XXL Nutrition

De shake in de ochtend??

Zepp

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
70kg
Ik had een vraagje en ik weet dat het al vaker is besproken, maar ben sinds kort begonnen met fitnesse, en wil graag met shakes beginnen, maar ik lees meerdere keren dat je hem sochtends ook moet nemen,
Ten eerste : waarom moet dit?
Ten 2de : moet je dit nou '' elke '' ochtend of alleen de ochtende waarop je later ook echt gaat trainen?

Groeten en alvast bedankt , Zepp

Dit moet vooral om de fabrikanten van de shakes een goeie omzet te geven :D

Zorg dat je gewoon een goed voedingsschema hebt met voldoende eiwitten gedurende de dag, DAT is je basis, en verantwoordelijk voor het overgrote deel van je vooruitgang (en hard trainen natuurlijk)
En wil jij een shake bij je ontbijt of gooi je wat poeder door je brinta, prima, komt het beter uit om er voor of na de training een te drinken, ook goed, en wil je geen shakes nemen en kom je aan je eiwitten uit normale voeding, prima zo.

Als je net begint krijg je (te) veel informatie, die zo een minimale invloed heeft op je vooruitgang dat het alleen maar verwarrend werkt.... stick to the basics!!

Stickies en Search boven in.

's ochtends heb je lange tijd geen eten gehad en wil je eiwitten die snel worden opgenomen

(evenveel moeite om bovenstaande zin te typen dan: "lees de stickies" en is minder vervelend zo)

's ochtends heb je lange tijd geen eten gehad en wil je eiwitten die snel worden opgenomen

(evenveel moeite om bovenstaande zin te typen dan: "lees de stickies" en is minder vervelend zo)
Denk je werkelijk dat het uitmaakt voor je lichaam of je nou zogenaamde 'snelle' eiwitten uit een poeder haalt of gewoon eieren/ander vast voedsel eet?

... want???
Tot de opkomst van whey proteine (10/15 jaar geleden max denk ik) of het recente peptopro, bestonden er geen bodybuilders, de groei werd totaal teniet gedaan door die andere eiwitbronnen die als ontbijt genuttigd werden....
Sterker nog, als je een uur langer op je bed blijft liggen als anders, zonder die magische shake, dan is heel de week trainen voor niks geweest, blijft er niks van je over....
Of zou het misschien allemaal wel meevallen???

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, het is idd gwoon heel nieuw voor me allemaal , te veel info, net als voedingsschema's enzo , voor mijn wete eet ik op dit moment, echt slecht.. zou niet weten wat ik moet gaan eten enzo..

... want???
Tot de opkomst van whey proteine (10/15 jaar geleden max denk ik) of het recente peptopro, bestonden er geen bodybuilders, de groei werd totaal teniet gedaan door die andere eiwitbronnen die als ontbijt genuttigd werden....
Sterker nog, als je een uur langer op je bed blijft liggen als anders, zonder die magische shake, dan is heel de week trainen voor niks geweest, blijft er niks van je over....

srs brah??

mini-voorbeeldje:

Als bodybuilder won Schwarzenegger vele prijzen:
  • 1964 Jr. Mr. Austria
  • 1965 Mr. Styria
  • 1965 Jr. Mr. Europe
  • 1966 Mr. Europe Amateur
  • 1966 Best Built Man of Europe
  • 1967 NABBA Mr. Universe Amateur
  • 1968 NABBA Mr. Universe Professional
  • 1968 IFBB Mr. Universe
  • 1968 IFBB Mr. International
  • 1969 IFBB Mr. Universe Pro
  • 1969 NABBA Mr. Universe Pro
  • 1969 Mr. Europe Professional
  • 1970 NABBA Mr. Universe Professional
  • 1970 AAU Mr. World Professional
  • 1970 IFBB [Link niet meer beschikbaar]
  • 1971 IFBB Mr. Olympia
  • 1972 IFBB Mr. Olympia
  • 1973 IFBB Mr. Olympia
  • 1974 IFBB Mr. Olympia
  • 1975 IFBB Mr. Olympia
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mm, nee geen bb toen nee.. zekers. 2011 - 1964 = .......

Oja, gewoon een goed ontbijt maken met een shake er-achter-aan.. en dan eventueel nog 1tje voor het trainen (of na, net wat je zelf wilt.)

Shakes zijn niet zo belangrijk als je denkt man, gewoon een schema maken met wat je eet, en dan kijken of een shake nodig is.

(zoek-functie gebruiken = baas)

Groetjes bartje xxx

srs brah??

mini-voorbeeldje:

Als bodybuilder won Schwarzenegger vele prijzen:
  • 1964 Jr. Mr. Austria
  • 1965 Mr. Styria
  • 1965 Jr. Mr. Europe
  • 1966 Mr. Europe Amateur
  • 1966 Best Built Man of Europe
  • 1967 NABBA Mr. Universe Amateur
  • 1968 NABBA Mr. Universe Professional
  • 1968 IFBB Mr. Universe
  • 1968 IFBB Mr. International
  • 1969 IFBB Mr. Universe Pro
  • 1969 NABBA Mr. Universe Pro
  • 1969 Mr. Europe Professional
  • 1970 NABBA Mr. Universe Professional
  • 1970 AAU Mr. World Professional
  • 1970 IFBB [Link niet meer beschikbaar]
  • 1971 IFBB Mr. Olympia
  • 1972 IFBB Mr. Olympia
  • 1973 IFBB Mr. Olympia
  • 1974 IFBB Mr. Olympia
  • 1975 IFBB Mr. Olympia
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mm, nee geen bb toen nee.. zekers. 2011 - 1964 = .......

Oja, gewoon een goed ontbijt maken met een shake er-achter-aan.. en dan eventueel nog 1tje voor het trainen (of na, net wat je zelf wilt.)

Shakes zijn niet zo belangrijk als je denkt man, gewoon een schema maken met wat je eet, en dan kijken of een shake nodig is.

(zoek-functie gebruiken = baas)

Groetjes bartje xxx

Bedoeld hij niet daarvoor ook prima bodybuilders waren.

u zegt:

"Tot de opkomst van whey proteine (dus alle jaren voor de 'eerste' shakes' werden geproduceerd) bestonden er geen bodybuilders.

of ben ik nou echt zo gek wakker geworden hehe :D srs

OOOOOOOOH hehe,
"Sterker nog, als je een uur langer op je bed blijft liggen als anders, zonder die magische shake, dan is heel de week trainen voor niks geweest, blijft er niks van je over....
Of zou het misschien allemaal wel meevallen"

dit was de qoute die ik totaal verkeerd las, ik begrijp al wel wat je zegt.

easy way; toen had je nog geen 'magische shakes'.. en toen bleven ze ook groot?

Laatst bewerkt:
Krijgen we weer een hele discussie over muggezifterij hoor ... de theorie ridders zijn weer paraat.

Hij vraagt waarom ze dat zeggen, en ik geef het simpel antwoord. Klaar
En idd, als je er iets bij eet wordt de opname vertraagd en ja je kan er best zonder

En nee, vroeger bestonden er GEEN bodybuilders zoals die vandaag bestaan.
Dus je mag rustig mee evolueren hoor

... want???

De eerste eiwit shakes(geen Whey) bestonden al in de jaren '60.(niet te zuipen behangplak!) Voor die tijd waren er geen Bodybuilders!:D

Na een uurtje of 8/9 geen voedsel te hebben genuttigd is het goed om zo snel mogelijk weer je aminozuur gehalte in het bloed op peil te brengen. Dat kan door ''gewoon'' voedsel of door een aminozuur /Whey supplement. Voordeel daarvan is dat je je dag kick-start omdat dit relatief snel in je bloed opgenomen wordt in tegenstelling tot de eiwitten in de meeste vast voedsel bronnen. Maar het kan allebei dus, zolang je maar een goede dosis eiwit binnenkrijgt bij het ontbijt.:)

Terug
Naar boven