AndroidHealthClinic

Nieuws De regularisatie is een groot succes: Bijna 9.000 illegalen geregulariseerd in vier maanden tijd

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...en-geregulariseerd-in-vier-maanden-tijd.dhtml

media_xl_3717799.jpg

n de eerste vier maanden van 2010 zijn 8.862 illegalen geregulariseerd om humanitaire redenen. Dat deelde de Dienst Vreemdelingenzaken mee. In heel 2009 kregen 14.830 illegalen een verblijfsvergunning om humanitaire redenen.

In de eerste vier maanden van 2010 telde de Dienst Vreemdelingenzaken 19.011 aanvragen voor regularisatie. Het exacte aantal illegale personen kan pas na de behandeling van de aanvraag worden achterhaald. In de cijfers van de aanvragen kunnen immers ook dubbeltellingen zitten.

Sinds de collectieve regularisatie in augustus 2009 van start ging, kreeg de Dienst Vreemdelingenzaken 28.351 aanvragen binnen. Dit heeft als gevolg dat het aantal aanvragen nu hoger ligt dan de vorige jaren. De regularisaties in de periode van lopende zaken gaan gewoon door omdat het gaat om de uitvoering van een eerder genomen beslissing. (belga/svm)
01/06/10 17u33

Volgens De Decker hebben 4 van die 9000 "al" een arbeidscontract.

4 al? In deze economische crisis is dat hartstikke veel!

Tijd voor een groot feest om dit succes te vieren. De rekening daarvan sturen we eveneens naar de belastingbetaler.

Jongens wat een drama is dit, in volle crisis dan nog.

Creperen? Heb je enig idee hoeveel de reis kost om naar België te komen?

En ga jij iedereen naar België halen die in de wereld ligt te creperen?

Neen, maar wat had je dan liever zelf zien gebeuren? Ik ben sowieso tegen het verdeel en heers principe waarmee de wereldpolitiek werkt, maar das een andere zaak.

Neen, maar wat had je dan liever zelf zien gebeuren? Ik ben sowieso tegen het verdeel en heers principe waarmee de wereldpolitiek werkt, maar das een andere zaak.
Elk Europees land moet een stukje (in verhouding tot hun BBP) meehelpen wat asiel betreft. Mensen die het écht nodig hebben moeten asiel kunnen krijgen. Maar terwijl de omliggende landen daar momenteel veel terughoudender in zijn heeft men in België een rampzalig beleid van open grenzen gevoerd. Dit terwijl we met een gigantische staatsschuld zitten en een enorm gat in de begroting. We kunnen amper onszelf onderhouden en toch maar asielzoekers erbij blijven nemen.

We leven nu als een gezin dat al boven haar stand leeft, met enorme schulden zit, en nu ook nog eens een heleboel gasten laat logeren op onze kosten.

Ik ben helemaal niet anti-asiel maar juist pro-asiel. Maar niet op de manier van de PS en CHD (in samenwerking met CD&V en VLD) want zo is het simpelweg niet houdbaar op lange termijn. Men zit nu met enorme kosten voor de OCMW's en gemeenten, men heeft plaatsen tekort, men moet kosten voor hotels en 500 euro per dag boetes betalen wegens geen onderdak kunnen bieden. Noem je dat verstandig asielbeleid? Ik noem dat één grote ramp.

België leeft op alle vlak boven haar stand, het gaat hier niet over asielzoekers weigeren, maar over doen wat je kan binnen je eigen limieten. Als Belg, en vooral als Vlaming betalen we ons blauw aan belastingen om dit land in leven te houden. We gooien maar met geld dat er niet is, en ondertussen hebben we de laagste pensioenen in Europa. Dit liedje kan niet blijven duren.

Het rotte van de zaak is dat er nu veel geld naar de opvang van asielzoekers gaat en dat dit verspild wordt aan veel mensen die hier (met alle begrip van hun situatie) niets te zoeken hebben.

Het is belangrijk om mensen die goede redenen hebben om asiel aan te vragen te kunnen opvangen. Het gebrek aan middelen hiervoor is grotendeels te wijten aan het feit dat er geen uitwijsbeleid is. Moest men beter schiften en op een paar maanden tijd een uitwijzingsprocedure kunnen uitvoeren voor degenen die geen asiel kunnen krijgen dat zou dit ten goede komen aan degene die wel de hulp nodig hebben.

Belgie heeft al een schuld van meer dan 100% van het BPP. Goed bezig. :roflol:

Elk Europees land moet een stukje (in verhouding tot hun BBP) meehelpen wat asiel betreft. Mensen die het écht nodig hebben moeten asiel kunnen krijgen. Maar terwijl de omliggende landen daar momenteel veel terughoudender in zijn heeft men in België een rampzalig beleid van open grenzen gevoerd. Dit terwijl we met een gigantische staatsschuld zitten en een enorm gat in de begroting. We kunnen amper onszelf onderhouden en toch maar asielzoekers erbij blijven nemen.

We leven nu als een gezin dat al boven haar stand leeft, met enorme schulden zit, en nu ook nog eens een heleboel gasten laat logeren op onze kosten.

Ik ben helemaal niet anti-asiel maar juist pro-asiel. Maar niet op de manier van de PS en CHD (in samenwerking met CD&V en VLD) want zo is het simpelweg niet houdbaar op lange termijn. Men zit nu met enorme kosten voor de OCMW's en gemeenten, men heeft plaatsen tekort, men moet kosten voor hotels en 500 euro per dag boetes betalen wegens geen onderdak kunnen bieden. Noem je dat verstandig asielbeleid? Ik noem dat één grote ramp.

België leeft op alle vlak boven haar stand, het gaat hier niet over asielzoekers weigeren, maar over doen wat je kan binnen je eigen limieten. Als Belg, en vooral als Vlaming betalen we ons blauw aan belastingen om dit land in leven te houden. We gooien maar met geld dat er niet is, en ondertussen hebben we de laagste pensioenen in Europa. Dit liedje kan niet blijven duren.
Poeh dat klinkt best zuur, ben blij dat ik geen belg ben..

Poeh dat klinkt best zuur, ben blij dat ik geen belg ben..
Volgens sommigen gaat België dezelfde kant op als Griekenland, als we verder doen zoals we bezig zijn. De reden is bekend: België is een kunstmatig land dat eigenlijk twee democratieën probeert samen te houden, met elk verschillende noden. Daardoor blokkeert alles op federaal niveau en kan er zelden nog behoorlijk bestuurt worden. Op dit moment is het voor Griekenland zelfs eenvoudiger om uit het moeras te geraken. Hoog tijd dus dat alle Belgen gaan beseffen dat die staatshervorming broodnodig is, en bij voorkeur volgens een puur confederaal model.

• Topic Starter Topic Starter
de kredietverlaging van S&P voor het Brussels gewest is sinds vandaag ook al weer een feit. Ik hoop echt dat NVA op de verkiezingen als een bom inslaan en samen met LDD en Vlaams Belang meerderheid halen om de zaken eens op orde te stellen.

Stem voor het eerst rechts deze verkiezingen. Brussel is op kleine schaal het bewijs dat het beleid inzake vreemdelingen helemaal faalt. Ik zie daar geen multiculturele samenleving in die hoop criminaliteit. Die zachte aanpak om mensen hier te integreren trekt ook op niets. Als ik emigreer en men maakt het mij makkelijk in mijn nieuw thuisland, dan zie ik geen reden waarom ik me zou integreren, het komt toch vanzelf. Ik begrijp migranten wel dat ze betere oorden willen opzoeken en naar hier komen, maar ik begrijp ook dat we niet oneindig veel plaats én kapitaal hebben. Bovendien zoals BigT zegt (moet karma verdelen over andere mensen blijkbaar), België zijn 2 democratiëen die elkaar gewoon tegenhouden op vlak van beleids- en economische doelstellingen.

Laatst bewerkt:
Voor de eerste keer vlaams belang denk ik. Tegen de tijd dat ik gedaan heb met studeren is België naar de kloten. Door die vreemdelingen maar vergunningen en geld te geven.
Om nog maar te zwijgen wat voor krapuul er tussen zit. Helaas kan ik niet voor een partij stemmen die het idee van een 2e holocaust wel ziet zitten.

Altijd jammer van die rechtse stemmen die naar VB gaan, een partij die geen macht heeft en waardoor je stem dus sowieso de vuilbak ingaat en niks kan veranderen. Dan liever alternatieven als LDD, NVA.

& we leven in een goed land!

Terug
Naar boven