MuscleMeat

Democratie in Belgie: coalitie in Hoboken onmogelijk door cordon

België is gewoon een joke, en de politiek hier nog meer. :(

Om te beginnen is het VB in veel gemeenten geen 25% maar bezit het 50% van de zetels en zijn ze de grootste partij. En als jouw argument zou volgen dan heb je ook geen cordon nodig, want dan volg je gewoon de democratie, wat nu dus niet het geval is, heel rechtvaardig...

Ja die 25-40% van de stemmen in veel gemeenten gooien we dan maar in de vuilbak he. De enige die het cordon heeft gemaakt zijn de regeringen, het Vlaamse volk heeft er nooit om gevraagd. En als je de geschiedenis een beetje kent weet je dat het cordon het Vlaams Belang alleen sterker heeft gemaakt. Waarom denk je dat ze al jaren blijven groeien?

Hoe denk je dat de Vlaamse kiezer zich voelt? +1.000.000 Vlamingen krijgen een regering die ze nooit gevraagd hebben. Leve de democratie, what a joke.
en 10.000.000 BELGEN krijgen dus wel de regering die ze willen :)

VB is extreem dom.

Als je belachelijke wetsvoorstelling wilt indienen, maak je het onmogelijk om een coalitie te vormen. Dat is democratie.

Antwerpen is eigenlijk het enige dat zwaar ruled :bierbang:

@ stillstrong: Ik heb het niet op vlamingen in het algemeen die met de mentaliteit van eigenbelang zitten; maar op mensen die op Vlaams belang stemmen; klinkt mooi he, een vlaming die aan zn eigen belang denkt en niet aan dat van de andere medemens weet dus direct waarop stemmen :)

Wat je zegt over extreem links, geef ik je wel gelijk in: ALLES wat extreem is is slecht voor onze samenleving; rechts, links en ja ook die f*** moslimextremisten. Ga er echter vanuit dat het over een minderheid gaat en dat MOET ZO BLIJVEN. Geef hen niet de kans Belgie te haten... Hoe meer extremisme in welke vorm dan ook oprukt hoe meer tegengas er zal komen van extremisme langs de andere kant. Laat Vlaanderen zn apenlandje blijven met kloteflitspaaltjes en belasting op een vies onderbroek; het zijn maar kleine kopzorgen want het is hier goed en ik wil dat alles hier zo blijft

Als je ex vriendin je wilt kloten omdat je het hebt uitgemaakt en ze gaat naar politie en geeft je aan voor verkrachting, maar je word erna vrijgesproken. Wil je dan ook mensen horen zeggen dat je een verkrachter bent? :) ik denk het niet.
Vlaams Belang is vrijgesproken dus zaag er niet op.

Het Vlaams Blok is anders toch veroordeeld. En die zelfde mensen hebben het Vlaams Belang opgericht. Dus echt onbesproken zijn ze niet.
Buiten het feit dat de traditionele partijen het ideologisch niet kunnen verantwoorden dat ze met een extreem-rechtse of -linkse partij in zee gaan, is er het probleem dat, zeker op lokaal vlak, de meeste Vlaams Belangers compleet incompetent om een gemeente of stad te besturen.
Ze voeren een campagne die helemaal gespitst is op verzuring en ze willen al die ontevredenen samenbrengen. Die mensen moeten eens gaan nadenken of het echt wel zo slecht leven is in België.
Zover mijn uitéénzetting:).

Om te beginnen is het VB in veel gemeenten geen 25% maar bezit het 50% van de zetels en zijn ze de grootste partij. En als jouw argument zou volgen dan heb je ook geen cordon nodig, want dan volg je gewoon de democratie, wat nu dus niet het geval is, heel rechtvaardig...

Het VB zit in elke gemeente in de oppositie. Het lijkt me vrij vreemd om dat te doen als je een meerderheid van de stemmen hebt?

Hoe denk je dat de Vlaamse kiezer zich voelt? +1.000.000 Vlamingen krijgen een regering die ze nooit gevraagd hebben. Leve de democratie, what a joke.

5.000.000 Vlamingen krijgen er dus eentje die ze wel willen. Ideaal toch. Niet iedereen kan winnen.

Dat denk ik ervan.

haha, leuk dorpje dat hoboken waar bijna de helft van de bevolkning een rascistische ingesteldheid heeft of gewoon te dom om de nazi sympathieen van het VB in te zien.

liever een marxist dan een neonazi.

Dat zijn mensen met oogkleppen op.
Ze zien alleen de einde van hun straat en wat er in de wereld om hun heen gebeurt hebben ze geen weet;.
Zulke mensen zijn vaak ook erg egoistisch en vooral bang.

Als je ex vriendin je wilt kloten omdat je het hebt uitgemaakt en ze gaat naar politie en geeft je aan voor verkrachting, maar je word erna vrijgesproken. Wil je dan ook mensen horen zeggen dat je een verkrachter bent? :) ik denk het niet.
Vlaams Belang is vrijgesproken dus zaag er niet op.

Vijgesproken? in welke droom heb je dat gezien?

Ik ben echt blij om te zien dat mensen hier inzien dat VB niets goeds kan betekenen voor Vlaanderen én België in het algemeen, ik lees hier ook sterke argumenten.

Bekijk eens hier de uitzending van Tele facts een programma van VTM. Zij hebben Filip De winter de hele dag gevolgd op de verkiezingsdag. Is de moeite waard.

Telefacts -- the site

Terug
Naar boven