XXL Nutrition

De t*ring Zeg!!

de fxp-scene of site-scene zijn gewoon de beste . alle warez op inet komt daar vandaan, zonder release groupen in de site scene en het vespreiden in de fxp scene had kazaa of torrents nooit kunnen bestaan :cool:

Kazaa is toch al helemaal stuk? :D

In het n00b-blaadje Computer Idee staat deze week een tutorial over bin/altbinaries downloaden. Het stuk begint al met een statement: 'Er gaat nogal eens wat fout bij het downloadenvan deze bronnen'. Vandaar ook het hele pakket repareer-maatregelen.
Ik vraag me af waarom die bronnen de films/warez etc niet als 1 file kunnen aanbieden.
Hoe meer splits des te meer kans op fouten.

Omdat over Usenet vooral grote files worden aangeboden. Zo groot dat 1 bitje verkeerd een hele download corrupt kan maken, beetje zonde om een hele film van 4,3 Gb te downen en er dan achter te komen dat je de film niet kan uitpakken. Nu download je opgedeelde files en eigenlijk hoe meer opgesplitst des te beter. Ook omdat velen hun eigen provider gebruiken voor Usenet. Hoop providers geven nieuwsgroepen maar gedeeltelijk door. Kans dat je files mist is groot bij normale providers, daarom moet je altijd een commerciele nieuwsboer op de achterhand hebben. Ik heb die als 1ste aanbieder eigenlijk, maar er zijn er genoeg die alleen fills halen bij die commerciele aanbieder en de rest via hun eigen provider.

Usenet is veruit het grootste qua aanbod en waarschijnlijk ook het grootste qua afnemers. Goede warezsites zoeken kost tijd, goede torrentsites zoeken ook. Een goede geindexeerde newssite kost amper tijd, die heeft namelijk niet hetzelfde probleem als de rest. Ze gaan niet down. Usenet is ondanks de grootte vrij ondergronds, alhoewel het langer bestaat dan welk Internetmedium voor warez dan ook. FTP bestond al eerder, maar de eerste warez ftp komen uit de Amiga tijd begin jaren 90. Toen was er al een hele scene op Usenet, dezelfde scene die overigens ooit ook warezsites beheerden. Maar die sites zijn al lang down, usenet bestaat nog.

• Topic Starter Topic Starter
den_dimi zei:
als je het niet kan hebben, zal ik de warez wel voor mezelf houden... :cool:

Ik ben een dagje weg en er hangen 25 reacties aan :roflol:

Dat is meer dan aan die 2 pagina's topics bij elkaar :D

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Rob's hobby is mijn posts opzoeken en vervolgens zeuren als een oude knar, al slaat het niet echt op de inhoud; als er maar gezeken kan worden.

Beste Rob, je vergelijking gaat niet op. Ik plaats niet elke bloot-link in een nieuwe thread maar alles bij elkaar. Zo bespaar je aardig wat ruimte.

Rob heeft wel een punt want voor elk scheel wijf word tegenwoordig een topic geopend waardoor echte goede topics veel eerder wegzakken.

DBC01 zei:
Je zou het inderdaad gaan denken met al dat gezever en gemauw op de extraatjes die je een ander aanbiedt.
Maar ik zever niet en mauwen doe ik al helemaal niet. Maar het viel me gewoon op dus ik dacht: Hee ik zal eens vragen wat er aan de hand is..

DBC01 zei:
Rob's hobby is mijn posts opzoeken en vervolgens zeuren als een oude knar, al slaat het niet echt op de inhoud; als er maar gezeken kan worden.

It's all about entertainment!

Ennuh, ik kan zo denk ik honderd van je topics uit het geile hanenhok plukken die worden geopend voor een linkje naar 1 of ander bloot wijf. Je kan dan ook gewoon reageren in een ander oud topic van je en die links daar in knallen. Maak van mijn part een groot 'dbc links naar blote wijven' topic of zo.

Laatst bewerkt:
Rob G zei:
It's all about entertainment!

Ennuh, ik kan zo denk ik honderd van je topics uit het geile hanenhok plukken die worden geopend voor een linkje naar 1 of ander bloot wijf. Je kan dan ook gewoon reageren in een ander oud topic van je en die links daar in knallen. Maak van mijn part een groot 'dbc links naar blote wijven' topic of zo.

Dat lijkt me wel wat. Serieus! :thumb:

Maar dat mag dan niet alléén voor mij gelden omdat ik ik ben hè, dan moeten andere multi-posters in het Geile Hanenhok dat ook maar doen.
En dan krijg je het: Niet iemand een plek toewijzen omwille van een mening over die persoon maar uit praktische overwegingen.

Het bekende verhaal van persoon A die een grapje maakt dat niet aankomt bij persoon B, die vraagt wat het inhoudt. Persoon A legt uit dat het maar een geintje was. En vervolgens maakt persoon B de weken erna de meest walgelijke opmerkingen, beledigt persoon A en roept dan steeds dat het 'maar geintjes zijn, toch?'.

Ja, ik weet het ik post de laatste tijd veel in het G Hanenhok, ik zal het wat kalmer aan doen :D
Alles in 1 post plaatsen lijkt me ook niks ???

Rebel_x zei:
Ja, ik weet het ik post de laatste tijd veel in het G Hanenhok, ik zal het wat kalmer aan doen :D
Alles in 1 post plaatsen lijkt me ook niks ???

Nee joh, in principe is dat ook onzin.
Er moet op z'n minst 'moderator' onder Rob z'n naam staan als ie dat wil bewerkstelligen :D

Ik plaats de laatste tijd per post minimaal 5-20 links, afkomstig van 3 verschillende bronnen, en niet de eerste-de-beste Google-link zoals mannetje-zeurpiet graag beweert.
Dat is wel genoeg dacht ik zo.

Terug
Naar boven