XXL Nutrition

de pil (diane-35) en krachtverlies?

romina

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hallo, ik heb een vraagje over deze pil. heb deze pil zo'n 12 jaar geleden van de dokter gekregen omdat ik erg last had/heb van overbeharing en puistjes. in deze pil zit de stof cyproteronacetaat, die de invloed van de mannelijke hormonen(androgenen) in het lichaam tegen gaat. nu is mijn vraag, door deze pil te slikken, ben ik nu dan ook minder sterk dan dat ik van nature zou zijn zonder deze pil te slikken. ik doe namelijk aan sportklimmen en daar heb je ook best een dosis kracht voor nodig. of is de werking van deze pil op je androgenen verwaarloosbaar als het om krachtverlies zou gaan?
alvast bedankt voor jullie antwoord,
groetjes romina

AFAIK heeft testosteron invloed op spierontwikkeling, niet op spierkracht an sich. Mss dat je zonder pil meer aan spierontwikkeling had gehad en als gevolg daarvan meer spierkracht.

Dit is een hele wilde gok, eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee (Al bijna 10 jaar pilvrij)

hallo allemaal
ik slik nu bijna een maand de pil en ik zie geen verschil van me puisten
ik snap het niet bij iedere helpt het en bij mij niet en ik mag diana 35 maar 3 maanden slikken van me dokter dadelijk helot he tniet heb ik het dan voor niks gedaan
xx anoniem123

Kan me herinneren dat het niet direct de eerste maand hielp, maar later wel, Mischien moet je even geduld hebben en de drie maanden even afwachten. En vraag ook of je ouders, vrienden of vriendinnen verschil zien, zelf zie je alles altijd extra goed terwijl een ander er anders tegen aan kijkt.
Veel succes

Kan me herinneren dat het niet direct de eerste maand hielp, maar later wel, Mischien moet je even geduld hebben en de drie maanden even afwachten. En vraag ook of je ouders, vrienden of vriendinnen verschil zien, zelf zie je alles altijd extra goed terwijl een ander er anders tegen aan kijkt.
Veel succes

+1
Bij mij duurde het ongeveer 6 maanden vooraleer ik verbetering opmerkte met de Diane (en dan heb ik er later nog Androcur bijgehad).
Waarom mag je ze trouwens maar voor zo'n korte periode slikken?
Dan kan je ze evengoed niet nemen, vind ik.

Ik slik zelf ook al een x aantal jaren de diane pil. Mijn pukkels zijn minder, maar ik heb altijd wel een probleemgebiedje ergens op mijn gezicht. Dat hoort erbij. Ik ben ook een tijdje gestopt, toen was het veel erger. Ik ben nu bijna 30 en nog steeds pukkels. Soms word ik daar verdrietig van. Maar het is dus mogelijk. Ik maak er niet meer zo'n punt van. Als ik mijn broers zie die niet de mogelijkheid hadden een pil te slikken, kom ik er nog goed van af.

Inderdaad, in de diane zit een antagonist (een tegenwerker) van testosteron. Want testosteron is verantwoordelijk voor overbeharing en acne. Je moet voorstellen dat de testosteron bindt aan een ontvangzuignapje (de receptor) en dan zorgt voor pukkels en overbeharing (en juist haaruitval op je hoofd)(eigenlijk een uiterlijk van mannen: harige armen en kale kop). De hormonen die in de pil zitten gaan alvast op dat ontvangzuignapje zitten, zodat testosteron daar niet op kan zitten en er op die manier geen pukkels ontstaan of over/onderbeharing. Dit doet hij niet met spieren. Daarnaast is de dosis zo laag, dat je er niet op spierkracht achteruitgaat. Vrouwen kunnen echter nooit de spierkracht van mannen krijgen, wij hebben te weinig testosteron om spieren op te bouwen. Maar de pil vormt geen belemmering, echt niet.

Ik slik zelf ook al een x aantal jaren de diane pil. Mijn pukkels zijn minder, maar ik heb altijd wel een probleemgebiedje ergens op mijn gezicht. Dat hoort erbij. Ik ben ook een tijdje gestopt, toen was het veel erger. Ik ben nu bijna 30 en nog steeds pukkels. Soms word ik daar verdrietig van. Maar het is dus mogelijk. Ik maak er niet meer zo'n punt van. Als ik mijn broers zie die niet de mogelijkheid hadden een pil te slikken, kom ik er nog goed van af.

Inderdaad, in de diane zit een antagonist (een tegenwerker) van testosteron. Want testosteron is verantwoordelijk voor overbeharing en acne. Je moet voorstellen dat de testosteron bindt aan een ontvangzuignapje (de receptor) en dan zorgt voor pukkels en overbeharing (en juist haaruitval op je hoofd)(eigenlijk een uiterlijk van mannen: harige armen en kale kop). De hormonen die in de pil zitten gaan alvast op dat ontvangzuignapje zitten, zodat testosteron daar niet op kan zitten en er op die manier geen pukkels ontstaan of over/onderbeharing. Dit doet hij niet met spieren. Daarnaast is de dosis zo laag, dat je er niet op spierkracht achteruitgaat. Vrouwen kunnen echter nooit de spierkracht van mannen krijgen, wij hebben te weinig testosteron om spieren op te bouwen. Maar de pil vormt geen belemmering, echt niet.

je wilt dus zeggen dat deze antagonist niet bindt aan de androgene receptor in de spieren, maar wel aan die in de huid???
Voor zover ik weet kent de androgene receptor geen verschil tussen vormen die alleen of voornamelijk tot expressie komen in de huid, en in de spieren. En chemicalien kijken al helemaal niet ernaar of het wel of niet het gewenste orgaan is waar ze zitten,wel of ze kunnen mengen met de omgeving in het orgaan...maar cyproteron heeft een steroide structuur,en zal er weinig moeite mee hebben om de spieren in te gaan;)

Blijft inderdaad het argument nog over dat we sowieso amper testosteron hebben:(

Overigens is dit topic al oeroud, ik denk dat degene die die vraag stelde nu niet echt meer op het antwoord aan het wachten is:)

je wilt dus zeggen dat deze antagonist niet bindt aan de androgene receptor in de spieren, maar wel aan die in de huid???
Voor zover ik weet kent de androgene receptor geen verschil tussen vormen die alleen of voornamelijk tot expressie komen in de huid, en in de spieren. En chemicalien kijken al helemaal niet ernaar of het wel of niet het gewenste orgaan is waar ze zitten,wel of ze kunnen mengen met de omgeving in het orgaan...maar cyproteron heeft een steroide structuur,en zal er weinig moeite mee hebben om de spieren in te gaan;)

Blijft inderdaad het argument nog over dat we sowieso amper testosteron hebben:(

Overigens is dit topic al oeroud, ik denk dat degene die die vraag stelde nu niet echt meer op het antwoord aan het wachten is:)

Ik denk dat je gelijk hebt, ik was er ook niet zeker van. Maar ik denk echt niet dat we inboeten aan spierkracht, omdat we aan de pil zijn en minder testosteron kunnen binden aan onze spieren. Daarvoor denk ik dat de remming te minimaal is. Hmmmm, reden om eens op de NTVG site te kijken.

Ik moet zeggen dat de pil in het algemeen mijn spierkracht aanzienlijk belemmerde.. Nu heb ik de Diane pil niet gehad, maar wel een stuk of 7 andere merken in het verleden.

N.a.v. een discussie die ik gisteren voerde in de sportschool vroeg ik me af hoe het zit met Marvelon en het vasthouden van vocht / vet en de (on)mogelijkheid fatsoenlijk spiermassa aan te zetten?
Volgens een man die ik verdenk van aardig wat kennis staat Marvelon er om bekend (berucht), maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken... Dat vet- & vochthuishouding bepaald is door hormonen is me wel een keer uitgelegd, vandaar dat ik me dit afvroeg (pil - hormonen - link).

Zometeen eens uitgebreid lezen, nou alleen nog ontdekken welke pil in welke categorie valt...
Laatste keer dat ik biologie heb gehad is zo'n 15 jaar geleden, en niks van dit alles werd behandeld :o

Terug
Naar boven