Fitness Seller

Dell GX620 pc!

Dell en HP/Compaq zijn de 2 concurenten van elkaar, IBM is niet groot genoeg meer etc.

We hebben heel wat sores met de HP/compaq gehad maar nu loopt het allemaal wel redelijk, nog wat dingen afwikkelen. D530's met kapot moederbord(opgeblazen elco's) en sowieso kapotte dingen ivm warmte problemen, 7100's met kapotte voedingen (resetten bij aanraken voeding)

Voordeel van HP is binnen 24u een monteur op de stoep en dat werkt bij ons goed. Helpdesk zit voor ons in Belgie of in Eindhoven(sitel ;) )

Dell :(

zo jammer, ik heb zoveel problemen met ze gehad.. ruim 150 servers van dell gehad bij 1 klant, allemaal verschillende vanaf 4300 tot aan PE2850 allemaal hadden ze wel wat.

sinds enkele maanden overgestapt bij aantal klanten op HP Blades, is natuurlijk inet helemaal te vergelijken met een SA server maargoed, tot nu toe geen gezeik, en de service vind ik beter van HP.

Mooie anekdote over Dell service:

Collega aan de telefoon met Dell om een defecte tapeunit aan te melden

+ goedenmiddag met Dell service support waarmee kan ik u helpen?
_ Goedenmiddag, ik wilde graag een storing aanmelden aan een tape unit gekoppeld aan een systeem
+ ah dat kan dan verbind ik u door met de service afdeling
% goedenmiddag Dell service, u wil een storing aan melden ?
- ja ik wil een storing aanmelden
% prima, waar gaat het om?
- om een DLT unit gekoppeld aan systeem met tagnummer qweqwu65
% prima ik zoek het even op, moment....

2 minuten later.

% excuus dat het zolang duurde, u wilde en storing aanmelden?
- ja inderdaad ik had net alles al doorgegeven
% ja ik zie het moment

5 minuten later

% sorry ik kan het niet vinden , wat wilde u ookalweer aanmelden ?
- een DLT unit, gekoppeld aan systeem met tag nummer qweqwu65
% moment nog

2 minuten verder

% kunt u het tagnummer nog eens spellen?
- Kaa U Tee Dee EL tee
% hmz k-u-t-d-l-t kan ik ook niet vinden in het systeem
- zucht.. laat maar, goedenmiddag

de dag ernaa weer geprobeert, duurt gewoon weer 15 minuten om een storing aan te melden.

dat is het probleem met Dell

MrJ zei:
LOL.
Had een oud collega eens. Die zou een pc fixen voor een vriend, kwam er niet qua hardware en nam pc en al mee naar de MyCom.
Hij sluit keurig aan achter de lange rij, roept iemand van achter de toonbank hem aan.
+ Is dat een Packard Bell?
- Eh, ja...
+ Sorry, dan helpen we je niet!
Kon hij met een rode kop de winkel verlaten. :roflol:

haha geweldig :roflol:

Wij hebben hier ook een partijtje dell optiplexjes. Vind het goede systemen voor een kantooromgeving. Niets mis mee. De servers ook tiptop. Laatst op een poweredge een verrotte schijf. Even gebeld en binnen een half uur brachten ze een nieuwe langs. Heeft natuurlijk allemaal te maken met wat voor garanties je werkt.

17 stuks moeten binnenkort worden afgeschreven en dan zit ik toch ook wel te denken aan de gx620. En dan de all-in one ultra small form :D

gx_all-in-1_150x150.jpg

MrJ zei:
Zojuist al eerste binnen kantoor de eerste van de 150 Dell OptiPlex GX620 machines in gebruik genomen.
Wat een heeeeeeeeerlijke desktop zeg! Wow! Misschien een beetje overdone voor een relatief simpele kantooromgeving (MS Office, Doc. Man. systeem en wat applicaties) maar mij hoor je niet klagen met deze specs:
P4 3,8GHz
800MHz moederbordje
1GB DDR2 RAM
40GB S-ATA HD
[Link niet meer beschikbaar]
Het OS (XP Prof./SP2) start razendsnel op, applicaties worden gestart binnen een oogwenk en dat werkt ze lekker prettig! :bow:
Yummie! :p

Wat voor werk doen ze bij jullie op t kantoor waarvoor je zo gigantisch veel rekenkracht voor nodig hebt? :rolleyes:

Als ze alleen wat office werk doen en andere zaken wat het systeem niet zwaar belast..waren ze niet beter af geweest met wat celeron systemen met 512 DDR?
Scheelt een hoop knaken..

Terug
Naar boven