mensen hier ook last van?
- langzamer opbouwen, zeker als je pas met shakes of verhogen ervan begint
- geen vlees, of ander eiwit met fruit combineren, geen zuivel en fruit combi.
- minder grote concentraties eiwit in 1 maaltijd
- Minder koolhydraten bij het eiwit (vooral fructose minderen, casseine en whey minderen)
- eieren minderen (plots veel eieren eten kan ook oorzaak zijn)
- meer water drinken
- rustiger eten, beter kauwen en minder lucht binnenhappen
- minder frisdranken
- bepaalde groenten mijden

zo een paar zaken waar ik aan denk...

Leesvoer: http://www.scdiet.nl/winderigheid.php

Als je deze tips opvolgt zou het moeten minderen.

• Topic Starter Topic Starter
herma zei:
Het kan natuurlijk komen van wat je eet. Maar als je ook nog last hebt van een 'opgeblazen'buik dan kan het zijn dat je last hebt van parasieten. Dat geeft ook verschrikkelijke winden, ongeacht wat je eet.

Hoe kan ik weten of ik parasieten heb? Ik heb idd vaak een opgeblazen gevoel. Ik heb een paar weken terug verrot vlees gegeten, toen kreeg ik ook een heel erg opgeblazen gevoel en buikpijn.

Edit: iedereeen bedankt voor de tips. Ik denk niet dat het aan mijn voeding ligt eigenlijk. Omdat ik al ongeveer 3 weken hetzelfde dieeet heb en er pas 5 dagen last van heb. Ook heb ik shakes, eiwit en shakes helemaal niet verhoogd.

Ernstige shit man, ik had gister zon bestorven wilde fazant op, heb nog nooit zulke luchten verspreid...

koolhydraten kunnen gaan gisten,
eiwit kan gaan rotten
tezamen... --- DANGER Will Robinson, DANGER ---
Misschien moet je wel een waarschuwing dragen:
dwrshirt.jpg - 95437
of gewoon:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

chunky zei:
bij ons in de gym sta ik ook wel bekend als bb
barry de bunzing
ik kan er gelukkig om lachen, anderen niet zo.
Weleens geprobeerd om met squatten een scheet op te houden, no way.
niks aan te doen makker.

Barry de Bunzig haha lol. Het kan indd een handicap zijn van die chemische dampen de heel dag door.

Terug
Naar boven