Dus jij wilt de Antillen afstoten en maar laten stikken?
Ik vind dat Nederland gezien haar geschiedenis op de Antillen de plicht heeft het te onderhouden óf af te stoten nadat alles daar netjes geregeld is.
ik denk dat die rekening allang vereffend is, volgens die theorie zouden we de gehele antillen dan ook verantwoordelijk moeten houden voor haar criminelen die hier vertoeven.Weet ik het hoeveel jaar geleden heeft Nederland de Antillen overgenomen, er slaven heen gebracht om die te laten werken - voor de welvaart waar wij nu nog (!) in leven - maar nu er geen voordeel meer uit te halen valt wil je het dumpen.
Dit doet mij denken aan een pooier die een meisje van school haalt, voor hem laat werken en alles voor haar beslist (lees regelt), maar nadat ze oud en rimpelig geworden is en er voor hem niet meer aan te verdienen valt, dumpt hij haar op de straathoek. En dan kan die pooier zeggen, het is een volwassen vrouw en ze moet voor zichzelf kunnen zorgen... maar zo zit het natuurlijk niet.
Blijkbaar regelt Nederland het ieder jaar toch niet helemaal goed, anders was het nu geen puinhoop meer geweest.
Sorry, vriend, maar sommige zoogdieren kun je ook geen trucjes leren.
En dat jij die cultuur niet, is natuurlijk geen argument.
Dat dikgedrukte ben ik met je eens. Maar wie is daar schuldig aan? Een kind dat drie snoepjes van haar moeder wil, omdat hij anders niet naar school wil. En de moeder die haar zoon die drie snoepjes geeft... Die moeder is de baas en moet zeggen jij krijgt (g)één snoepje en anders sleur ik je naar school.
Nederland moet gewoon duidelijk maken dat zíj het voor het zeggen heeft en niet de Antillen. Klopt nederlandse politiek zuigt maar is totaal niet klaar om de contineuze corruptie daar te controleren aangezien het zo'n klereeind weg is.
En verder heeft de Antilliaanse regering genoeg kansen gehad, maar mij gaat het om de bevolking. De rijke mensen in de regering redden zich persoonlijk toch wel, met of zonder Nederland.
En nu de landbouw subsidies...