XXL Nutrition

dextrose na training

Sucre

Cool Novice
Waardering
0
Beste BBers

Sinds kort lees ik dat dextrose perfect werkt voor spiermassa, als je na de training gelijk dextrose in neemt 0,8gram x je vet vrije massa!

Ik eet 6 maaltijden per dag, een clean bulk

en nu vraag ik me af of ik door dat dextrose die gelijk je bloed in word genomen ook vetter van kan worden?
bvd mike

Ik doe dit al jaren maar word er niet vetter van. Maar ja, ieder lichaam kan weer anders reageren he.

Ik wordt er ook niet vetter van.

Ik neem véél minder, en word daar niet vetter van. 0,8xVVM is voor mij veel te veel (100% endomorph)

Van de dextrose op zich zal je niet vetter worden, van een tè groot kcal overschot wel :)

Gebruik je dextrose ook in de cut btw?

OT: De dextrose gewoon meenemen in je schema. :)

en nu vraag ik me af of ik door dat dextrose die gelijk je bloed in word genomen ook vetter van kan worden?
bvd mike

Als je te veel neemt, ja

Die 0.8 is trouwens maar 1 van de vele benaderingen die gehanteerd word (en veelal uit de duursport komen), maar ik raad je aan niet boven de 20-25gr totaal te gaan.

Beste BBers

Sinds kort lees ik dat dextrose perfect werkt voor spiermassa, als je na de training gelijk dextrose in neemt 0,8gram x je vet vrije massa!

Ik eet 6 maaltijden per dag, een clean bulk

bvd mike

Nee. Niet door de dextrose, wel door de rest van je calorieën ....

http://www.ergogenics.org/32.html

Die 0.8 is trouwens maar 1 van de vele benaderingen die gehanteerd word (en veelal uit de duursport komen), maar ik raad je aan niet boven de 20-25gr totaal te gaan.

Hoezo? Is meer schadelijk of is het gewoon zonde van je geld?

Je neemt de dextrose na de training vooral voor het verhogen van bloedsuikers om zo de catabole processen te stoppen... glycogeen-aanvulling is niet echt van urgent belang (tenzij je later op de dag nog een keer intensief moet sporten (zoals die 10-kampers bij atletiek die de hele dag bezig zijn met hun sport))

ik drink 1 busje extran na men training, is dit ook ok of...?
zelfs tussen men training drink ik dit ook, vooral na het squaten omdat ik dan echt uitgeput ben...

Pak 40 gram voor de training en 40 gram na de training.
Voor de training meng ik het met EAS, glu en super charge, ook een beetje voor de smaak.

Hoe zit het dan met het verhaal dat 75gr dextrose je de hoogste insulinepiek geeft? Dat was wetenschappelijk bewezen las ik ergens, en ook de exacte hoeveelheid dat aangeraden wordt door de World Health Organization en de American Diabetic Association bij het afnemen van een glucose tolerantie test.

Terug
Naar boven