MuscleMeat

Denk altijd het ergste

Ik heb een probleem... altijd als ik een kwaal heb dan denk ik altijd het ergste. Ik kijk dan op internet naar symptomen en zie de meest erge ziektes.

Bijv nu heb ik een kriebel als ik adem en die gaat maar niet weg... en ben erg moe... en ik denk gelijk dat ik misschien wel longkanker heb.

Herkent iemand dit en hoe moet ik hier mee omgaan ? Ik heb morgen een afspraak bij de dokter.. wat kan het beste zeggen

Huisvrouwenkwaaltje:)
Beschrijf je symptomen bij de arts.

Anders leer je eens iemand kennen die geregeld een flink blikje whoopass open trekt, beats RET.

PUNT-3-WAS-WEL-GRAPPIG

Zal ik minder snel typen of jij minder snel lezen of situeert jouw probleem zich elders...als ik kan helpen geef je maar een gilletje.

hahaha:D voor jou grappig maybe maar was ook serieus bedoeld.
Ik wou alleen zeggen dat hij aan mij best medisch advies mocht vragen.
Als hij zich zorgen maakt..

Aha...een google-arts! :thumbs: Goed om weten.

Binnenmuisarchitect!!

Gefeliciteerd .. je bent een hypochonder .. net als ik ..

Ik denk ook altijd het meest erge te hebben ... Dit zit mijn blessures ook niet mee ... Je blijft namelijk constant op letten of je klacht al verdwenen is en daardooor " stuur" je te veel aandacht naar het punt waar je last van hebt. ..

Ik loop bijvoorbeeld constant op te letten op mijn knie of die pijn al weg is...daardoor raakt die knie over vermoeid omdat er constant energie en aandacht naar toe word gestuurt ...

Ik ken het gevoel ook wel.
Beter keer voor niks naar de dokter dan te laat.

Gefeliciteerd .. je bent een hypochonder .. net als ik ..

Ik denk ook altijd het meest erge te hebben ... Dit zit mijn blessures ook niet mee ... Je blijft namelijk constant op letten of je klacht al verdwenen is en daardooor " stuur" je te veel aandacht naar het punt waar je last van hebt. ..

Ik loop bijvoorbeeld constant op te letten op mijn knie of die pijn al weg is...daardoor raakt die knie over vermoeid omdat er constant energie en aandacht naar toe word gestuurt ...

precies wat hiekie zegt , ik ga ook altijd van het ergste uit en zit de hele dag aan me blessures te denken en dat is de reden dat er nooit geen vermindering komt in de pijn en je er niet van afkomt .

en daarom denk ik dat een psycholoog veel wonderen kan doen voor je , ik loop er nu ook sinds kort bij 1.

hmm als je zo'n doemdenker bent kun je beter ook niet aan de paddo's gaan!

grtz! Nielus

Ik ben ook zo'n persoon die zich meteen enorm veel zorgen maakt om iets. Je kan er weinig aan doen, als je geluk hebt kan je steun gaan zoeken bij personen die je lief hebben.

allemaal nieuwe mensen die reageren:D
Een hypochondrie site voor bodybuilders zou dat iets kunnen zijn.:cool:

Ik heb een probleem... altijd als ik een kwaal heb dan denk ik altijd het ergste. Ik kijk dan op internet naar symptomen en zie de meest erge ziektes.

Bijv nu heb ik een kriebel als ik adem en die gaat maar niet weg... en ben erg moe... en ik denk gelijk dat ik misschien wel longkanker heb.

Herkent iemand dit en hoe moet ik hier mee omgaan ? Ik heb morgen een afspraak bij de dokter.. wat kan het beste zeggen

Hypochonder all the way, bezoek een psycholoog! :thumb:

Ik ben er ook al voor bij een psycholoog geweest aangezien Hypochondrie letterlijk je leven kapot kan maken ... Ik kan er nu al wel een stuk beter mee overweg nu, helemaal weg nemen zou je bijna niet kunnen zei die kerel .. maar je kunt er wel re-eel mee om leren gaan

je hebt een hypochondrische denkwijze, net als mij. Het probleem kan erg vervelend zijn. Probeer in te zien dat niet alles wat je voelt in je lichaam, van kwade aard hoeft te zijn. Dat is lastig omdat je limbische systeem wel anders beweerd, en je limbische systeem heeft een slechte communicatie met de rationele delen van je hersenen. Blijf toch tegen jezelf zeggen, '' ik ben volkomen gezond '' en zoek wat ontspanning op. Blijf tegen jezelf zeggen dat je gezond bent. Extreme hypochondrische momenten kunnen leiden tot angstaanvallen. Je wordt dan zo zenuwwachtig en gespannen van het feit dat er iets aan de hand zou kunnen zijn, dat je er heilig in gaat geloven, en dat je verschijnselen zoals misselijkheid, duizeligheid, hyperventilatie hartkloppingen etc. kunt krijgen en dit versterkt natuurlijk de gedachte dat er iets aan de hand is, de viceuze cirkel is dan compleet.

Succes!

ps hypochondrie is een normale stoornis. Net zoals een gescheurde knieband een stoornis is, is hypochondrie dat ook.

Terug
Naar boven