Fitness Seller

de overheid.......... hoe lang nog

bur

Mr. Millionaire
Elite Member
Waardering
0
Een prachtige column van Pamela Hemelrijk in de Metro vandaag.
Kon hem jullie niet onthouden geeft helemaal mijn gevoel weer.

Ik kan de tv haast niet aanzetten tegenwoordig of mijn bloed
begint te koken. Eergisteren berichtte SBS6 over een man die
des morgens in zijn auto wilde stappen en in plaats daarvan
een zwartgeblakerde schroothoop aantrof. Onbekende “boefjes”,
zullen we maar zeggen, hadden het ding ’s nachts in de fik
gestoken. U raadt het natuurlijk al: de politie vertikte het om
langs te komen, laat staan om een onderzoek in te stellen. Wie
wél onmiddellijk in actie kwamen, dat waren de jongens van
Parkeerbeheer. Binnen een uur zat er een bekeuring van 42 euro
op de schroothoop. De parkeervergunning was namelijk niet
meer zichtbaar door de zwartgeblakerde achterruit. Een woordvoerder
van de politie deelde nog mee dat er geen sprake was
van een vergissing: regels zijn regels. Dokken.
Mijn haat tegen de boven ons gestelde autoriteiten begint
zo intens te worden dat ik er ’s nachts soms niet van kan
slapen, wilt u dat geloven? Ik moet weer tandenknarsend
denken aan de haas Flappie, die op last van de Algemene Inspectie
Dienst van het ministerie van Landbouw moest worden
weggehaald uit een woning in Grou, waar hij liefderijk was
opgenomen. Flappie was geadopteerd door de hond des huizes,
genaamd Nora. Ze waren onafscheidelijk en sliepen samen in
de hondenmand. Deze wantoestand was
bij de AID aanhangig gemaakt door de
Stichting Eekhoornopvang, die van
oordeel was dat hazen niet in gevangenschap
thuishoren. Derhalve moest Flappie
onder politiebegeleiding worden
overgebracht naar opvangcentrum De
Fügelhelling in Ureterp, waar ze Flappie
wel even zouden klaarstomen voor
terugkeer in het wildlife, zodat hij op
natuurlijke wijze aan zijn eind kon
komen met een schot hagel van prins
Willem-Alexander. Flappie is vervolgens
ondergedoken om uit handen van de
Gestapo te blijven. De hond Nora was
mad with grief en wilde geen voedsel
meer tot zich nemen.
Heer lieve heiland, verlos ons van de
do-gooders, de Maatschappelijke Organisaties,
de Raden voor de Kinderbescherming, de Meldpunten
voor Coïtusuele Intimidatie en de Diensten Maatschappelijke
Ontwikkeling die ons leven tot een hel maken! Hoeveel subsidie
zou de Stichting Eekhoornopvang jaarlijks binnenslepen?
Ik wil het niet eens meer wéten! Heer lieve heiland, ik haat ze
zo. AT5 meldde eergisteren dat de Amsterdamse gemeenteraad
bevolkt wordt door zwakbegaafde nitwits zonder enige diepgang
of dossierkennis. Niettemin toog de zender even zo vrolijk
naar het stadhuis om het raadslid Asscher (PvdA natuurlijk
weer) te bewieroken en hem een oorkonde aan te bieden. Hij
was namelijk gekozen tot Het Beste Raadslid van 2004.
Wat bezielt die kontkruipers in vredesnaam? Waarom nemen
we geen voorbeeld aan de bevolking van de
Oekraïne? Waarom gaan we niet net zo lang met z’n allen op
de Dam bivakkeren tot die misselijkmakende parasieten zijn
opgesodemieterd met hun verkennende structuurnota’s en
hun faciliterende beleidsnotities? Of beter nog: waarom stoppen
we niet gewoon massaal met belasting betalen? Onder
het motto: sluit ons maar op met z’n honderdduizenden, als
je kan. Het is de enige vreedzame manier die ik nog kan bedenken
om een onvervalste burgeroorlog te vermijden. Want
die gaat onafwendbaar komen. Bij ongewijzigd beleid.
Heer lieve
heiland, verlos
ons van de dogooders
die ons
leven tot een
hel maken.
PAMELA
HEMELRIJK
Columniste

Algemeen beleid kan geen rekening houden met het individu.

Zo'n afgebrande auto die bekeurd wordt is daar echt een schrijnend voorbeeld van.

Haas Flappie... ik heb eens in de krant gelezen van een gemeente die een rekenfout ten nadele van de gemeentekas van 0,02 euro heeft verhaald bij de betrokken huishoudens. Bedenkelijk als je weet wat het alleen al kost aan het versturen van zo'n rekening, de administratiekosten van de ambtenaren daargelaten...

Maar ja, beleid is beleid.

Geweldig stuk.
In mijn werk wordt ik dagelijks geconfronteerd met onnodige bureaucratie, interessant klinkende beleidsnota’s waar niemand een **** aan heeft en wettelijke regels en voorzieningen die elkaar bijten.
Frusterend… :(

WTF???

Ik wist wel dat 90% van de flikken gevoelloze klootzakken waren die enkel interesse hebben de kleine vis te bekeuren en te treiteren en bang zijn voor de gemiddelde crimineel/allochtoon. Maar dit slaat alles.

Dat ze dat politiebureau maar afbranden, stelletje bureaucraten. :mad:

Hier ben ik het 100% mee eens, ik kan er ook echt pissig om worden! De overheid naait de burgers financieel in alle opzichten en het ergste nog dat dat geld aangewend wordt voor middelen waar alleen enkele gestoorde lieden met teveel macht het nut van in zien en waar de burger dus weer het slachtoffer van wordt. Schoolvoorbeeld van een negatieve spiraal.
Het is toch gewoon te gek voor woorden dat iemand het in zijn botte kop haalt een afgebrande auto meteen te bekeuren en dat zoiets niet eens overruled wordt door een hoger geplaatst iemand.
Zelfde verhaal met die 70km per uur zones op de stukken versleten asfalt waar men willens en wetens genaaid wordt en wederom staat de burger machteloos.
Of wat te denken van de plannen voor nieuwe regeringsgebouwen in Den Haag. Als het UWV voor enkele tonnen ofzo wordt verbouwd staat heel Nederland op zn achterpoten maar als gebouwen die misschien 10 tot 15 jaar oud zijn tegen de vlakte worden gegooid is het prima? Tientallen miljoenen investeren in een paar lelijke torens in het centrum met alle negatieve gevolgen van dien, enkel vanwege een stel figuren die helaas de zeggenschap hebben over teveel geld dan goed voor ze is.
Het is soms maar het beste voor je bloeddruk onwetend te zijn.

tja. Triest is het wel. Het probleem is, dat bijna niemand van de uitvoerende machten (zoals politie) voor zichzelf durft te denken. Daar had ik het pas nog over met een agent -- terwijl hij me bekeurde voor fietsen zonder licht. Aardige man; legde ook uit dat hijzelf het onzin vond, maar nu eenmaal opdracht kreeg van hogerhand. Maar als pleister op de wonde deed hij zn best om de bekeuringen zo laag mogelijk te houden. Ik kreeg dus alleen een boete voor een niet-werkende koplamp. Hij stelde: "je achterlicht kon ik niet zien, dus kan ik ook niet weten of het kapot is. Dus dat zal wel goed zitten." Terwijl hij ook wel zag dat ik niet eens een dynamo heb. :)

De gewone mensen willen wel normalere regels, maar als je je baan kwijt kan raken als je de regels niet naleeft, dan is de keuze makkelijk. Iedereen zou zijn/haar afkeer van dit soort regels eens moeten laten merken door massaal op een partij te stemmen die minder van dit soort regelnichten wil hebben. VVD of zo. Zeker GEEN linkse partij.

TylW zei:
WTF???

Ik wist wel dat 90% van de flikken gevoelloze klootzakken waren die enkel interesse hebben de kleine vis te bekeuren en te treiteren en bang zijn voor de gemiddelde crimineel/allochtoon. Maar dit slaat alles.

Vlak bij me in de buurt zit een nogal beruchte straat/plein. Ik heb het meegemaakt dat de kids daar een auto in de fik hadden gestoken. De brandweer durfde eerst niet eens komen blussen, en de politie zat erbij in de auto toe te kijken hoe een maat van me een vuurwerkbom in de brandende auto flikkerde.

Ze durfden niet eens de auto uit te komen!

En oww wee als je ergens iets te lang geparkeerd staat, dan zijn ze er als de kippen bij om er een bon op te plakken. Heb ik het nog niet eens over sneaky achter de bosjes staan met een lasergun!

Die wouten durven tegenwoordig alleen nog sneaky te bekeuren en/of met veel machtsvertoon in de grijpen. Vindt je het gek dat de meesten zich niks van de wet aantrekken....mijzelf incluis.

Laat ik 1 ding uit de wereld helpen: het ligt NIET aan de wetshandhaver op straat!

Een voorbeeld:
Je komt als milieuambtenaar bij een woonadres waar vroeger een glastuinbouwbedrijf zat.
Het bedrijf is al lang en breed opgeheven. Er staat nog een oude olie tank van 5 m3 op het terrein. De tank is leeg en verkeerd verder in een goede staat (dwz niet roestig en niet lekkend). De bewoners zijn een oud echtpaar die moet rondkomen van een wao.
Al je dan naar de letter van de wet kijkt dan MOET je het echtpaar verplichten de tank te laten afvoeren en verschroten. En als ze het niet kunnen betalen dan hebben ze pech gehad, dan mogen ze desnoods een failisiment aanvragen. Als je deze situatie aan de wethouder voorlegt dan is zijn opdracht simpel: mensen moeten zich aan de regels houden, dus optreden en dwingen de tank af te voeren!

Dat is op zich al een vervelende situatie, maar het wordt nog vervelender als je het volgende leest:

Je komt als milieuambtenaar bij een woonwagenbewoner die van alles en nog wat doet op zijn terrein.
Niet alleen zijn de door hem ontplooide activiteiten in strijd met het bestemmingsplan, ook maakt hij er qua milieu een gigantisch zooitje van. De woonwagenbewoner reageert uiterst agressief op de ambtenaar, en later neemt de woonwagenbewoner nog contact op met de wethouder welke hij ook in zijn eigen taal uitlegt hoe hij over de gemeente denkt.
Wat denken jullie ijzer vriendjes en vriendinnetjes, wil de wethouder / het gemeentebestuur dat deze man net zo wordt aangepakt al het bejaarde echtpaar? NEEN!!!!! Met de woonwagenbewoner worden “convenanten” gesloten, er worden “good-will” contracten getekend en er worden toezeggingen gedaan over een nieuwe (ruimere en beter bereikbare) locatie waar hij naar toe kan verhuizen. :mad: :mad: :mad:

En dit komt overal in Nederland voor! En zeker niet alleen op het gebied van milieuwetgeving!

(de bovenbeschreven situaties zijn puur hypothetisch dan wel theoretisch…. ofzo…)

dj_phreak zei:
tja. Triest is het wel. Het probleem is, dat bijna niemand van de uitvoerende machten (zoals politie) voor zichzelf durft te denken. Daar had ik het pas nog over met een agent -- terwijl hij me bekeurde voor fietsen zonder licht. Aardige man; legde ook uit dat hijzelf het onzin vond, maar nu eenmaal opdracht kreeg van hogerhand. Maar als pleister op de wonde deed hij zn best om de bekeuringen zo laag mogelijk te houden. Ik kreeg dus alleen een boete voor een niet-werkende koplamp. Hij stelde: "je achterlicht kon ik niet zien, dus kan ik ook niet weten of het kapot is. Dus dat zal wel goed zitten." Terwijl hij ook wel zag dat ik niet eens een dynamo heb. :)

De gewone mensen willen wel normalere regels, maar als je je baan kwijt kan raken als je de regels niet naleeft, dan is de keuze makkelijk. Iedereen zou zijn/haar afkeer van dit soort regels eens moeten laten merken door massaal op een partij te stemmen die minder van dit soort regelnichten wil hebben. VVD of zo. Zeker GEEN linkse partij.
Een agent die vindt dat je geen boete mag krijgen omdat je fietslicht niet werkt? En jij ook? Mooi zo, mogen jullie alle 2 omvergereden worden door een vrachtwagen die jullie niet zag, omdat jullie fietslicht niet brandde toen het donker was :thumbs:
Maw: Slecht voorbeeld :D

Maar bv. hier in België, die superboetes. Jouw voorbeeld kost ons hier 150 euro, dikwijls zonder waarschuwing. Boetes worden overdreven, en de criminelen laat men inderdaad weer lopen...

Terug
Naar boven