Fitness Seller

De pill en andere medicijnen...

Tom1988

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
deze is meer voor de vrouwen,..

heb wat gezocht op t internet, maar kon nie tpreciens vinden wat ik wou..

kijk:
mijn vriendin slikt de pil enzo..en we doe nhet wel us zonder enzo,.. maar nu is e dus ziek ..ze heeft blaasontsteking en daarvoor slikt ze andere medicijnen.

maar weten jullie of dat de werking van de pill tegengaat??

*graag serieuze reacties...

thanks.. :)

als het goed is krijgt ze antibiotica...moet je ff bijsluiter lezen!

1 x googlen:

Wat te doen bij de interactie van de pil met een antibioticumkuur?

Er zijn zwangerschappen beschreven bij combinatie van de anticonceptiepil en bepaalde antibiotica , namelijk amoxicilline en tetracyclines ( doxycycline , minocycline en tetracycline ). Er is mogelijk een kleine verhoging van de kans op zwangerschap bij combinatie met de anticonceptiepil.
Voor meer zekerheid dat de anticonceptiepil bij combinatie met deze antibiotica voldoende betrouwbaar is, wordt het volgende geadviseerd:
Uitgangspunt is dat de pil mogelijk minder betrouwbaar is tijdens de kuur en nog enige tijd daarna totdat weer minimaal 7 pillen zijn geslikt.
Er zijn dus aanvullende maatregelen in de vorm van condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur indien na het einde van de kuur nog minimaal 7 pillen van de strip moeten worden geslikt.
Wanneer op de dag van stoppen van de antibioticumkuur minder dan 7 pillen in de strip over zijn of wanneer het einde van de antibioticumkuur in de stopweek valt, zijn er 3 adviezen mogelijk waaruit de vrouw zelf kan kiezen:

a. Menstruatie 1-7 dagen uitstellen:
Ga na het einde van de strip door met de pil totdat wel 7 pillen zijn geslikt na stoppen van de kuur. Bij de tweefasenpil en driefasenpil doorgaan met pillen van de laatste fase. De menstruatie wordt hiermee 1-7 dagen uitgesteld. Hierbij zijn condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur.

b. Menstruatie 3 weken uitstellen:
Ga na het einde van de strip direct door met een nieuwe pilstrip. Dit kan ook met de tweefasenpil en de driefasenpil. De menstruatie wordt hiermee 3 weken uitgesteld. Er is wel kans op doorbraakbloedingen. Hierbij zijn condooms nodig tijdens de kuur en tot en met 7 dagen na stoppen van de kuur.

c. Geen uitstel menstruatie:
Als de vrouw de menstruatie liever niet wil uitstellen en het normale pilschema wil aanhouden, wordt geadviseerd condooms te gebruiken tijdens de antibioticumkuur en tot en met 14 dagen daarna.

https://www.mijnapotheek.nl/shop7days/content_read.asp?ID=62

it's as simple as that!

• Topic Starter Topic Starter
thanks!

Wat de huisarts had moeten vertellen (!) is dat je beter een tijdje (ongeveer 14 dagen) met condoom kan doen. Dat moet ook nog in de bijsluiter staan (!). De meeste antibiotica gaan de werking van de pil mogelijk tegen.

Maar zo lang ze nog last heeft van die ontsteking, lijkt coïtus me niet bepaald lekker. En geheelonthouding is helemaal een mooie vorm van anti-conceptie.

SlettieBettie zei:
Wat de huisarts had moeten vertellen (!) is dat je beter een tijdje (ongeveer 14 dagen) met condoom kan doen. Dat moet ook nog in de bijsluiter staan (!). De meeste antibiotica gaan de werking van de pil mogelijk tegen.

Maar zo lang ze nog last heeft van die ontsteking, lijkt coïtus me niet bepaald lekker. En geheelonthouding is helemaal een mooie vorm van anti-conceptie.
thanks!

In de bijsluiter staat het inderdaad...

Lijkt mij inderdaad ook geen goed idee , antibiotica dood niet alleen slechte bacterien maar ook goede, maar de pil werkt hormonaal volgens mij dus is nvt :rolleyes:

martie zei:
Lijkt mij inderdaad ook geen goed idee , antibiotica dood niet alleen slechte bacterien maar ook goede, maar de pil werkt hormonaal volgens mij dus is nvt :rolleyes:
laten we het hopen :D

Idd bijsluiter lezen. Mocht je ehte zekerheid willen, zou ik het gewoon aan de huisarts vragen of de arts, die het heeft voorgeschreven.

Martie bij pilgebruik samen met antibiotica is de pil niet altijd veilig.

Meestal als ik antibiotica kreeg dan kreeg ik ook een heel boekwerk (nou ja 3 a4tje) mee over de pil en antibiotica.

Dus zou het maar gewoon veilig doen eventjes.

Wesley, dat ze een blaasontsteking heeft kan ook komen omdat jij met met je pik haar van binnen hebt vervuild :D Dus misschien is het verstandig om het voortaan altijd met een condoom te doen ;).

Nog een tip voor de volgende keer, laat haar, haar vagina in de richting van haar anus afvegen en niet andersom, zo veegt ze de bacterien van haar anus in de vagina!

@topic starter: dit is dan wel geen antwoord op je vraag maar die heb je toch al. Zoek eens info op over de Nuvaring. Dat is handiger in gebruik dan de pil. Mss interessant voor je vriendin. :)

Dan nog is nuvaring niet gelijk veilig met antibiotica

Purple zei:
Martie bij pilgebruik samen met antibiotica is de pil niet altijd veilig.

Meestal als ik antibiotica kreeg dan kreeg ik ook een heel boekwerk (nou ja 3 a4tje) mee over de pil en antibiotica.

Dus zou het maar gewoon veilig doen eventjes.
Jij hebt toch nooit coïtus???;) :D

Purple zei:
Dan nog is nuvaring niet gelijk veilig met antibiotica

Daarom zeg ik ook dat het geen antwoord is op zijn vraag. De nuvaring is gewoon handiger in gebruik dan de pil. Dus het is gewoon informatief bedoeld. De werking is gewoon hetzelfde als de pil dus verschil zal er idd niet zijn. ;)

UIk denk dat nuvaring handig is bij sommige mensen en sommige niet. Voor mij vond ik het niet prettig. Dan liever de pil.

2 Mighty Ik lees er weleens over.

Purple zei:
UIk denk dat nuvaring handig is bij sommige mensen en sommige niet. Voor mij vond ik het niet prettig. Dan liever de pil.

2 Mighty Ik lees er weleens over.
Ik schrok al......

Terug
Naar boven