AndroidHealthClinic

Dell pentium 4 op de kop getikt, kan ik overclocken?

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
2.6ghz processor, gekocht voor 136 euro.
Nu vraag ik mij af ik deze pc kan overclocken en of ik er veel kan uitkrijgen?

welk type? kans is groot van wel

Heel misschien software matig maar zover ik weet heeft Dell geen overclock functies in zijn BIOS.
Of het moest ondertussen veranderd zijn.

Zelfs al clock je hem over dan is dat ding nog zo traag als dikke stront door een trechter...

Je bios flashen naar de nieuwste versie, dan heb je misschien wel meer opties. Met een snufje LN2 kan je ook al goed koelen:D

Een overklokbare Dell kom je weinig tegen, misschien dat de duurdere gamemachines van Dell die mogelijkheid hebben maar de standaard pc's hebben in ieder geval een vrij kale bios.

Dat is hetzelfde als:
"Ik heb een 20 jaar oude Fiat Panda op de kop getikt, zou ik die kunnen opvoeren?" ;)

• Topic Starter Topic Starter
En softwarematig gaat het dan wel lukken?

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

welk type? kans is groot van wel

Geen idee, er staat alleen pentium 4 op en er stond ook nix bij in de tweedehandswinkel waar ik hem kocht.

Zo traag is het nu ook niet, snel genoeg voor internet enzo.

Kijk dan met Cpu-Z wat er allemaal in die pc zit, weet je gelijk hoever je staat. Als je wat het moederbord is kan je je bios flashen naar betere versie misschien waar wel die opties in zitten. Softwarematig overclocken is niet echt geweldig.

En softwarematig gaat het dan wel lukken?

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

Geen idee, er staat alleen pentium 4 op en er stond ook nix bij in de tweedehandswinkel waar ik hem kocht.

Zo traag is het nu ook niet, snel genoeg voor internet enzo.

Tja, Ik weet niet waar je em voor wilt gaan gebruiken?

Want voor een leuke game erop te kunnen spelen, moet je toch niet met een pentium4 aankomen, :p

Met overklokken zul je misschien zo'n 10% snelheidswinst behalen in het gunstigste geval. Vergeet niet dat de processor maar één van de factoren is die de totale snelheid bepaalt.

De nadelen zijn dat je er erg lang mee bezig bent voor je het eindelijk goed en rendabel hebt ingesteld, dat alles een stuk warmer wordt (dus ook een nieuwe cooler nodig hebt), en dat je systeem nog wel eens erg instabiel kan worden.

Dus als je het mij vraagt, lekker zo laten, het is de moeite niet :)

Met overklokken zul je misschien zo'n 10% snelheidswinst behalen in het gunstigste geval. Vergeet niet dat de processor maar één van de factoren is die de totale snelheid bepaalt.

De nadelen zijn dat je er erg lang mee bezig bent voor je het eindelijk goed en rendabel hebt ingesteld, dat alles een stuk warmer wordt (dus ook een nieuwe cooler nodig hebt), en dat je systeem nog wel eens erg instabiel kan worden.

Dus als je het mij vraagt, lekker zo laten, het is de moeite niet :)

++

Pentium 4 zijn van zichzelf al heethoofden, dus veel hoger ga je waarschijnlijk niet raken.

Ok, ik laat het zo wel dan.
Half life 2 enzo draaide vroeger perfect op mn 2ghz amd pc dus dat zal ook wel op deze pentium lukken zeker.
Maar goed het was ook maar een tijdelijk koopje tot ik genoeg geld heb voor een degelijke laptop.

Ok, ik laat het zo wel dan.
Half life 2 enzo draaide vroeger perfect op mn 2ghz amd pc dus dat zal ook wel op deze pentium lukken zeker.
Maar goed het was ook maar een tijdelijk koopje tot ik genoeg geld heb voor een degelijke laptop.
Ligt aan wat voor een AMD CPU dat was, cache wise...

Ok zoveel ken ik er niet van:p.

zal goed genoeg zijn voor HL2.

met een prescott zal je er amper wat uit kunnen halen, een northwood zal al iets beter kunnen gaan. (tenzij waterkoeling of andere)

Terug
Naar boven