XXL Nutrition

De ultieme mood booster stack!!!

• Topic Starter Topic Starter
Ok, maar lieft ook mucuna en 5HTP samen met de picamillon nemen en dan terug reporten hoe het werkte:p. Het is juist de combo van die 3 dingen wat het goed zou moeten maken.

Zit blijkbaar wel een hele hoop in.

Ok, maar lieft ook mucuna en 5HTP samen met de picamillon nemen en dan terug reporten hoe het werkte:p. Het is juist de combo van die 3 dingen wat het goed zou moeten maken.

Zit blijkbaar wel een hele hoop in.

Zeker, dat wordt wel pas iets voor over een aantal maanden!

Lees trouwens een interessante post op BB.com forum, die je verhaal bevestigd. Denk dat ik er ook een choline bron naast zet. Dan heb je echt een ultieme "neurotransmitter" combi:P

First and foremost, run this information by your physician prior to making any decicions.
Avoid administering 5-HTP, levodopa, and/or tyrosine as standalone supplements.

Long-term 5-HTP administration depletes dopamine concentrations.

Long-term levodopa depletes serotonin concentrations.

Long-term tyrosine depletes serotonin concentrations.

Mucuna pruriens is extremely effective as it contains high concentrations of levodopa [which is a direct precursor of dopamine] however, I would highly suggest adding 5-HTP to counteract long-term tyrosine-mediated serotonin depletion. Additionally, I would suggest adding EGCG, as it will inhibit the peripheral clearance of dopamine by Catechol-O-methyl transferase (COMT), which in turn increases levodopa's entry into the brain and subsequent conversion to dopamine. Also, I would suggest adding lecithin to accelerate acetylcholine synthesis.

St John's wort, SAMe, and B-6 will work synergystically with the aforementioned protocol.

Laatst bewerkt:
Juist, als je enkel 5HTP or LDOPA neemt dan verminder je ofwel dopamine ofwel serotonine omdat het enzym dan dat die stoffen omzet dan bezet word daar 1 bepaalde stof.
Choline zou er idd ook bij passen, acetylcholine verminder dopamine maar door LDOPA te supplementeren voorkom je dat, alles werkt dus enorm synergetisch.

Een endorphine en anandamide precursor zou de combo pas helemaal compleet maken haha, alleen spijtig dat die niet ter beschikking zijn.:p

EGCG onderdrukt niet alleen COMT maar ook het enzyme in het lichaam wat LDOPA en 5HTP al omzet voordat ze in de hersenen geraken, must add dus!

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Sint jans kruid verhoogt de densiteit van de serotonine receptoren en zou dus ook tolerantie kunnen tegengaan, ook een goeie add on dus.

Damn, ik heb net mijn producten bij Vitacost beseld, had dit beter eerst gelezen :)

Is dit een zelfgemaakte stack of is hij zo beschikbaar? Alsook zijn er bepaalde vormen waarop ik moet letten zoals bij de GABA ?

Damn, ik heb net mijn producten bij Vitacost beseld, had dit beter eerst gelezen :)

Is dit een zelfgemaakte stack of is hij zo beschikbaar? Alsook zijn er bepaalde vormen waarop ik moet letten zoals bij de GABA ?

Zelf ontworpen:cool:. Dus je zal alle ingredienten apart moeten kopen.

Gewone GABA is nutteloos, ofwel picamillon ofwel pharmagaba heb je nodig.

Ziet er interessant uit, zal het morgen eens allemaal goed doorlezen. Die natuurlijke variant zou ik wel eens proberen als het niet te prijzig is.

Neem nu wel L-tryptofaan maar dat is onschuldig en onschadelijk zeker in combinatie met deze middelen of niet?

Je vindt het op zijn minst niet een beetje vreemd om als niet-wetenschapper even een zelfbedachte stack van stoffen voor te stellen, die nooit getest is, waarvan je niet zeker weet wat voor eindresultaat het zal hebben op het lichaam, en om vervolgens te vragen of iemand het wilt proberen? ;)

Je vindt het op zijn minst niet een beetje vreemd om als niet-wetenschapper even een zelfbedachte stack van stoffen voor te stellen, die nooit getest is, waarvan je niet zeker weet wat voor eindresultaat het zal hebben op het lichaam, en om vervolgens te vragen of iemand het wilt proberen? ;)

Nope, je mag altijd met een potentieel gevaarlijke interactie afkomen, heb mn huiswerk gedaan.;)

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Ziet er interessant uit, zal het morgen eens allemaal goed doorlezen. Die natuurlijke variant zou ik wel eens proberen als het niet te prijzig is.

Neem nu wel L-tryptofaan maar dat is onschuldig en onschadelijk zeker in combinatie met deze middelen of niet?

In principe gaat L-tryptofaan niet veel nut hebben in deze combo omdat je al 5HTP neemt, de combo is niet gevaarlijk omdat tryptofaan serotonine op dezelfde manier verhoogt als 5HTP, alleen in veel meer beperkte mate omdat tryptofeen nog enkele meer stappen moet ondergaan.

---------- Toegevoegd om 00:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:16 ----------

Bovendien bigT zijn er massas sups die veel meer dingen bij mekaar gooien dan mij met er nog minder wetenschap achter gewoon omdat meer beter zou zijn.
En reken er maar niet op dat die samengesteld zijn door wetenschappers.

Alle sups werken synergetisch van mijn combo en pharmacologish gezien is er geen kans op gevaarlijke interacties.

Ik veronderstel dat je ergens wel begrijpt dat een theoretische benadering niet altijd overeenkomt met een praktisch resultaat? In vivo kan allerlei onverwachte interacties teweeg brengen. Vandaar de proeven op mens en dier voor er wat op de markt komt.

Ik veronderstel dat je ergens wel begrijpt dat een theoretische benadering niet altijd overeenkomt met een praktisch resultaat? In vivo kan allerlei onverwachte interacties teweeg brengen. Vandaar de proeven op mens en dier voor er wat op de markt komt.

Ja zeker, en wist jij dat geen enkele van die bodybuildingsups die een combinatie van natuurlijke extracten bevatten zijn getest op dieren?
Mijn combo is dus niet gevaarlijker dan bv No xplode of andere sups die een mix van een hoop ingredienten bevatten.

Laatst bewerkt:
Zijn deze supps eigenlijk bewezen te werken (as in: beter dan een placebo) bij 'normale' mensen?

Ik weet bv dat piracetam eigenlijk alleen bewezen heeft te werken bij mensen met alzheimer toch? Heb het goedje zelf een periode geprobeerd, niet echt het idee dat ik er wat van merkte. Nam het toen maar als antikater middel, na een avondje drinken en feesten wat vitamine b, water en piracetam. Dat was toch wel een goede combo.

Ja zeker, en wist jij dat geen enkele van die bodybuildingsups die een combinatie van natuurlijke extracten bevatten zijn getest op dieren?
Mijn combo is dus niet gevaarlijker dan bv No xplode of andere sups die een mix van een hoop ingredienten bevatten.
Gewoonlijk zijn de afzonderlijke stoffen in supplementen uitvoerig in studies onderzocht. Nieuwe supplementen moeten ook altijd eerst goedgekeurd worden alvorens ze op de markt mogen verschijnen. Echter hier werkt geen enkel controlemechanisme. Mensen moeten maar aannemen dat jij het globale effect voldoende begrijpt en dat het allemaal zonder risico is.

Nu zal jij je best wel goed verdiept hebben in verschillende drugs en stoffen, maar je hebt geen diploma oid om deze stoffen te mengen en voor te schrijven.

Verder is het logisch dat je dit eerst zelf gebruikt voor je anderen vraagt om het te proberen, anders wekt het niet bepaald vertrouwen ;)

Gewoonlijk zijn de afzonderlijke stoffen in supplementen uitvoerig in studies onderzocht. Nieuwe supplementen moeten ook altijd eerst goedgekeurd worden alvorens ze op de markt mogen verschijnen. Echter hier werkt geen enkel controlemechanisme. Mensen moeten maar aannemen dat jij het globale effect voldoende begrijpt en dat het allemaal zonder risico is.

Nu zal jij je best wel goed verdiept hebben in verschillende drugs en stoffen, maar je hebt geen diploma oid om deze stoffen te mengen en voor te schrijven.

Verder is het logisch dat je dit eerst zelf gebruikt voor je anderen vraagt om het te proberen, anders wekt het niet bepaald vertrouwen ;)

Die sups zijn al jaren op de markt BigT...

Nu mn topic uit!:shoot::D

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Zijn deze supps eigenlijk bewezen te werken (as in: beter dan een placebo) bij 'normale' mensen?

Ik weet bv dat piracetam eigenlijk alleen bewezen heeft te werken bij mensen met alzheimer toch? Heb het goedje zelf een periode geprobeerd, niet echt het idee dat ik er wat van merkte. Nam het toen maar als antikater middel, na een avondje drinken en feesten wat vitamine b, water en piracetam. Dat was toch wel een goede combo.

Apart zullen ze niet veel doen maar in combo zullen ze synergetisch werken en normaal zeker goed werken bij "normale" mensen ook. Je verhoogt hiermee serotonine, dopamine en GABA wat synergetisch zal werken.

Piracetam werkt bij mij ook amper (mss wat extra helderheid) maar het is ook gwn zwak spul. Enkel goed om neurotoxiticiteit tegen te houden van drugs/alcohol en katers.

5HTP en mucune zullen op zichzelf niet veel doen omdat ze al omgezet worden in serotonine/dopamine in de maag, nu met EGCG geraken ze wel in hersenen omdat de omzetting in de maag word tegengehouden, en dus zal het beter werken.

Oh ja, je hebt een mucuna extract nodig dat gestandariseerd is op LDOPA voor een goed effect te hebben.

Ik zal het zelf binnekort wel proberen en laten weten hoe het werkte.

Laatst bewerkt:
Die sups zijn al jaren op de markt BigT...

Nu mn topic uit!:shoot::D
Je bedoelt supps met de door jou vermeldde stoffen? Dat zou jouw proefkonijn inderdaad wel enige geruststelling bezorgen ;)

Ik moet jouw posts toch controleren, jij bent in staat mensen te drogeren met ogenschijnlijk onschuldige stoffen :D

Je hebt een punt, maar van de andere kant heeft MeDiEVil net zo goed dat er dan bijna geen enkel supplemenent verkocht kan worden die stoffen mixt.
Dat nieuwe supplementen moeten worden goedgekeurd is niet zo. Integendeel juist, de overheid mag ze pas van de markt halen als er gebleken is dat een bepaald product gevaarlijk is.

Je hebt een punt, maar van de andere kant heeft MeDiEVil net zo goed dat er dan bijna geen enkel supplemenent verkocht kan worden die stoffen mixt.
Dat nieuwe supplementen moeten worden goedgekeurd is niet zo. Integendeel juist, de overheid mag ze pas van de markt halen als er gebleken is dat een bepaald product gevaarlijk is.

Wettelijke maatregelen

Op Europees niveau bestaat er een kaderrichtlijn 2002/46/EG voor voedingssupplementen. Deze richtlijn is een eerste stap naar een volledige harmonisatie van de nationale wetgevingen.

Op nationaal niveau zijn er twee koninklijke besluiten die voedingssupplementen reglementeren, een voor nutriënten en een voor planten. Voedingsupplementen en gewone voedingsmiddelen die nutriënten bevatten, worden gereglementeerd door het koninklijk besluit van 3 maart 1992. Levensmiddelen en voedingssupplementen die planten bevatten, worden gereglementeerd door het koninklijk besluit van 29 augustus 1997.

Voedingssupplementen zijn levensmiddelen in voorgedoseerde vorm. Dat betekent dat de 'horizontale' (algemene) reglementering met betrekking tot etikettering van voorverpakte voedingsmiddelen, reclame en additieven ook van toepassing is op voedingssupplementen.

Vóór voedingssupplementen in de handel kunnen komen, moet bij de overheid een notificatiedossier worden ingediend.
http://www.belgium.be/nl/gezondheid/gezond_leven/voeding/voedselveiligheid/voedingssupplementen/

...

Weet je uberhaupt wat dat notificatiedossier inhoudt?

Stoffen worden toegestaan zolang er nog geen wetgeving tegen is. En die wetgeving komt er pas als een stof gevaarlijk/toxisch/verslavend etc. is. Bij 99% van de supplementen is het gewoon onduidelijk of de stoffen wel (on)veilig zijn op de lange termijn, en zonder die duidelijkheid kan de regering niks ondernemen. Laat staan als een producent bepaalde stoffen gaat mixen en dus potentiele interacties kunnen veroorzaken.
Voorbeelden van stoffen waar eerst geen duidelijkheid over was en die later na veranderende wetgeving verboden zijn, zijn oa: ephedrine, GHB, methylone.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven