MuscleMeat

diabetes

christ11

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
91kg
Vetpercentage
25%
hoi

ik ben christ en ik ben 25 jaar ik train al een paar jaar zoon drie keer per week maar nu zie ik echt geen voor uit gang meer
ik wil nu een kuur gaan pakken maar zoals jullie zien aan mijn topic heb ik diabetes type 1
nu is mijn vraag aan jullie welke kuur kan ik het beste nemen en heeft dit nog uitwerkingen op mijn suiker ziekte
weet hier iemand wat van dan hoor ik het graag van jullie

mvg christ

What effect can steroids have on blood glucose levels?
If you have type 1 or type 2 diabetes and are taking steroids, you may find it harder to
control your blood glucose levels. Steroids raise blood glucose levels in three ways:
1. They block the action of your insulin which causes insulin resistance.
2. Less glucose is able to move out of the bloodstream to be taken up by the muscles.
This results in a high blood glucose level.
3. They cause the liver to start releasing extra glucose into the bloodstream.
Inhaled steroids used for asthma have not been found to affect blood glucose levels.

Laatst bewerkt:
Bespreek het met je Doktor.

Het kan, mits je weet wat je doet en hoe je moet anticiperen op verschillende waardes.

Het kan zeker, maar aangezien je wil aankomen en ook meer koolhydraten wil gaat eten zal je insuline schema aangepast moeten worden. Ik kan het je niet aanraden omdat het langere tijd kost om je spiegels op elkaar aan te passen dan dat je kuur zal duren. Wil je het goed doen zal je vaak je HbAc moeten laten prikken en dat gaat het ziekenhuis niet aanmoedigen. Doe je het los van de dokter dan loop je nog meer risico op retinale problemen en polyneuropathie. Je kan er donder op zeggen dat je na 30 jaar diabetis er problemen van gaat ondervinden en dit wil je zo lang mogelijk uitstellen. Ik zou het NIET DOEN!

Is misschien ook handig om te weten wat je spuit, en hoevaak?
novorapid, novomix of lantus?

• Topic Starter Topic Starter
Is misschien ook handig om te weten wat je spuit, en hoevaak?
novorapid, novomix of lantus?

hoi viren

dat is nou precies wat ik ook wil weten van welke kuur voor mijn het beste zou zijn ik hoop dat er ook iemand hier is die met het zelfde temaken heeft
als ik (diabetes) dan zou ik teweten kunnen komen wat het bij hem met zijn suiker deed en vooral met zijn waardes .

gr christ

Terug
Naar boven