XXL Nutrition

Dell pentium 4 op de kop getikt, kan ik overclocken?

Dell is dikke stront.. maar hij is vast wel goed genoeg om HL2 te spelen, crysis daar aantegen is iets anders :p

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een northwood dus:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan heb jij de machines nog niet meegemaakt die zijn voortgekomen uit de samenwerking tussen Dell en Alienware :D
Nee ok maar dan heb ik het ook over de ''echte'' huis dell :D Geloof wel dat een bedrijf die samenwerkt met alienware wel game dikke pc's heeft

Is dat trouwens niet gevaarlijk je bios flashen? Ik lees er telkens waarschuwingen over?

Als er geen mogelijkheden zijn in de bios om over te clocken wil een update wel eens helpen, want daar zit het soms wel in.

152ox2q.jpg

Had nog niet gecheckt of die opties er bijstaan in het bios, ben trouwen ook van plan er nog 500mb ram bij te steken zodat ik een gig heb.

Mijn ervaring met het overclocken van een Dell pc is slecht. Heb je mobo ff opgezocht [Link niet meer beschikbaar]

Zo te zien is de cache van je bord 800MHz. Als je echt het maximale uit je cpu wil halen en nog een klein beetje wil investeren zou je een goedkoop ander mobo'tje kunnen kopen en misschien een cpu koeler.

Dell bordjes zuigen over het algemeen en soms is het voetje waar je cpu op moet zelfs een kwartslag gedraaid zodat je er geen eigen koeler op kan zetten.

Welk moederbord raad je me dan aan?

Je bent gek als je nog geld in dit systeem gaat stoppen :p
(zeker als je het voor het overclocken wilt doen, de winst die je gaat halen zal echt minimaal zijn)

Ja klopt eigenlijk wel, zeker omdat het maar een tijdelijke PC is tot ik genoeg geld heb voor een degelijke laptop. Het enige wat ik ga doen is er nog 500mb ram bijsteken want 500mb is soms wel wat te traag als er verschillende programmas open staan.

Ik ga wel proberen het bios te flashen om te zien of ik er nog iets uitkrijg, zal voor een keer zijn als ik eens zin heb:D

Terug
Naar boven