AndroidHealthClinic

Nieuws De regularisatie is een groot succes: Bijna 9.000 illegalen geregulariseerd in vier maanden tijd

Schuld zit grotendeels bij bevolking zelf (obligaties etc..) dus imo moet je dat relativeren

Laatst bewerkt:

Lekkere bron. Ik ga er vanuit dat de meeste schuld van de overheid bij de banken en pensioenfondsen zit. Zo is het in Nederland ook.

Als de overheid default dan kan je lachen. Overigens verwacht ik dat niet.

Schuld zit grotendeels bij bevolking zelf (obligaties etc..) dus imo moet je dat relativeren
Obligatie = schuldbewijs dat jij als burger krijgt wanneer je geld leent aan de overheid. Die schulden zullen dus ooit terugbetaald moeten worden door de overheid. Om dat überhaupt te kunnen moet je overschotten boeken op de jaarlijkse begroting, maar zelfs een begroting in evenwicht lukt niet meer in België.

Overheid is verplicht om obligaties terug te betalen op de vervaldatum. Couponrente wordt ook gewoon vergoed. Overheden horen bij de beste betalers die er zijn.

Belgie mag trouwens trots zijn, een mooie 10de plaats qua schuldquote als je het wereldwijd bekijkt.

Laatst bewerkt:
National debt is de schuld die de overheid heeft. Zou maar eens beter opletten op school.

Volgens mij bedoelt hij dat de schuld grotendeels gedragen wordt door de bevolking. Oftewel dat de bevolking het grootste deel van de obligaties in handen heeft.

Ik las ergens dat 56% van de Belgische staatsobligaties in buitenlandse handen is (daar was gisteren trouwens een persconferentie over vanwege de politieke instabiliteit).

Edit: hier dus: [Link niet meer beschikbaar]

Ik weet alleen niet of dat nu een voordeel of nadeel is? Volgens mij gaat het er meer over dat die staatsschuld gewoon te hoog is...

Ik las ergens dat 56% van de Belgische staatsobligaties in buitenlandse handen is (daar was gisteren trouwens een persconferentie over vanwege de politieke instabiliteit).

Edit: hier dus: [Link niet meer beschikbaar]

Ik weet alleen niet of dat nu een voordeel of nadeel is? Volgens mij gaat het er meer over dat die staatsschuld gewoon te hoog is...

Het zegt niet zo heel veel. Ik denk dat bij de meeste landen de staatsschuld voor het grootste deel in handen is van het buitenland. Overigens zie ik ook in dat bericht dat particuliere beleggers slechts 1,7% van de staatsschuld dragen. Het overgrote deel zit gewoon bij de banken en pensioenfondsen.

Altijd jammer van die rechtse stemmen die naar VB gaan, een partij die geen macht heeft en waardoor je stem dus sowieso de vuilbak ingaat en niks kan veranderen. Dan liever alternatieven als LDD, NVA.

Dat is net een van de redenen waarom ik op het belang stem. Dat cordon sanitaire is zo ongelooflijk on-democratisch. Blijven negeren en uiteindelijk zal het wel weg gaan, en het irritantste van al is dat het nog werkt ook. Al jaren zit het belang dit te voorspellen en ze worden gewoon genegeerd, racist genoemd. En nu is het feitelijk al te laat, het is niet meer op te lossen en nu gaan andere partijen plots doen alsof ze het licht hebben uitgevonden en dat ze het is zullen oplossen ookal hebben ze het zelf zo erg laten komen.

En wat gaan ze nu doen met N-VA? Allemaal zijn ze zo ongelooflijk jaloers op De Wever en zijn succes, de meeste zien het land liever kapot gaan dan dat De Wever, N-VA het 'oplost'. Ik ben een grote voorstander van de N-VA en ik hoop dat ze werkelijk iets zullen kunnen doen, maar uiteindelijk zullen ze toch gwn geblokkeerd worden, je kan niets alleen en dat is het grote probleem.

En dat er dan nog mensen zijn dat links stemmen dat kan ik echt niet snappen. Als je er dan met zo iemand eens over spreekt komt er alleen 'ja ma iedereen verdient toch een schoon land', of zo'n zever uit.

Ik snap dan ook niet wat er mis is met 'eigen volk eerst'. Eerst zien dat je eigen volk genoeg heeft en dan anderen helpen, anders kan het gewoon niet werken. Zoals jij zei, We leven nu als een gezin dat al boven haar stand leeft, met enorme schulden zit, en nu ook nog eens een heleboel gasten laat logeren op onze kosten.

Maarnee, dan ben je een racist.

• Topic Starter Topic Starter
ik snap ook niet dat mensen op dit moment links stemmen. Meestal ook mensen die de politiek totaal niet volgen en dus helemaal nix kunnen leren over wat er de afgelopen jaren gebeurd is. Jammer genoeg is dit een heel groot deel van de bevolking waardoor dus ook een heel groot deel van dat groot deel van de bevolking eigenlijk stemt op een partij waarop ze niet zouden stemmen als ze de politiek wel gevolgd hadden.

Mooiste zou zijn dat LDD, VB en NVA 50% halen. Niet dat ze per se samen een regering moeten vormen maar zo hebben ze in ieder geval de macht achter de hand. Zal wel niet gebeuren waardoor ik vrees dat het met NVA alleen niet gaat lukken omdat de traditionele partijen weer in de weg zullen willen lopen.

ik stem nva; de decker is 'planloos populist in mijn ogen, en kan niet groter worden dan nva: tevens de decker en de wever zijn denk ik te grote karakters om samen te zitten, vb krijg in de morgen nog 4 % :D,
ik snap ook niet we nu nog links kan stemmen: groen = verloren stem en heeft op dit moment zelf nog niet economie in het achterhoofd,
spa wordt grootste concurent van nva en ik hoop dat ze geen 20% halen anders is't weer omzeep. Sp-a is een partij van toegevers en er komt nooit vervolg op bhv etc met die aan de macht.
leve N-va en geert bourgious

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag is er debat op vtm met alle kopstukken.
Gisteren was er ook al een debat, groen had geloof ik echt nix nuttigs gezegd :')
Maar groen krijgt veel stemmen van vreemdelingen, en ik denk dat ze de groei van hun partij proberen te verwezenlijken door zich wat te richten op die groeiende groep van de bevolking. Maar eigenlijk heeft groen totaal geen verstand van zaken.

Vrijdag is er debat op vtm met alle kopstukken.
Gisteren was er ook al een debat, groen had geloof ik echt nix nuttigs gezegd :')
Maar groen krijgt veel stemmen van vreemdelingen, en ik denk dat ze de groei van hun partij proberen te verwezenlijken door zich wat te richten op die groeiende groep van de bevolking. Maar eigenlijk heeft groen totaal geen verstand van zaken.

idd ,maar vtm en politiek is als superdudes en beenspieren, da ga nie echt goed samen. zondag was er ook een debat de winter tegen ho shit die voorzitter van groen :D, en die werd echt zwaar onderuit gehaald :D

Ook tijd voor een deregularisatie in belgie???

Willen de Belgen dat?

Terug
Naar boven