Fitness Seller

deadlift vraagje:)

Adema

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
wederom ben ik hier met een vraagje :D :
welke stances zijn 'geldig' bij een deadlift? mag je zelf weten hoe ver je je benen uit elkaar zet? mag je op wedstrijden ook sumo liften?

alvast bedankt!

zeker en vast...

zolang je niet wijder gaat dan de gewichten zelf is er geen probleem...

en geldt er voor t bankdrukken ook een maximale afstand tussen je handen?

Eznir zei:
en geldt er voor t bankdrukken ook een maximale afstand tussen je handen?
jep zeker en vast... op de officiele stangen ga je wijsvinger niet voorbij de ringen (staan zo 2 smalle ringen ter indicatie van de breedste grip)...

Wakaera zei:
wel is mss wel toegelaten, maar het gewicht laten vallen kan pijnlijk zijn voor je tenen :D

dat niet alleen, maar als ik me benen zover uiteen moet zetten, dan lig ik in de split. En probeer dan die barbell maar eens te liften :eek:

KaLe zei:
dat niet alleen, maar als ik me benen zover uiteen moet zetten, dan lig ik in de split. En probeer dan die barbell maar eens te liften :eek:
wel als een lock-out het enigste wat je dan nog moet doen, zou ik het wel proberen :D

Deejay_Spike zei:
jep zeker en vast... op de officiele stangen ga je wijsvinger niet voorbij de ringen (staan zo 2 smalle ringen ter indicatie van de breedste grip)...
81cm

Heb een nieuwe vraag hier.Is deadlift noodzakelijk in je training?Bij ons gebruiken ze machines voor de benen te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
ja!
:whip:
(voor meer informatie gebruik de searchfunctie)

het gebruikt ongeveer dezelfde spieren maar de beweging is echt wel anders weet je. hoort sowieso thuis in elk trainingsschema

Deejay_Spike zei:
het gebruikt ongeveer dezelfde spieren maar de beweging is echt wel anders weet je. hoort sowieso thuis in elk trainingsschema

Is wel jammer ik zit in een heel klein fitnisscentrum en daar word nie zoveel met baren gewerkt.Meer met dumbbells,cables en machines dan.

Is het zo erg als deze niet in je schema zit?

De Jos zei:
Is wel jammer ik zit in een heel klein fitnisscentrum en daar word nie zoveel met baren gewerkt.Meer met dumbbells,cables en machines dan.

Is het zo erg als deze niet in je schema zit?

erg... pft, kijk, je doet tenminste aan sport/beweging, dus het is zowieso beter dan niets wat je nu hebt. maar wil je je training optimaliseren dan komen oefeningen zoals squat en deadlift erbij kijken.

De Jos zei:
Heb een nieuwe vraag hier.Is deadlift noodzakelijk in je training?Bij ons gebruiken ze machines voor de benen te trainen.

Ja absoluut. Met machines kom je niet in de buurt van een geslaagde deadlift. Sleutel is de gehele beweging die de gehele 'posterior chain' traint. Machines trainen geisoeleerd stukjes. Goed voor BB, maar niet effectief voor PL. Als je benen wilt trainen, kies dan trouwens liever squat.

Terug
Naar boven